Hur hade ni reagerat?

pepp

Trådstartare
Jag anar väl vilka svar jag kommer få.. men men.

Idag frågade min sambo om jag kanske inte "skulle dra ner på kolhydraterna igen, för att det syns ju att jag gått upp i vikt"
(Jag har tidigare dragit ner på kolhydrater då jag hamnade i en svacka med noll träning och typ bara soffhäng. Visst jag kände mig fastare och bättre i kroppen.. men jag älskar potatis, ris osv osv.)

Jag brast ju naturligtvis ut i gråt eftersom jag vet att jag svällt upp en del. Nu i efterhand funderar jag om jag överreagerade?

Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Jag är en känsloätare, jag äter dåligt när jag mår dåligt.
Var även och fixade ett nytt gymkort idag, vilket jag även sa.

Blir lite paff i ett sånt här läge och vet inte riktigt vad jag ska säga...
 
Jag anar väl vilka svar jag kommer få.. men men.

Idag frågade min sambo om jag kanske inte "skulle dra ner på kolhydraterna igen, för att det syns ju att jag gått upp i vikt"
(Jag har tidigare dragit ner på kolhydrater då jag hamnade i en svacka med noll träning och typ bara soffhäng. Visst jag kände mig fastare och bättre i kroppen.. men jag älskar potatis, ris osv osv.)

Jag brast ju naturligtvis ut i gråt eftersom jag vet att jag svällt upp en del. Nu i efterhand funderar jag om jag överreagerade?

Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Jag är en känsloätare, jag äter dåligt när jag mår dåligt.
Var även och fixade ett nytt gymkort idag, vilket jag även sa.

Blir lite paff i ett sånt här läge och vet inte riktigt vad jag ska säga...
Är din vikt ohälsosam? Eller riskerat du att bli ohälsosam?
 
Spelar det någon roll hur du ser ut? I vilken avsikt är det viktigt för honom att du går ner något kg?

Jag vet att han i allmänhet inte "gillar" när folk är större. Så han är väl antagligen rädd att jag ska bli jättestor (väger 57 kg... :grin:)
Handlar nog säkert om attraktion.
 
Jag anar väl vilka svar jag kommer få.. men men.

Idag frågade min sambo om jag kanske inte "skulle dra ner på kolhydraterna igen, för att det syns ju att jag gått upp i vikt"
(Jag har tidigare dragit ner på kolhydrater då jag hamnade i en svacka med noll träning och typ bara soffhäng. Visst jag kände mig fastare och bättre i kroppen.. men jag älskar potatis, ris osv osv.)

Jag brast ju naturligtvis ut i gråt eftersom jag vet att jag svällt upp en del. Nu i efterhand funderar jag om jag överreagerade?

Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Jag är en känsloätare, jag äter dåligt när jag mår dåligt.
Var även och fixade ett nytt gymkort idag, vilket jag även sa.

Blir lite paff i ett sånt här läge och vet inte riktigt vad jag ska säga...
Det där är INTE okej :(. 57 kg till 167 cm är inte bara normalvikt, det är åt det smalare hållet. Hur tunn ska du vara för att han ska vara nöjd? Vad händer om du blir skadad och inte kan hålla dig i form? Slutar han vara attraherad av dig då?
 
Det där är INTE okej :(. 57 kg till 167 cm är inte bara normalvikt, det är åt det smalare hållet. Hur tunn ska du vara för att han ska vara nöjd? Vad händer om du blir skadad och inte kan hålla dig i form? Slutar han vara attraherad av dig då?

Jag kan ju svara för mig själv.
Att jag tycker kroppsformen spelar roll, jag hade inte velat att han gick upp x antal kilon, för jag attraheras inte av större personers kroppar ( :o får man ens skriva så!) jag skulle givetvis älska honom fortfarande.

Jag har en bakgrund med extremt kaloriräknande/tränande och har varit nere på 52 kg som minst, men det hade kunnat gå värre.
Antagligen skulle det väl ta slut om jag gick upp 20 kg eller så... vad jag tror.
 
Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Fast alltså nja. Om du varit kraftigt överviktig kanske man kan komma undan med att säga att det var för min skull men nu handlar det ju snarare om hans preferenser. Är han bekymrad över att du mår dåligt och därför äter dåligt är det väl ditt dåliga mående han borde fokusera på.
 
Är han bekymrad över att du mår dåligt och därför äter dåligt är det väl ditt dåliga mående han fokuserat på.

Så kan det nog också vara. Han vet ju att jag bygger mig en ond cirkel.. mår dåligt - äter dåligt - mår ännu sämre över det jag ser i spegeln...
 
Jag hade blivit knäckt!
Jag har aldrig brytt mig om min vikt och låter den pendla några kilo hit eller dit. Jag är 161 lång ( kortare än dig alltså) och väger mellan 53-56. Dvs nästan samma som dig om man ser till vikt och längd. Jag har röv och bröst men de flesta verkar uppfatta mig som normal och det gör jag med. Och enligt BMI så är jag normal. Skulle sambon komma och klaga på mig som normal hade han fått en spade i huvudet och blivit singel :rage:
Du kan mao inte vara annat än normal i vikten.
Usch så otillräcklig jag hade känt mig om min sambo började gny i det läget. Jag kommer bli äldre, skrynkligare och slappare med åren med och det vill jag bli med välbehag.
 
Det där är INTE okej :(. 57 kg till 167 cm är inte bara normalvikt, det är åt det smalare hållet. Hur tunn ska du vara för att han ska vara nöjd? Vad händer om du blir skadad och inte kan hålla dig i form? Slutar han vara attraherad av dig då?
Precis.
När jag hade mitt förra skov i min Crohns gick jag ner till 52 kg (171 cm lång). Efter det ser min sambo att jag hellre har några kg för mycket på min kropp :p

@pepp - är han själv väldigt vältränad utan en gnutta extra?
Tycker det var rätt oförskämt av honom att säga så, du låter ju inte alls på gränsen till nån övervikt eller nåt.
 
Jag kan ju svara för mig själv.
Att jag tycker kroppsformen spelar roll, jag hade inte velat att han gick upp x antal kilon, för jag attraheras inte av större personers kroppar ( :o får man ens skriva så!) jag skulle givetvis älska honom fortfarande.

Jag har en bakgrund med extremt kaloriräknande/tränande och har varit nere på 52 kg som minst, men det hade kunnat gå värre.
Antagligen skulle det väl ta slut om jag gick upp 20 kg eller så... vad jag tror.
Det är dock viss skillnad på att ligga på den övre delen av normalviktskalan, och att vara överviktig eller t o m fet. Du ligger just nu på den undre delen av normalviktskalan. När du väger 52 kg är du underviktig.

Sedan kan man väl ha relationer där båda kan säga vad de vill till varandra. Men då får man vara ärlig och tala om att "JAG tycker att du ska gå ner för JAG tycker att du är snyggare då". Det där med "för din skull" är ju ren bullshit.
 
Precis.
När jag hade mitt förra skov i min Crohns gick jag ner till 52 kg (171 cm lång). Efter det ser min sambo att jag hellre har några kg för mycket på min kropp :p

@pepp - är han själv väldigt vältränad utan en gnutta extra?
Tycker det var rätt oförskämt av honom att säga så, du låter ju inte alls på gränsen till nån övervikt eller nåt.

Han är vältränad, inte en gnutta extra och har snarare problemet att han inte kan lägga på sig alls.. tränar mycket och vill äta hälsosamt!

Tycker jag också, rent utav känslokallt... när han vet att jag faktiskt har problem med mat och vikt.
 
Så kan det nog också vara. Han vet ju att jag bygger mig en ond cirkel.. mår dåligt - äter dåligt - mår ännu sämre över det jag ser i spegeln...
Självklart blir det en ond cirkel. Men jag tycker ändå fokuset är fel. Det borde vara att få dig att må bättre, att du ska känna att du inte behöver äta för att döva dina känslor. Inte att sluta upp med kolhydrater så att du "åtminstone" inte går upp i vikt och hoppas att allt annat löser sig.
 
Jag hade blivit knäckt!
Jag har aldrig brytt mig om min vikt och låter den pendla några kilo hit eller dit. Jag är 161 lång ( kortare än dig alltså) och väger mellan 53-56. Dvs nästan samma som dig om man ser till vikt och längd. Jag har röv och bröst men de flesta verkar uppfatta mig som normal och det gör jag med. Och enligt BMI så är jag normal. Skulle sambon komma och klaga på mig som normal hade han fått en spade i huvudet och blivit singel :rage:
Du kan mao inte vara annat än normal i vikten.
Usch så otillräcklig jag hade känt mig om min sambo började gny i det läget. Jag kommer bli äldre, skrynkligare och slappare med åren med och det vill jag bli med välbehag.

Jo, folk säger ju att jag är smal. Men det blir svårt att ta till sig när man har sambon som säger annat och man börjar se annat i spegeln :(
Önskar jag kunde känna som du!

Just nu känner jag att jag bara vill ta mitt pick och pack och dra...
 
Jo, folk säger ju att jag är smal. Men det blir svårt att ta till sig när man har sambon som säger annat och man börjar se annat i spegeln :(
Önskar jag kunde känna som du!

Just nu känner jag att jag bara vill ta mitt pick och pack och dra...
Kram :heart
Det gör mig ledsen att din sambo får dig att känna så. För mig är det inte ok. Jag förstår resonemanget att man inte tänder på vad som helst. Det gör inte jag heller även om jag önskade att jag var så fin i hjärtat att jag gjorde det. Men normalvikt? Nä...då är man för petig och krävande.
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp