Hur har ni ändrat ert liv? (Ännu en covid-19-tråd)

Mitt liv har inte ändrats nämnvärt, mer än att vi inte åker ut på så mycket grejer kanske utan hittar på saker hemma. Mina föräldrar är båda risk, morsan mer än farsan, så dit blir det inga besök. Både sambon och jag jobbar inom vård, så vi jobbar som vanligt båda två. En resa till Tyskland är inställd i maj, och agilitykursen vi skulle börja i slutet på mars är inställd, men annars är det ingenting ändrat direkt.

Vi bor ju på landet och är friska, samt våra grannar är friska, så vi är där och hänger och de kommer hem till oss. Har hästarna och djuren hemma så behöver inte åka någonstans för att ta hand om de eller rida.

Just eftersom vi är friska försöker vi dessutom äta ute så mycket de lämpar sig, handla i stan etc.
 
Ja nog har livet förändrats.
Min Pappa tillhör riskgruppen och min systers man tillhör ännu mera riskgruppen. Min Pappa träffar jag mer eller mindre varje dag pga av hästarna vi har tillsammans men de bor på landet avskilt och nu har hans jobb permitterat de flesta så han träffar inte så många människor som tur är.
Mina studier som är på distans med närträffar sker helt nu på distans via Zoom. På ett sätt skönt för att vi inte behöver träffas fysiskt i dessa tider. Så jag sitter mesta dels hemma, umgås med min sambo såklart som jobbar inom vården men på ett gruppboende.
Annars tar vi långa promenader ute när vädret tillåter, sköter om hästarna såklart och så kollar vi på filmer faktiskt eller läser en bok. Gäller att se alla små ljusglimtar. Lyssnar mycket på poddar igen också för att fördriva tiden.

Annars är jag nog lite ledsen över att jag inte kan träffa min mamma & lillebror som bor i Stockholmsområdet nu, tacksam att vi faktiskt träffades i slutet på Februari när min lillasyster gifte sig, annars hade mitt hjärta gott sönder totalt och nog för att jag är vuxen men min mamma är min största stöttepelare här i livet :heart Nu vet man ju inte hur länge de dröjer tills vi kan ses igen ..

Funderar på att faktiskt lära mig spackla och renovera nu när man har tid, skulle behöva fixa till vårt lilla/kontorsrum så de blir lite mysigare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp