hur hade ni gjort?

K

knasenknas

min skickliga mamma har glömt att köpa krafft till pållan och det är helt slut, :devil:
hon får i vanliga fall krafft groov och har alltså bara betfor och havre hemma, kna jga ge henne det bara för ikväll? hur mycket isåfall?
 
Sv: hur hade ni gjort?

Jag hade givit hennes vanliga foder, och bara skippat Krafften, även om det varit för ett par dagar.
 
Sv: hur hade ni gjort?

Iccic skrev:
Jag hade givit hennes vanliga foder, och bara skippat Krafften, även om det varit för ett par dagar.

du menar alltså bara hö?
 
Sv: hur hade ni gjort?

Ja, om hon annars får bara hö. Får hon massor med Groov i vanliga fall skulle jag ge henne mer hö (om jag trodde hon skulle äta mer). Vill hon ha "skrammel i krubban" så kanske jag skulle givit en näve havre eller betfor bara för att, mer för att ersätta känslan av att äta kraftfoder än för att ersätta näringen i kraftfodret. Och är det bara för ikväll så kan du nog lungt bara hoppa över Krafften. (Hade varit liite värre om det var höet som var slut... :angel: )
 

Liknande trådar

Hästvård Jag funderade på att skicka min unghäst på vila/bete nästa sommar. Frågan är bara är detta en bra idé? Jag tänkte nämligen bara ”skicka”...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 721
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 289
Senast: Luff
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 420
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp