Hur hantera hästköp när säljaren behöver hästen ytterligare en månad?

Det är möjligt, det beror nog på vad man skriver i sitt avtal. Jag tycker ändå det känns som bäddat för problem, att låsa in kapital i en häst man inte ansvarar för än. OM något händer kanske man står utan pengar, utan häst och i en jobbig rättsprocess? Men jag är ganska harig av mig, det kanske inte är en lika stor risk som jag föreställer mig.
Tänker att det beror på pris på hästen. Nu har ju ta sagt att ponnyn inte är dyr så kanske 40 000kr? 10 % är då 4000kr dvs inte världens undergång om de går upp i rök. Surt ja men en dålig vecka kan en häst kosta mer i skadat material och veterinärkostnader...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Under en lång tid nu har jag känt att jag inte vill ha häst längre. Jag pratar nu inte månader utan snarare år. Problemet är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 574
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 085
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp