Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Det var väl tvärs om? En kropp som inte grävs ner försvinner fort i naturen då olika rovdjur förser sig. En nergrävd kropp bevaras rätt länge.

jag tror han sa att både nedgrävd och ej funkar sålänge man inte har en massa onaturliga material, man ska alltså inte linda in nån i mattor eller så och helst ska det inte finnas några kläder heller. Men nedgrävd syftar mer på en grund grav med lite ris ovanpå snarare än 2 meter ner, och i det läget kanske det handlar mer om det ökar risken att det drar till sig uppmärksamhet om rovdjur sprider ut delarna osv.
 
De får vätska från bårhus. Har sett nåt om det där, ska leta länk!
Jag har hört från en som arbetar med sjukvård och där bårhus ingår i ansvaret att kropparna blir till vätska om man inte balsamerar dem. Vissa anhöriga kan inte enas om hur kroppen skall begravas etc och då blir liket liggande i sin egen vätska under lång tid. Det spelar tydligen ingen roll att det är korrekt temperatur. Mycket besvärande för dem som jobbar och skall flytta liksäcken. Kanske är det sådan sav som hundarna får lukta på i inlärningskedet 😱
 
Hur klarar en kropp som slängs i en älv där det är vattenkraftverk/vattenturbiner?
Min värsta mardröm är älvar med självdrag som har vattenkraftverk. Jag är paniskt rädd för dessa fenomen, men ändå läser jag lite om turbiner för att köra min egen "våga möta din rädsla"...
 
Hur klarar en kropp som slängs i en älv där det är vattenkraftverk/vattenturbiner?
Min värsta mardröm är älvar med självdrag som har vattenkraftverk. Jag är paniskt rädd för dessa fenomen, men ändå läser jag lite om turbiner för att köra min egen "våga möta din rädsla"...
Du tänker att kroppen dras in i turbinen? De har rensgaller vid intagen för att inte få in stockar, kroppar och annat skräp som slår sönder skovlarna och orsakar stopp i vattenvägarna.
 
Jag har hört från en som arbetar med sjukvård och där bårhus ingår i ansvaret att kropparna blir till vätska om man inte balsamerar dem. Vissa anhöriga kan inte enas om hur kroppen skall begravas etc och då blir liket liggande i sin egen vätska under lång tid. Det spelar tydligen ingen roll att det är korrekt temperatur. Mycket besvärande för dem som jobbar och skall flytta liksäcken. Kanske är det sådan sav som hundarna får lukta på i inlärningskedet 😱
Det enda sättet att stoppa förruttnelse av kroppen är att djupfrysa den. Kylrum saktar ned processen men bara till en viss del. Våra kylrum på jobbet håller ungefär + 6-7 grader, frysar ska enligt standard hålla ca - 18 för att nedfrysningen ska bli optimal. Frysar på bårhus är tyvärr ovanligt enligt min erfarenhet så om lik blir liggande länge så blir det stora mängder vätskor som ska hanteras.
 
Du tänker att kroppen dras in i turbinen? De har rensgaller vid intagen för att inte få in stockar, kroppar och annat skräp som slår sönder skovlarna och orsakar stopp i vattenvägarna.
Men då borde väl kroppen slås sönder av stockarna och det övriga brötet? Det är så obehagligt för mig att jag inte klarar av att tänka tanken helt ut 😱
 
Vi har ingen flottning av timmer längre och så mycket skräp är det ju inte på vattnen?
Jag kunde inte låta bli att läsa på lite. Läste att dykare hyrs in och rensar vid dammluckor och det är väldigt farliga uppdrag. Det samlas mycket vid gallrena som måste rensas, så kanske även en kropp...
 
Jag kunde inte låta bli att läsa på lite. Läste att dykare hyrs in och rensar vid dammluckor och det är väldigt farliga uppdrag. Det samlas mycket vid gallrena som måste rensas, så kanske även en kropp...
Kraftstationerna körs inte när dykare är ute. Det farliga består i att fastna för de har ju lina men också kniv så de kan skära av den. Jag har aldrig hört talas om någon dykare som skadats.

Har någon drunknat flyter kroppen upp efter en tid. För många år sedan var det en travare som drunknade i Umeälven efter att ha sprungit ut på isen, när isen gick flöt den upp men satt fast med tömmen i botten och om jag inte minns fel brydde de sig aldrig om att ta rätt på den utan lät den sjunka till botten igen. Stackars häst. 😢
 
Kraftstationerna körs inte när dykare är ute. Det farliga består i att fastna för de har ju lina men också kniv så de kan skära av den. Jag har aldrig hört talas om någon dykare som skadats.

Har någon drunknat flyter kroppen upp efter en tid. För många år sedan var det en travare som drunknade i Umeälven efter att ha sprungit ut på isen, när isen gick flöt den upp men satt fast med tömmen i botten och om jag inte minns fel brydde de sig aldrig om att ta rätt på den utan lät den sjunka till botten igen. Stackars häst. 😢
Då kan vi avskriva att kasta liket i älven som det ultimata sättet att gömma en kropp på😄
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 513
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 575
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 145
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 734
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp