Bukefalos 28 år!

Hur håller ni er ajour?

Monkie

Trådstartare
Jag är pinsamt dålig på att hålla mig ajour. Har dagstidning (lokaltidnimg) på jobbet och en bit till brevlådan så ingen tidning hemma. Lyssnar sällan på radio och ibland dröjer det nån vecka innan jag kollar nyheter. Hade ett tag pushnotiser från Aftonbladet men det ständiga pipandet i mobilen gjorde mig galen.

Hur gör ni för att hänga med i vad som händer?
 
Har Aftonbladet som startsida där de är snabba på att rapportera om det som händer även om kvalitén på journalistiken kan vara sådär - snabbt tar man sig vidare till andra källor. Jag är enormt intresserad av nyheter och brukar ha dem på i bakgrunden (tv) eller läsa dem slaviskt i telefonen. :angel:
 
Lyssnar på radio när jag äter frukost och kollar DN.se emellanåt :)
Räcker bra för mig för att veta vad som är på gång i världen och vad det snackas om just nu.
 
Pushnotiser på telefonen är ett smidigt sätt att få reda på när det händer grejer. Sen läser jag DN på nätet och lyssnar på radio.
 
Läser som morgonrutin SvD, DN, en regionaltidning och en länstidning. alla på nätet.
Plus att jag har P1 i bakgrunden hela tiden jag är hemma. Samt i bilen.
Händer kanske en gång i månaden att jag kollar Aftonbladet eller Expressen på nätet men det tar inte många sekunder innan jag stänger ner dem för att jag tycker att de inte lämnar någon relevant info.

Jag tror att det handlar om intresse och läggning. Det är en del av mig som person att veta vad som pågår i världen. Dessutom har jag en omgivning som är likadan så dagaktuella händelser är ämnen på både facebook och i den dagliga konversationen.
 
Jag lyssnar på P4 i bilen, läser flera nyhetstidningar på nätet och nån gång ibland nyheterna på TV.
 
Oftast SVT och Sveriges radio samt lokaltidningarna. Expressen och Aftonbladet ibland men blir så less på deras oftast kassa journalistik.

Allt sker över nätet.
 
Efter de senaste dagarna får jag lov att säga: Jag läser på buke :p
Både när det gäller Nice och Turkiet så såg jag det först här i forumet och det är ganska många händelser som nämns någonstans här innan jag hinner höra om det på nyheterna. När jag läst vad som går att läsa här, då tar jag mig vidare till nyhetstidningar på nätet.

Annars ser jag till att varje dag få någon form av nyhetsuppdatering. Det kan vara att jag lyssnar på radio i bilen, tittar på nyheterna på tv eller kollar någon tidning på internet. Alltid något av alternativen, ibland flera. Har det hänt någonting "mer än det vanliga" så håller jag mig uppdaterad så gott det går och använder alla tänkbara metoder för det.

Jag har inga nyhetsappar i mobilen. Allt sker via dator, ipad, tv eller bilradio.
 
Skaffa ett gäng nyhetsappar, godkänn pushnotiser och stäng av ljuden om de stör dig.

Eller om du inte vill ha ett gäng, skaffa appen omni. Den sammanställer kortfattat olika mediers rapportering och länkar vidare, även till utländska nyhetskällor.
 
Tidigare via dn.se o svd.se sajterna är numera ointressanta eftersom allt utom rubrikerna kräver abonnemang + att man ändå blir nerlusad med reklam.
 
Nja, du får läsa ett visst antal artiklar per månad (eller om någon av dem har per vecka) innan du möter betalväggen.

Och utan reklamen hade de inte funnits alls.
Måste vara därför jag möts av betaluppmaningar jag mötts av de senaste 6 månaderna eller så. Jag har inget emot reklam per se, men jag har ingen avsikt att betala för att få ta emot reklam.
 
Jag läser Aftonbladet, SvD, DN, El País, CNN och BBC dagligen. Går in flera gånger per dag.
 
Läser dagstidningen (papper), slölyssnar på radion (P4) så lite uppdaterad är jag. Aftonbladet och Expressen kan jag scrolla mig igenom någon gång i månaden. Sen läser jag ju här dagligen och blir på så sätt också uppdaterad.
 
Jag läser DN.se dagligen (mamma har papperstidningen så jag lånar hennes inlogg) och största delen av mitt FB-flöde består av större dagstidningar (BBC, The Guardian, New York Times, Frankfurter Allgemeine, DN, SvD).
 
Bra tips!! Laddade ner Omni, den verkar passa mig. StängDe av pushnotiser för sport, resor och tech.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 597
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 075
Senast: monster1
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 450
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 187
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp