Hur hantera ett krossat hjärta?

Tack för alla era kloka svar. Det finns en massa komplicerade omständigheter som jag inte kan lämna ut, men en dålig människa är han inte.

Det är en helt ny erfarenhet för mig att bli lämnad på det här sättet. Jag har blivit avvisad av dejter innan det blivit något djupare osv, men förhållanden har det varit jag som lämnat. Jag är verkligen helt utom mig av sorg och var inte beredd på den reaktionen riktigt.
 
Jag har och utan att gå in på för mycket detaljer så var de från den ena dagen till den andra. Grät och sörjde och tyckte precis som du att man ville ha svar på frågor men som man aldrig fick. Och så så här i efterhand tänker jag att de kanske var bäst de som hände för oss båda. I annat fall hade jag aldrig mött min sambo som vi nästa år firar 10 år tillsammans :heart
 
För mig var räddningen att träna, träna, träna för att öht kunna fungera. När jag var hemma klättrade jag på väggarna och kunde inte andras, det var mer saker som hände i mitt liv just då så mattan ryktes bokstavligen undan fötterna och golvet under var ruttet så jag rasade ihop totalt. Fick svårt att andras, grät så mycket att till sist frätte tårarna på huden varje gång och jag var helt stirrig.

Jag sprang, sprang, sprang eller var ute och gick i timmar för att få luft, tappade 10 kg på två veckor och det enda som hjälpte var att träna mig till utmattning så jag kunde andas och sova lite så jag klarade av att fungera. Jag fick mycket stöttning av mina föräldrar.

Jag tror inte att vårt uppbrott blivit lika hårt om det andra inte redan hänt, men när han gjorde slut med mig när jag redan var på botten så fanns ingen ork kvar.
 
Jag har blivit lämnad en gång. Vi hittade tillbaka till varandra, men just då så krossades mitt hjärta totalt. Jag låg i sängen och grät konstant i tre dagar innan jag kollapsade och sov i nästan två dygn. Det är det värsta jag har gått igenom i mitt liv. Efter den veckan så reste jag mig upp och packade mina grejer och flyttade utomlands ett tag: Jag behövde komma bort och se att livet fortsätter även utan honom.

Gråt, må dåligt, förbanna honom och gå sen vidare. Inget blir bättre av att tänka en massa what if’s.
 
Det gör förbannat ont. Jag har med blivit lämnad fick inga svar och tyckte det var fruktansvärt då. Nu har jag insett att en inte alltid kan få svar men när en är mitt uppe i det känns det så frustrerande. För mig tog det lång tid att komma över det. Det är ok att må dåligt, det är ok att reagera precis som du gör det är ok att bearbeta sin sorg på sitt eget vis.
 
Mannen jag älskar har valt att gå tillbaka för att reda ut det förhållande han är/var i när vi träffades. Jag är hjärtekrossad på ett sätt jag aldrig någonsin varit tidigare i livet. Det gör så ont, så ont och jag kan varken äta, sova eller tänka. Jag har aldrig blivit lämnad förut. Hur gör man för att överleva?

(Undanbeder kommentarer om att inte involvera sig med upptagna personer. Jag vet.)
Jag har varit där du är, och jag förstod inte hur jag någonsin skulle kunna gå vidare. Det var ett fult och smärtsamt uppbrott där han gjorde en sak och sa en helt annan. Tror helt enkelt att han inte vågade säga rätt ut att han inte älskade mig längre. Jag kraschade så fullkomligt att jag första tiden behövde vänner runt mig som såg till att jag åt och sov öht, och tappade sex kilo på två veckor. Jag fick överleva femton minuter i taget och grät grät grät. Det dröjde väldigt länge innan jag inte grät varje dag, men det gick över till sist :heart Jag behövde kapa kontakten helt och hållet eftersom exet verkade tycka att vi skulle gå direkt vidare till att vara nånslags BFF:s direkt (hur tänkte han där? filmkväll jag, han och hans nygamla?)

Så mitt råd är att inte titta för långt framåt. Se till att du får mat och sömn, ge dig tid att sörja. Du får rulla ihop sig i fosterställning och gråta på hallgolvet när du kommer hem om du behöver. Skriva dagbok hjälpte mig också, tror det var någonstans där det började vända. Först skrev jag till exet, sen skrev jag om honom istället och till sist försvann behovet av att skriva. This too shall pass, kom ihåg det!
 
Stäng dörren, påminn dig själv när hoppet gör sig påmind att det inte blir ni igen. Att gå och hoppas gör bara att det tar längre tid att acceptera. Var egoist och försvara honom inte med dina egna bortförklaringar varför han gör si eller så.

Visst han kan både visa sig snäll mot dig eller vara ledsen. Det betyder ingenting. Det betyder inte något hopp för er två tillsammans.

Min senaste brytning var jag helt knäckt. Ärligt talat så hade någon anhörig dött i det läget så hade jag inte mått sämre. För mig var det att sova som fungerade. Jag jobbade, men tog ledigt någon dag ibland bara för att göra ingenting eller sova. Jag är sådan som alltid tränat, men det fungerade inte för mig då. Jag var alldeles för slut, så jag grät bara genom hela passen så jag la ner det. När värsta tiden var över så var bara att komma ut på en kort joggingtur en vinst.

En av de bra sakerna jag gjorde var att ganska direkt radera alla meddelanden till mobil och i sociala medier. Jag är så glad att jag gjorde det, det hade varit ännu mer förödande att ha det kvar. Visst storbölade jag när det var gjort. Men jag tackar mig själv för det.
Sedan hade/har jag underbara vänner. De var ljuset i mörkret.
 
Att tiden läker alla sår är faktiskt oftast inte bara en klyscha.. Det går över med tiden även om det inte känns så nu. Försök sysselsätta dig med annat och sen säger jag som ovan , ha ingen dörr på glänt för det är verkligen förödande och självdestruktivt. Det är bättre att du går vidare och han reder ut vad han ska reda ut och sen vem vet i framtiden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp