Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Tack för hjälpen! :up: eftersom du verkar kunnig i ämnet (:angel:) passar jag också på att fråga om det finns något medel som gör att lukten av lik blockeras hos sökhundar? Bara undrar av ren nyfikenhet :angel:

Det har jag också undrat. Var ju ett mord i långshyttan (?) för ett par år sen (?) där polisen varit in i huset men ej hade hittat liket trots att hon låg inrullad i en matta nere i källaren eller vad det var. Jag har för mig att dom även hade haft in hundar.

Vet att det blev en väldiga diskussioner om det där, hur dom kunde missat henne osv. Jag tänkte direkt att han kanske hade haft på något för att dölja dofterna? Eller så var hon så pass nydöd så hon inte hade börjat lukta än, men tycker att hundarna borde ha reagerat... Har funderat mycket på det där faktist.

Men när jag känt stanken när tex en råtta dött under golvet hemma förstår jag inte hur man kan få bort en sån otroligt frätande stank!
 
Det har jag också undrat. Var ju ett mord i långshyttan (?) för ett par år sen (?) där polisen varit in i huset men ej hade hittat liket trots att hon låg inrullad i en matta nere i källaren eller vad det var. Jag har för mig att dom även hade haft in hundar.

Vet att det blev en väldiga diskussioner om det där, hur dom kunde missat henne osv. Jag tänkte direkt att han kanske hade haft på något för att dölja dofterna? Eller så var hon så pass nydöd så hon inte hade börjat lukta än, men tycker att hundarna borde ha reagerat... Har funderat mycket på det där faktist.

Men när jag känt stanken när tex en råtta dött under golvet hemma förstår jag inte hur man kan få bort en sån otroligt frätande stank!
Luftens drag, fuktighet, m.m. kan påverka väldigt mycket i vart lukten går. Vet detta inte för att jag är mördare utan för att jag berett skelett och hudar inför konstprojekt:D Men om hundarna verkligen fått söka runt i hela huset och utanför borde de märkt något tycker jag.
 
Luftens drag, fuktighet, m.m. kan påverka väldigt mycket i vart lukten går. Vet detta inte för att jag är mördare utan för att jag berett skelett och hudar inför konstprojekt:D Men om hundarna verkligen fått söka runt i hela huset och utanför borde de märkt något tycker jag.

Hittade en gammal artikel nu, hon hade mördats 20 november, och hittades runt slutet av mars, alltså 4 månader. Däremot så hade jag fel om hundarna, verkar som om det var dom som hittade henne tillslut, och övriga 3 gånger poliser och tekniker varit i huset så hade dom missat henne, men då kanske dom inte haft hund med sig från början endå som sagt.
 
Jag tänker lut? Blir så fascinerad varje gång jag använder det, organiskt material försvinner på en gång.

(Jag använder det när jag tvättar provtagningskärl ska kanske tilläggas...)

Mja, det är ju också starkt basiskt. Kanske kan funka... Det löser ju liksom upp hud och hela skiten... Frågan är om det är snabbare än släckt kalk? Släckt kalk har ju den egenskapen att det reagerar intensivt med vätska.
 
Mja, det är ju också starkt basiskt. Kanske kan funka... Det löser ju liksom upp hud och hela skiten... Frågan är om det är snabbare än släckt kalk? Släckt kalk har ju den egenskapen att det reagerar intensivt med vätska.
Jag tänkte snarare på vilket som är bäst till ben och tänder :angel:, är osäker på hur lut funkar där. Blir eventuellt ett experiment på labbet nästa vecka om en skelettbit råkar ramla ner i en bägare med lut.

Men ja det är spännande hur bra det är jämfört med t ex svavelsyra och saltsyra.
 
Jag tänkte snarare på vilket som är bäst till ben och tänder :angel:, är osäker på hur lut funkar där. Blir eventuellt ett experiment på labbet nästa vecka om en skelettbit råkar ramla ner i en bägare med lut.

Men ja det är spännande hur bra det är jämfört med t ex svavelsyra och saltsyra.

Det var just den tanken på ben och tänder som gjorde att släckt kalk blev alternativet. Det var vid en urspårad diskussion på ett tidigare jobb, där vi hade mkt kemikalier i stora silos, som en av cheferna kläckte ur sig att det bästa sättet att "ta hand om" ett lik var att hiva ner det i en kalksilo för det åt upp rubbet... Ett nattskift givetvis :angel:

Nu slut på OT ;)
 
En kompis till mig delade korridor med en glad liten utbytesstudent när vi pluggade. Hen berättade att i hens hemland fanns hotelsen ”jag ska köpa mig två grisar". Två grisar kan tydligen mumsa i sig en kropp på nån dag, och sen behöver man bara göra sig av med benresterna. Sedär, plötsligt har jag användning av den kunskapen i ett (nästan... )normalt samtal :D
 
En kompis till mig delade korridor med en glad liten utbytesstudent när vi pluggade. Hen berättade att i hens hemland fanns hotelsen ”jag ska köpa mig två grisar". Två grisar kan tydligen mumsa i sig en kropp på nån dag, och sen behöver man bara göra sig av med benresterna. Sedär, plötsligt har jag användning av den kunskapen i ett (nästan... )normalt samtal :D
Det vet ju alla som läst Hannibal :angel:

Men om jag äter en gris som ätit en människa, är jag kannibal då? eller kan det kallas för kretslopp? ;)
 
GW har väl sagt att gräva ner kroppen i skogen är ganska effektivt. De gäller ju att den får ligga där ett tag dock..
Finns även ett klipp där han visar hur man bäst styckar en kropp :D på veckans mord eller vad det hette och programledaren fick hejda honom då det blev lite väl makabert
 
Att gräva ned är nog det mest effektiva för gemene man. Tyvärr märker man ju gång på gång att folk inte fattar hur djupt man måste gräva och hur tungt det är att gräva för hand...

Skulle säga att egen mark utan insyn från grannar och en liten grävmaskin är det bästa utgångsläget.
 
Det var väl en kanadensisk massmördare som matade sina grisar med offren? Hållbarhetsmässigt inte helt fel :angel: sedan har jag sett alldeles för mycket på thrillers, Fargo körde dom väl någon genom en träflis? Sedan Crippen är en riktig klassiker.

Öh, jag är inte en seriemördare eller besatt av mord bör kanske tilläggas. :angel:

PS. Om någon skulle kolla mina senaste googlingar just nu skulle man få ett något skevt intryck av mig :rofl:
 
Håller med om att gräva ner är väldigt effektivt. Det behöver dock inte vara så himla djupt, så länge en lägger lite stenar på så att inga djur gräver så räcker det med en till en halv meter beroende på jordmån. Jag begraver mina djur så (observera ej mördade, är vegan) och skulle önska att det var tillåtet (eller det kanske det är? vanligt i sådana fall) att begrava människor så.
 
Det var väl en kanadensisk massmördare som matade sina grisar med offren? Hållbarhetsmässigt inte helt fel :angel: sedan har jag sett alldeles för mycket på thrillers, Fargo körde dom väl någon genom en träflis? Sedan Crippen är en riktig klassiker.

Öh, jag är inte en seriemördare eller besatt av mord bör kanske tilläggas. :angel:

PS. Om någon skulle kolla mina senaste googlingar just nu skulle man få ett något skevt intryck av mig :rofl:

Finns väll tom dom som ätit upp sina offer själva? Styckat och haft i frysen, sen tagit fram en bit då och då...

Gräva ner låter väldigt ansträngande, om man inte har tillgång till maskiner. Lättast borde ju vara att stycka, knyta fast tyngder, ut i en båt och släppa ner i vattnet? 🤔🤣

Alternativt långt ut i skogen där ingen annan levande själ rör sig, men då gäller det ju att få med sig kroppen. Mats Alm dumpade ju Linda Chen ute i skogen, och försökte antagligen elda upp henne. Men går det ens att elda upp ben? (Skelettet alltså) I en vanlig brasa? Blir det tillräckligt varmt?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 471
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 531
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 101
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 685
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp