Hur hade ni tänkt?

miumiu

Trådstartare
Har två kattfarbröder (12 och 9 år) som är bästisar. Den äldre levde själv tills vi skaffade den yngre och det höjde hans livskvalitet med typ 200%. Funderar dock mycket på hur livet kommer bli, den dagen någon av dom går ur tiden. För den som blir själv då.

Har tänkt att en kattunge aldrig kan ersätta bästa kompisen, och dessutom kommer ju den som blir kvar vara gammal och kanske inte riktigt orka med? Men om man skaffar en kattunge redan nu...? Eller skulle det potentiellt kunna bli kaos? Har aldrig haft fler än två katter samtidigt och vet inte om dynamiken skulle kunna bli helt off.

Tror 12-åringen skulle kunna uppskatta en liten parvel. Han är pigg och gillar fortfarande att leka och sådär. 9-åringen är mer knepig, han har personligheten "högkänslig" och har ingen annan katterfarenhet än gammelfarbror. Vad tror ni? Värt att chansa, eller ska man vänta och se?

Tänker ju också rent logiskt att det borde vara den yngre som blir "kvar" själv, och att han kanske inte lider så mycket av att vara själv som jag tror att den äldre skulle göra. Men samtidigt så vet man ju aldrig, saker kan ju hända.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Skulle behöva input! Skaffade en kattunge i somras så en av mina katter fick tas bort. Katten som blev kvar är en 10-årig kastrerad...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: moster_punk
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 977
Senast: Murphy
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara positiv och jag försöker tänka tacksamma tankar. Och det funkar faktiskt riktigt bra för det mesta. Jag är riktigt...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 136
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp