hur har ni löst ventilationen?

J

jupiter-judex

byggde mitt stall förra sommaren och nu är det dax att fixa ventilationen... tänkte kolla om ni har tips på bra lösningar?
 
Sv: hur har ni löst ventilationen?

Vi ahr använt oss av de gamla luckorna som man slänger ner hö genom. Då taket är så högt på skullen så har vi byggt en vindtunnel och leder den ut genom ett hål i väggen. Där har vi satt ventilationsgaller. Fick iof specialbeställa gallret då vi inte hittade tillräckligt stort på marknaden som alltid är öppet. Insläpp sker genom dörren. Sätt ett ventilationshål där.
 
Sv: hur har ni löst ventilationen?

mitt stall består av en stallgång på vänster sida o två boxar till höger... (bara så du förstår va jag försöker få fram :smirk: )

har luft intag ovanför fönstren i stallgången.... den kalla luften sjuker till golvet... för att den ska kunna "passera" boxväggar så har vi avlånga hål sågade i boxdörrarna...

när luften värms upp stiger den uppåt mot taket och i taket ovanför boxarna finns utsug som styrs av en elfläkt med ljuddämpare på mellan taket som suger ut den "dåliga" luften...

lycka till (o hoppas du förstod nåt av de jag försökt förklara :o )

jo just de!! jag har möjlighet att styra fläkten med tre lägen, reglaget sitter i sadelkammaren...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
565
Senast: Blyger
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 809
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
5
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp