Hur "handikappad" blir man?

F

Fladde

Detta är kanske inte rätt tråd men försöketr här ifl....

Jag ska ha gips på foten i ca 4 veckor jag får någonslags sko.
Jag ska inte gå på kryckor(trot jag inte)
Nu undrar jag hur "handikappad" blir man?
Vad kan man inte gära?
Kan man rida?

Tacksam för svar :bow: :bump:
 
Sv: Hur "handikappad" blir man?

Om du kan rida beror väl på hur snäll hästen är och om du kan komma upp. Avancerade övningar och hoppning kan kanske vänta tills gipset är borta?!
 
Sv: Hur "handikappad" blir man?

Jo hoppning kan vänta för både mig och hästen då båda har varit skaddade;)

Upp kommer jag men om jag sitter kvar är en annan sak :rofl:
 
Sv: Hur "handikappad" blir man?

det beror på hur du tar det-hiur handikappad du känner dig...

Disability is an attitude brukar jag säga..

med din beskrvning så tror jag att du kan rida,och upptäka nya interssant a sätt att skola häst på när en afoten inte funkar

jag red med helgips för ett krossat knä från dag 12(gjord elite ont o förbannade läkare) och det var inga som helst problem med själva hjälperna etc.

Nu kommer jag strax at opereras igen o slår då ut båd ahänderna för ungefär 2 månader.det innebär totalstopp för all ridning,men då får jag funger asom ridlärare istället..naturligtvis innebär det totalstopp för tat göra allt med händerna-då får jag använda hundarna mer,och min mun..Hund kan öppna kylskåpsdörr o jag kan suga i mig dricka från flaska med sugrör i dörren osv...

allt hänger på hur kreativ man är i sin situation

Thina
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 564
Senast: Twihard
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp