Bukefalos 28 år!

hur hade ni gjort?

Ida_79

Trådstartare
Ska börja rida in min häst nu,behöver lite tips på allt.. Han är 7 år gammal o inte inkörd,blev inriden som 3 åring i 3 månader,men sen dess bara gått i hagen med sin mamma o pappa!! han är lite bortskämd o vet inte hur man beter sej som en häst,han är mer som en hund:rofl: ... Jag har haft träns ett par gånger nu o vart ute o gått med honom!!! Hur hade ni lagt upp det? :idea:
 
Sv: hur hade ni gjort?

hur har han lyckats gå med sin mamma OCH sin pappa i 7 år ? då borde han väl ha en hel drös med syskon oxå :angel: :confused:

har han gått med båda sina föräldrar så har han väl rimligen inga problem med att bete sig som en häst :idea: :rofl:

i övrigt så börjar man väl med honom som med vilken unghäst som helst.
 
Sv: hur hade ni gjort?

Hej! Är lite nyfiken på hur inridningen gick jag står nämligen inför samma situation. Hästen reds in utan problem som tre nu är den 7 har gått mde två föl därför har de inre brytt sig att rida mer, Den är super fin så jag känner inte att jag kan släppa en sån häst. Mvh/M
 
Sv: hur hade ni gjort?

börja försiktigt, som om den vore helt rå. ta hjälp om du känner dig osäker ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 758
Senast: Joro253
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 020
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 852
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp