Hur göra för att slippa denna popuppreklam?

Jag har aldrig sett någon popup reklam här på Bukefalos, vad jag kan komma ihåg.
Kan det kanske vara något du fått in på din dator som visar reklam lite nu och då på olika sidor i din webbläsare?
 
Det började idag, bara den köksreklamen, nu är det inte kvar längre. Den förstorades automatiskt o lade sig över hela sidan så inget annat syntes.
 
Reklamen finanserar mediat, vare sig det handlar om nätforom eller TV. För forumens del handlar det ofta om en hobby som växlat över till ett levebröd. En "baby" som ska skötas. Därför Gallras en del port, för att forumet ska passa ägarens intentioner ;)
 
Det tycker jag faktiskt är aningen oförskämt!

Oförskämt?!? Är det också oförskämt att byta radiokanal när det kommer ett reklaminslag, hämta kaffe under TVns reklampaus och snabbt bläddra förbi helsidesannonser i dagstidningar? Självklart skall reklamfinansiering vara en möjlighet för alla typer av medier, men jag som konsument/användare har ingen som helst skyldighet att noga läsa annonser och intresserat följa reklaminslag!! Jag väljer bort all ointressant, störande och stötande reklam närhelst jag kan - även på Buke!!
 
För det första så var det inte så illa ment, det var tänkt att vara lite skämtsamt, men med flera korn av sanning.

Sedan anser jag dina exempel vara en helt annan sak. Om du hade ett program eller en assistent som klistrade över alla annonser i tidningen eller plockade bort reklamen i radion så att du slapp byta kanal skulle jag tycka det vara lika trist.

Mycket av den reklam jag ser på andra och denna sida är inte så intressant men vissa annonser är faktiskt det. Jag blockerar ingen reklam när jag surfar. Det tycker jag att jag kan bjuda sidorna på för att jag får använda dem utan kostnad.

Det man bör inse när man helt blockerar all reklam är att många sidor nu har valt att blockera sitt innehåll bakom betalväggar vilket jag tycker är synd för internet som helhet.

Jag förstår att vissa hellre betalar en slant till mig för att slippa reklam här. Jag har funderat på lösningar runt detta i många år.
Det finns ett par svåra frågor runt detta.
Vad skall man ta betalt och hur löser man det på ett smidigt sätt för alla parter?
När jag kommit fram till något runt detta kan jag mycket väl tänka mig att erbjuda det.
Ni får gärna skriva vad ni skulle vilja vara villiga att betala per år för att slippa reklam.
 
För det första så var det inte så illa ment, det var tänkt att vara lite skämtsamt, men med flera korn av sanning.

Sedan anser jag dina exempel vara en helt annan sak. Om du hade ett program eller en assistent som klistrade över alla annonser i tidningen eller plockade bort reklamen i radion så att du slapp byta kanal skulle jag tycka det vara lika trist.

Mycket av den reklam jag ser på andra och denna sida är inte så intressant men vissa annonser är faktiskt det. Jag blockerar ingen reklam när jag surfar. Det tycker jag att jag kan bjuda sidorna på för att jag får använda dem utan kostnad.

Det man bör inse när man helt blockerar all reklam är att många sidor nu har valt att blockera sitt innehåll bakom betalväggar vilket jag tycker är synd för internet som helhet.

Jag förstår att vissa hellre betalar en slant till mig för att slippa reklam här. Jag har funderat på lösningar runt detta i många år.
Det finns ett par svåra frågor runt detta.
Vad skall man ta betalt och hur löser man det på ett smidigt sätt för alla parter?
När jag kommit fram till något runt detta kan jag mycket väl tänka mig att erbjuda det.
Ni får gärna skriva vad ni skulle vilja vara villiga att betala per år för att slippa reklam.

Men om jag snabbt byter radiokanal när jag vet att det blir reklamavbrott så får det ju samma effekt som reklamblockerare på nätet, dvs jag tar inte del av reklamen? Nu har jag inget program för detta (på nätet heller), utan stänger manuellt alla reklamfönster (tycker det är skitjobbigt med rörliga bilder bredvid när jag skall försöka läsa/skriva en stillastående text), så då blir det ju exakt samma.... Tror dessutom att jag faktiskt lyckades med att permanent stänga det stora reklamfönstret "längst upp" på sidan genom att klicka i att jag tyckte det var olämpligt innehåll (reklam för en detektivbyrå som gör otrohetsutredningar...). Så just nu är jag rätt nöjd! (dessutom är alla övriga annonser numera på isländska efter att jag var på Island för ett par veckor sedan, så jag förstår inte vad som står i dem) :D

Jag tror att vägen till större acceptans för reklamfinansiering möjligen kan vara mindre "skrikiga" annonser, mer sakligt innehåll och mer relevant innehåll. Nu känns det som om nätreklamen, liksom TV-reklamen, bara försöker höras och synas mest och "stjäla" min uppmärksamhet, likt påträngande telefonförsäljare. Jag skulle välkomna mer informativ och mer "stillsam" reklam. Inser att du inte kan styra reklamens utformning, utan bara säljer reklamplats, men jag hoppas på en utveckling åt det hållet!
 
Jag har valt att blockera reklam pa datorn och har helt slutat lyssna pa musik fran kallor dar jag inte kan betala en liten slant for att slippa reklamen. Utom fran vara "Public Service" kanaler, som har i Oregon gor reklam, mest for sig sjalva, :angel: men ocksa for vara statlige universitet och annat liknande. Himla irriterande ar det i alla handelser, men sa lange de inte forsoker salja (helt irrelevanta) saker till mig kan jag leva med det.
 
Ni som vill diskutera reklamens vara/icke vara eller mansplaina om reklamens nödvändighet kan väl starta en egen tråd om det? Den här tråden handlar inte om det, min fråga gällde ett specifikt problem som tack o lov försvunnit.
 
För det första så var det inte så illa ment, det var tänkt att vara lite skämtsamt, men med flera korn av sanning.

Sedan anser jag dina exempel vara en helt annan sak. Om du hade ett program eller en assistent som klistrade över alla annonser i tidningen eller plockade bort reklamen i radion så att du slapp byta kanal skulle jag tycka det vara lika trist.

Mycket av den reklam jag ser på andra och denna sida är inte så intressant men vissa annonser är faktiskt det. Jag blockerar ingen reklam när jag surfar. Det tycker jag att jag kan bjuda sidorna på för att jag får använda dem utan kostnad.

Det man bör inse när man helt blockerar all reklam är att många sidor nu har valt att blockera sitt innehåll bakom betalväggar vilket jag tycker är synd för internet som helhet.

Jag förstår att vissa hellre betalar en slant till mig för att slippa reklam här. Jag har funderat på lösningar runt detta i många år.
Det finns ett par svåra frågor runt detta.
Vad skall man ta betalt och hur löser man det på ett smidigt sätt för alla parter?
När jag kommit fram till något runt detta kan jag mycket väl tänka mig att erbjuda det.
Ni får gärna skriva vad ni skulle vilja vara villiga att betala per år för att slippa reklam.
Jag tror inte att så många är villiga att betala när det kommer till kritan.
Forumet skulle få så få användare att det skulle självdö så småningom.
Du skulle behöva göra en lösning för de som inte vill ha reklam, som t.ex dagstidningarna gör med speciellt spännande artiklar.
Och en variant för de som inte har lust att betala och som tycker reklamen är ok i utbyte.
Men jag kan tänka mig att det kostar lite i utveckling.
Keep up the good work! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om man vill slippa vintern med kyla och snö vilket land är då lämpligt att vara i med hundar? Gärna runt 20-22 grader.
2
Svar
26
· Visningar
1 646
Senast: Wingates
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: Red_Chili
·
Samhälle Titta så smart. För en introvert som inte vill ha personalen i hälarna skulle jag gärna handla i butiken och slippa bli stalkad
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 997
Senast: Monimaker
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 006
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp