Hur har du/vill du ha häst?

Den har flera utgångar som ligger utmed en väg. De brukar stå vid en av dem och då går jag vägen fram och tillbaka när jag hämtar 🙂
Sen fodrar vi insläpp vid 15-16 vid stallet så de är alltid kvar där om man ska rida efter jobbet och sen när man tar in vid 20.00

Hur skulle hullet påverkas menar du?
De fodras morgon, lunch, insläpp ute och inne under natten.
Smart att fodra dem runt 15- 16 så blir det enklare att plocka in. I min hjärna så gick de på lösdrift, men det har du inte skrivit.
Förstår att det beror på var man bor i landet och hur många hästar man har. Tänkte mest på att stor hage har en massa mat i den, sly och gräs. Väldigt skönt om det är ett icke problem!
 
Mitt mål är att skaffa häst om 8-9 år eller så. Då är jag snart femtio och har sådär 17 år kvar innan jag går i pension. Är hästen runt tio när jag köper den den kan vi bli gamla och grå ihop.
Ett sto, mellan 140-155cm. Får gärna vara arab eller liknade.

jag vill ha den helinackorderad på lösdrift så att jag kan låta bli att åka ut dom dagar orken inte finns och åka på semester emellanåt.
 
Smart att fodra dem runt 15- 16 så blir det enklare att plocka in. I min hjärna så gick de på lösdrift, men det har du inte skrivit.
Förstår att det beror på var man bor i landet och hur många hästar man har. Tänkte mest på att stor hage har en massa mat i den, sly och gräs. Väldigt skönt om det är ett icke problem!

Ja den har ganska mycket gräs, sly men det är fyra pensionärer (över 20år) och sen min 7åriga sak som inte är så lättfödd :) så just nu äter hon 7kg utöver allt som finns i hagen
 
Inackorderad, köper all skötsel på vardagar. På helger mockar alla själva och alla sysslor går på rullande schema.

Bra faciliteter med stora boxar, bra luft, bra grovfoder, hjälpligt stora hagar där hästarna går två eller tre ihop, ridbana och ridhus.

Det som gör att jag ändå inte är helt tillfreds, och rider märkbart mindre än förut, är att omgivningarna är oinspirerande och ointressanta att rida ut i. Det är platt, öppet och spikraka vägar inom åtminstone en halvmil.
Dessutom saknar jag litet av det sociala. Övriga inhyrningar är antingen ponnyfamiljer eller elitsatsande ungdomar, och har litet annat fokus och hästtillvaro än jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Mitt barn vill mer än någonting annat ha en egen häst. Jag är dock ingen hästmänniska så jag vill gärna få så mycket information jag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 457
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 611
Senast: maddie202
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 819
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp