Hur hantera ett krossat hjärta?

hjärtekross

Trådstartare
Mannen jag älskar har valt att gå tillbaka för att reda ut det förhållande han är/var i när vi träffades. Jag är hjärtekrossad på ett sätt jag aldrig någonsin varit tidigare i livet. Det gör så ont, så ont och jag kan varken äta, sova eller tänka. Jag har aldrig blivit lämnad förut. Hur gör man för att överleva?

(Undanbeder kommentarer om att inte involvera sig med upptagna personer. Jag vet.)
 
Det hårda svaret, man går vidare.
Det är inte kul, vart själv i den sitsen. Det jag gjorde var att ta bort honom på alla sociala medier, raderade telefonnummer, blockerade. Så jag skulle slippa bli påmind om det skulle kunnat vart.

Successivt blev det bättre, men det tog tid. Omgav mig med kollegor/vänner som fick tankarna på annat.

Tog en dag i taget och försökte att inte tänka på honom (lättare sagt än gjort). Tillät mig sörja och sorgen blev mindre och mindre för varje dag som gick.
Idag känner jag inte av någonting, vilket känns skönt.
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.
Släpp det och gå vidare i livet, det är det enda sättet som fungerar. Annars så bara ältar man och hålls tillbaka, i värsta fall flera år. Vänta inte på någon som väljer bort dig. Det suger men det är så det är, bara att stå ut och se framåt.

Jag har inte blivit lämnad på det sättet men bortvald för en annan, jag valde att helt enkelt accceptera situationen och bestämde mig för att jag hellre har honom som bra vän i mitt liv och lämna dom andra känslorna bakom mig.
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.
Jag har varit den som lämnat och man får anpassa sig lite vissa vill bryta helt och vissa har många många frågor och tror det är något dom gjort. Jag har varit tillgänglig för sms frågor samtal men inte velat ses. Efter en tid känner jag att det får vara nog med långa sms,dom mår inte bra av att älta och då bryter jag kontakten. Är i nuläget några år senare bra vän med två av mina ex :)
 
Släpp det och gå vidare i livet, det är det enda sättet som fungerar. Annars så bara ältar man och hålls tillbaka, i värsta fall flera år. Vänta inte på någon som väljer bort dig. Det suger men det är så det är, bara att stå ut och se framåt.

Jag har inte blivit lämnad på det sättet men bortvald för en annan, jag valde att helt enkelt accceptera situationen och bestämde mig för att jag hellre har honom som bra vän i mitt liv och lämna dom andra känslorna bakom mig.
Älta behöver ju dom flesta dock i början men efter ett tag får man helt enkelt resa på sig och släppa det ❤️
 
Sover, dricker vatten, gråter, överlever. Acceptera sorgen och var ledsen ett tag. Prata med någon förstående vän. Påminn dig själv om att du förtjänar bättre. Du är värd att vara i en relation där personen vill ha dig 100 %. Så småningom går det över. Man hittar ljusglimtar i ledsenheten. Meningsfullhet i andra relationer (vänskapliga, familjära osv). Välmående i nya eller gamla situationer.

Mitt senaste uppbrott var ganska ömsesidigt men ändå en stor sorg. En av ens närmaste personer liksom säger upp sig från den rollen? Det blir ett stort tomrum. Kanske också en lättnad, om det har varit skavigt ett tag. Livet går vidare, klyschigt men sant.
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.
Det jag lärt mig, och som jag ger dig som tips på lärdom: "man kan inte få svar på alla sina frågor." ...och det är faktiskt sant. Insikten om det gör livet lite lättare.

I övrigt är det bara att ta en timme, en dag i taget och låta det ta den tid det tar. Försök göra saker som hjälper - var ute i friska luften, pyssla, kolla på serier, sov men akta dig för att bara bli sittande och grubblande.

Jag beklagar och önskar dig lycka till!
 
Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.

När jag har blivit lämnad så tycker jag att jag har fått gott om tid att prata ut med min ex-partner. Det har visserligen varit skönt men jag ska ärligt talat säga att det sällan ger så mycket mer svar. "Det är var det är" brukar väl sammanfattningen vara. Han har inte känslor längre, eller har känslor för någon annan. Det finns inte så mycket mer att säga tyvärr än så. Jag gissar att du inte skulle få så mycket mer svar heller.
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.
Jag har varit med om en liknande situation, inte någon som var redan upptagen, men efter att vi varit ihop i ett halvår bestämde hen sig plötsligt, helt ur det blå, att bli ihop med sitt ex igen.
Det sköttes väldigt fult också, hen åkte bort över helgen "för att träffa en kompis" och det blev helt tyst (vi brukade höras varje dag), tänkte att hen kanske haft sönder mobilen eller nåt men när det gått flera dagar efter helgen och jag fortfarande inte hört något blev jag orolig och försökte kontakta hen igen, fick till slut ett sms där det stod typ "Det var mitt ex jag träffade i helgen och vi har bestämt oss för att bli ihop igen så vi kan ju inte fortsätta att träffas. Ha en bra dag." :confused:

Kan ju säga att jag inte hanterade det alls bra, kraschade totalt, gick in ett väldigt självdestruktivt beteende med en depression som påföljd (var redan rätt skör då pga min mormor hade nyligen gått bort, behandlad som skit på jobbet m m). Det där fegusla sättet att göra slut på fick mig att känna mig helt värdelös, plus att plötsligt bli utbytt mot exet bara sådär stärkte ju inte direkt självkänslan heller. Kände precis som du att jag hade massa frågor och hade jättesvårt att släppa henom på grund av det.

Tog väldigt lån tid för mig att lyckas gå vidare, tog mycket, mycket längre att bygga upp den kraschade självkänslan igen. Så för din egen skull, stäng den där dörren fort som attan och gå vidare, även om du bara klarar små myrsteg i början. På alla de där frågorna som hopar sig finns det egentligen bara ett svar, personen är ett as och personer som inte kan behandla en med respekt har ingen plats i ens liv.

Prata med vänner, skriv av dig här på buke, ät choklad och titta på film (jag blev smått beroende av Förnuft och känsla, kände igen mig jättemycket i Marianne och Willoughby-situationen och grät ikapp med Kate Winslet varje gång), gräv ner dig i någon hobby, ta hand om dig själv och glöm bort den där skrutten till karl. :heart
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.
Jag levde med en dörr på glänt i 1,5 år. Det är förödande för självkänsla och det egna måendet, och för förmågan att ha en häslosam relation när man träffar någon nästa gång. Ha inte dörren öppen, är mitt råd.
Hur gärna man än vill.
 
Älta behöver ju dom flesta dock i början men efter ett tag får man helt enkelt resa på sig och släppa det ❤
Sörja en ev blivande kärlek kan man ju man älta är aldrig sunt. Vara ledsen ett tag över situationen absolut men släpp sen och gå vidare. Det betyder inte dock att man ska ignorera och förtränga men acceptera att det är som det är och faktiskt försöka leva vidare så gott det går.
 
Mannen jag älskar har valt att gå tillbaka för att reda ut det förhållande han är/var i när vi träffades. Jag är hjärtekrossad på ett sätt jag aldrig någonsin varit tidigare i livet. Det gör så ont, så ont och jag kan varken äta, sova eller tänka. Jag har aldrig blivit lämnad förut. Hur gör man för att överleva?

(Undanbeder kommentarer om att inte involvera sig med upptagna personer. Jag vet.)
Det verkar ju vara så här han hanterar sina relationer, dvs med någon form av överlappning. Stäng dörren själv, att ha den på glänt är så destruktivt. Det kommer bara att hindra dig från att gå vidare. Dina frågor kommer antagligen förbli obesvarade, även om man ställer dom direkt till personen blir man sällan nöjd med svaren man får. Ofta vet personen inte ens själv varför den gör saker eller klarar inte av att se sin egen del i det som hänt. Så se till dig själv, gråt, älta, kramas med vänner, familj och husdjur. En dag vaknar man och upptäcker att det inte gör så ont längre. Hur svårt det än är är dock det bästa att inte hoppas, inte dra ut på det, acceptera att det är slut då kan du gå vidare.
 
Jag försöker leva vidare, göra mitt jobb, sköta mina andra relationer. Det är också väldigt jobbigt med ovissheten. Dörren är inte helt stängd, och hjärtat letar såklart efter strimman av hopp som säger "han kommer komma tillbaka". Men jag har ingen aning om vad han gör, hur han tänker, hur han mår. Det gick från ena dagen till en annan och helt utan förvarning att han åkte iväg och han berättade först när han var där, att han gjort just så. Jag blev helt tagen på sängen. Chockad.

Ni som blivit lämnade, hur har själva uppbrottet gått till? Satt ni ner med er partner och pratade? Kände ni att ni fick svar på era frågor? Jag har så många obesvarade som hänger i luften.

Försök fokusera på dig och du förtjänar mer än en strimma hopp. Du förtjänar någon som väljer dig, av hela sitt hjärta.
Så stäng dörren för din egen skull :heart
 
Mannen jag älskar har valt att gå tillbaka för att reda ut det förhållande han är/var i när vi träffades. Jag är hjärtekrossad på ett sätt jag aldrig någonsin varit tidigare i livet. Det gör så ont, så ont och jag kan varken äta, sova eller tänka. Jag har aldrig blivit lämnad förut. Hur gör man för att överleva?

(Undanbeder kommentarer om att inte involvera sig med upptagna personer. Jag vet.)

Jag har varit med om precis det där. Jag stängde dörren och det tror jag var klokt såhär i efterhand faktiskt. Gör sådant du mår bra av men tillåt dig också att vara ledsen och sörja det som inte blev. Och det viktigaste - det BLIR bättre. Jag lovar. Kram!
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 828
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp