Hur hade ni gjort??

caradan

Trådstartare
Det ringde en tjej idag och ville sälja sin häst, som verkade passa mig perfekt dock lite liten men men, problemet är att hon bor i tyskland och hästen står i sverige. Jag vill ju helst skriva kontrakt på plats men det blir ju svårt.
Men är ett kontrakt gilitligt om det faxas?? Eller måste underskrifterna vara i orginal??
 
Det finns väl postgång Tyskland - Sverige...

Om det gäller över fax vet jag inte, men jag skulle nog tagit det säkra för det osäkra.

MVH/
 
Jo det gör det men det är lite läskigt att skriva på ett avtal och sedan skicka det då den andra kan ändra på det....
Men jag vet inte annars hur man skulle kunna lösa det.
 
Jag gjorde så med minstingen, ägaren ringde mig och talade om vad hon skulle skriva och vi var övverens om det och så fick posten sköta resten. På så vis kan inget ändras, skulle det ha ändrats ändå, ja, då skriver man ju inte på.

MVH/
 
Jag brukar gora sahar:

Jag skriver upp ett kontrakt i MS Word. nar jag gillar det e-mailar jag det till kunden. Kunden kan lagga till och ta bort. Tillslut har vi ett kontrakt vi bada ar overrens med. Da skriver jag ut ett, och kunden ut ett. Jag skriver pa mitt kontrakt, och kunden skriver pa dennes kontrakt. Sedan skickar jag mitt kontrakt med vanlig post till kunden, och kunden skickar sitt kontrakt till mej.
Sa i slutandan har vi bada ett varsit kontrakt med orginal underskrifterna!!
 
Ok, jag ska ringa henne i morgon igen och se om han är kvar i såfall ska jag titta på honom i helgen och ev köpa honom.
 
Smart, det lät väldigt vettigt, då skickar man dem samtidigt och då kan ingen fuska.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 040
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 719
Senast: bobbbo
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 241
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp