Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Jag är solklart med i Team @Fibusen här :laugh: Får alltid skuldkänslor när jag passerar larmbågar även om jag aldrig snattat i hela mitt liv, och har lyckats bli legkollad på krogen när jag hade åldern inne med råge. "Du såg så skyldig ut" tyckte vakten. Kan bara tänka mig hur det skulle bli om jag verkligen gjort något. Typ "åh gud jag erkänner allt! :arghh:" om nån sa att mina två grisar såg glada och välmående ut.
Grannen: "Vilka fina grisar du har, de ser glada ut! :up:"
"Hehehehehee... Tack.."
"Vad för foder ger du dem?"
"... Färskt"
"Vilken sort?"
"......... Från inom familjen."
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Jag skulle bryta ihop inom snar framtid :rofl:
 
Åh gud, nu påminde du mig om när vi klev av planet från Bulgarien eller om det var Turkiet, och plötsligt står det en massa män med hundar och vinkar in oss... Bara rutinkontroll, men jag höll på att skita på mig, morsan med, men i hennes fall handlade det om en halvdålig lunch på planet. 🙄 Så där stod jag och var livrädd och såg säkert ut som om jag skulle haft hela väskan full med droger i blicken, sen morsan som började stressa dom och sa att hon måste gå på toaletten snabbt. Dom kollade på våra pass, på mig,på morsan, och på passen igen medans dom gick igenom väskorna. Jag höll på att smälla av!

Eller när man får polisen bakom sig när man är ute och kör! Man kör väll aldrig så dåligt som då! 😩

Plus att man är säker att man glömt körkortet hemma, att det har gått ut, och även den där punchpralinen man åt i förrgår kommer ge utslag. 🤷🏻‍♀️

Vet inte ens om jag törs erkänna att jag höll på att backa över polisbilen bakom som hade stoppat mig en gång....🙈🙈🤣🤣🤣😂😂😂😂
Själv köpte jag ett par maracas som en klämmig grej, det var bara när jag skulle lämna landet och de röntgade väskorna så såg det ut som dolda metallburkar fulla med piller. Ner i ett rum med vakter som inte pratade engelska. SVETTADES. Höll på att kissa på mig. Missade nästan planet där ifrån.
Då var man inte stor på jorden.
 
Eller så erkänner man: ”Nää vet du, jag blev så trött på grannen så jag fick lov att göra mig av med han, så nu matar jag grisarna med han!” och skrattar lite.
Det finns ju dom som skämtar om sånt, så skulle inte förvåna mig om inget trodde det var seriöst om man brukar skojja om sådant.
 
Det finns ju dom som skämtar om sånt, så skulle inte förvåna mig om inget trodde det var seriöst om man brukar skojja om sådant.
Det gjorde min granne. En gubbe han brukade supa med var försvunnen så polisen pratade med grannen. Efteråt sa grannen att polisen varit där men de kollade ju inte i förrådet, höhö. Sjukt eftersom hans polare faktiskt var försvunnen och förmodligen död.
 
Om man bara kan få det att se ut som en naturlig dödsorsak, så behöver man ju inte anstränga sig så mycket för att göra sig av med kroppen...

Så här på hösten borde man t.ex. kunna servera crepes med svampstuvning, där den/de tilltänkta offret/offren, får en härlig stuvning, gärna kryddad med portvin, som innehåller en rejäl dos med vit flugsvamp.

Det är en väldigt lättidentifierad giftsvamp, sägs "smaka gott".

Så blir det en tragisk olycka av det hela, och så kan man gråta krokodiltårar på begravningen.
Ingen syra, ingen lut, ingen nedsänkning på djupt vatten, utan en helt vanlig begravning, av den avlidna.

Antagligen så är det svåraste i det hela att lyckas hålla masken för resten av livet.

Ovanstående upplägg passar antagligen bäst, när det är en partner som ska tas av daga...

Tänk "mysig lördagsmiddag med tända ljus".
 
Om man bara kan få det att se ut som en naturlig dödsorsak, så behöver man ju inte anstränga sig så mycket för att göra sig av med kroppen...

Så här på hösten borde man t.ex. kunna servera crepes med svampstuvning, där den/de tilltänkta offret/offren, får en härlig stuvning, gärna kryddad med portvin, som innehåller en rejäl dos med vit flugsvamp.

Det är en väldigt lättidentifierad giftsvamp, sägs "smaka gott".

Så blir det en tragisk olycka av det hela, och så kan man gråta krokodiltårar på begravningen.
Ingen syra, ingen lut, ingen nedsänkning på djupt vatten, utan en helt vanlig begravning, av den avlidna.

Antagligen så är det svåraste i det hela att lyckas hålla masken för resten av livet.

Ovanstående upplägg passar antagligen bäst, när det är en partner som ska tas av daga...

Tänk "mysig lördagsmiddag med tända ljus".
"Fördelen" är dessutom att det tar några dagar för offret att dö så man inte blir direkt kopplad till förgiftningen.
 
Vi har grävt ner två döda föl (sena kastningar) i gödselstacken. Fanns ingenting kvar när den hämtades i början på juni.
Funkar bra på ungdjur där benen inte är så täta än men på vuxna individer är metoden mer osäker. Det tar tid för bröstbenet på en vuxen höna att försvinna samma gäller en koskalle (nej jag har aldrig grävt ner en ko/tjur/stut i en gödselstack, har inte ens ägt någon). Tror den skallen var några år gammal när jag hittade den, minst 3, och den var mest missfärgad.
 
Läste nånstans att katter har större sannolikhet än hundar att börja käka på sin ägare om den dött så kanske effektivt att bjuda katthem på lite lik :angel:
På tal om ämnet. Min förra hund var en omplacering. Husse hade dött. Det hade dröjt två veckor innan någon hittade husse.. Känner en polis som hade koll på fallet och varken hund eller katt hade ätit på husse. Men det syntes att hunden hade slickat husse på handen. Hunden var ruskigt mager och i dåligt skick. Han hade nog inte överlevt mycket länge till. Nu tror jag dock att det är vanligare att husdjuren faktiskt börjar äta på den döde till slut dock.
 
På tal om ämnet. Min förra hund var en omplacering. Husse hade dött. Det hade dröjt två veckor innan någon hittade husse.. Känner en polis som hade koll på fallet och varken hund eller katt hade ätit på husse. Men det syntes att hunden hade slickat husse på handen. Hunden var ruskigt mager och i dåligt skick. Han hade nog inte överlevt mycket länge till. Nu tror jag dock att det är vanligare att husdjuren faktiskt börjar äta på den döde till slut dock.
En av våra katter var också en omplacering - husse hade dött sittandes på toaletten, när de hittades låg katten i hans knä och vägrade att gå därifrån :(
 
På tal om ämnet. Min förra hund var en omplacering. Husse hade dött. Det hade dröjt två veckor innan någon hittade husse.. Känner en polis som hade koll på fallet och varken hund eller katt hade ätit på husse. Men det syntes att hunden hade slickat husse på handen. Hunden var ruskigt mager och i dåligt skick. Han hade nog inte överlevt mycket länge till. Nu tror jag dock att det är vanligare att husdjuren faktiskt börjar äta på den döde till slut dock.
En fd kompis hade en far som var alkoholist och hon kunde inte få tag på honom utan kontaktade polis som gick in i lägenheten medan hon fick vänta utanför. Han hade slocknat, kvävs av sina spyor och hunden hade hunnit börja äta på honom. Den avlivades.

Jag tycker det var väldigt tragiskt alltihopa, både hur hennes pappa dog men även att hunden avlivades. Å andra sidan hade det kanske inte varit så lätt att omplacera den, tänk att vakna på natten att den hoppar upp i sängen och börjar gnaga på din fot! :nailbiting:
 
GW har väl sagt att gräva ner kroppen i skogen är ganska effektivt. De gäller ju att den får ligga där ett tag dock..
Finns även ett klipp där han visar hur man bäst styckar en kropp :D på veckans mord eller vad det hette och programledaren fick hejda honom då det blev lite väl makabert
Det var väl tvärs om? En kropp som inte grävs ner försvinner fort i naturen då olika rovdjur förser sig. En nergrävd kropp bevaras rätt länge.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 471
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 530
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 101
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 685
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp