Hur hade ni reagerat?

Nooneyouknow

Trådstartare
Om någon på er arbetsplats skrivit detta på ett väl synligt ställe, typ på intranet, i en loggbok på en dator eller fysisk bok eller liknande

"Har ni hört om styckmordet i sydafrika? Det var tydligen Nelson Man dela"

Samma dag som Nelson Mandela's död annonserades…
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Konstaterat att någon hade dålig/torr/tråkig humor.
Hade inte reagerat på annat vis om det var i typ en fysisk bok för "allmänt bruk", möjligen suddat ut det om jag kunnat pga. trams. I de andra fallen har jag ingen aning eftersom jag aldrig haft intranet eller dylikt på en arbetsplats och vet hur riktlinjerna/användningen för sådant ser ut.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Som ovanstående, konstaterat dålig humor, sen hade jag inte brytt mig mer. Kanske, då det kan uppfattas som stötande, påpeka för personen i fråga hur det kan ses från andra människor så får de väl välja själv om de vill ha kvar det eller ta bort det, om det bara handlade om en släng av dåligt omdöme...
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag hade tänkt att det måste vara en Göteborgare med galghumor som har skrivit det där! ;)
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag fick nästan en likadan av min far.. fast "vet ni vad kannibalerna åt igår? Det var tydligen Nelson Man dela...
Jag tyckte den var rolig..så jag hade inte reagerat om jag sett den på jobb..
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag har hört den förr och tyckte den var rolig men nu när han precis trillat av pinnen så passar sig inte ett sånt skämt tycker jag.
 
Sv: Hur hade ni reagerat?

Jag hörde den första gången på mellanstadiet (och ja, jag kommer ifrån Göteborg ;)) så själva vitsen hade jag tänkt "har du kommit på den nu" om, men om att skriva det på ett officiellt ställe, nä, det känns inte särskilt bra. Men sen vet jag inte om det är sådär jättebra att skriva vitsar som folk kan tycka är osmakliga på ett publikt ställe överhuvudtaget.

Vissa säger ju att det ska gå en viss tid innan man börjar skämta om folk som har dött eller liknande, jag tycker att i det stora hela kan man skämta om ganska mycket så länge det är i ett forum där man vet att det är okej. Jag tycker till exempel att vissa helt politiskt inkorrekta skämt är skitroliga, men skulle jag läsa dem på ett publikt intranät t.ex hade jag tyckt att det var osmakligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 960
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 241
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp