Hur hindra stöld av foder?

Zoya

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Sorligt. Jag tror risken kommer vara stor att Många kommer köra fulavlivningar med jägarkompisen och sen gräva ner hemma.

Jag tror vi kommer börja få se höstölder och en svart marknad också.
 
Senast ändrad av en moderator:
Nej, det är nog inte så lätt att sno stora grävmaskiner eller lastbilar heller men ändå sker ju det regelbundet. Räcker ju med att det står lite avsides så tjuvarna kan jobba på ostört.

Jo men då ska dom ju sno både maskiner och lastbil för att sno hösilage? Lönar sig nog bättre att bara sno maskinerna!
 
Varför tror du inte det? Jag fattar inte resonemanget öht. Hur tror du man snor en traktor? Kör iväg med den?

För att jag tror överhuvudtaget inte det kommer snos något hösilage för det första, och för det andra de som snor traktorer gör det väl för att sälja dom oftast utomlands. Inte riktigt samma klientel av folk som snor traktorer och som skulle behöva sno hösilage, eller tror du verkligen det?
 
För att jag tror överhuvudtaget inte det kommer snos något hösilage för det första, och för det andra de som snor traktorer gör det väl för att sälja dom oftast utomlands. Inte riktigt samma klientel av folk som snor traktorer och som skulle behöva sno hösilage, eller tror du verkligen det?

Organiserade stöldligor bryr sig knappast om vad de snor så länge de kan tjäna pengar. Det är vad jag tror. Det kommer ju inte vara hästägare precis som åker runt å snattar balar.
 
Här i närheten var det faktiskt någon som blev av med balar redan förra året så visst kan det bli stölder. Men börjar någon stjäla lastmaskiner så börjar väl polisen snarare spana efter folk som förbereder en smash 'n' grab-stöld, inte hötjuvar. Men säkert kan även privatpersoner bli tillräckligt desperata om dom inte får tag i foder att dom stannar med bil och släp vid en vall och försöker välta på någon bal och hoppas att ingen ser dom.
 
va en kille i Sundsvall i våras som fick en del av sina storabalar stulna, så nog finns det folk som gör det.
:eek:
 
Organiserade stöldligor bryr sig knappast om vad de snor så länge de kan tjäna pengar. Det är vad jag tror. Det kommer ju inte vara hästägare precis som åker runt å snattar balar.

Organiserade stöldligor tror jag inte ett dugg på kan jag säga.. alldeles för mkt jobb för för lite pengar.
 
Folk snor allt, jag har slutat bli förvånad. En kamrat blev av med allt material till sin sommarhage.
1ton hö har försvunnit från mig i vinter. Misstänker att det är stallkamrater som tagit då det legat lätt tillgängligt. ☹️😢

Så folk kommer garanterat bli av med foder i vinter. Att stjäla för att sälja dyrt kan löna sig bra.
 
Efter gårdagens diskussion ang höstölder så är det första jag ser på fb idag, en uppmaning till bönder och djurägare att ta in sina balar för att foderstölder har rapporterats 😢
 
Efter gårdagens diskussion ang höstölder så är det första jag ser på fb idag, en uppmaning till bönder och djurägare att ta in sina balar för att foderstölder har rapporterats 😢

Ja, dessvärre kommer liksom tjuvarna som ett brev på posten så fort efterfrågan blir större än utbudet av något väldigt många behöver.
 
Ja, dessvärre kommer liksom tjuvarna som ett brev på posten så fort efterfrågan blir större än utbudet av något väldigt många behöver.
Jo jag vet. Men i diskussionen igår var det nån som hade svårt att se att just hö skulle stjälas då de bl.a. är otympligt.

Man lär hålla hårt i allt som har ett värde, nån kommer göra sig besväret att sno det annars.
 
Folk snor allt, jag har slutat bli förvånad. En kamrat blev av med allt material till sin sommarhage.
1ton hö har försvunnit från mig i vinter. Misstänker att det är stallkamrater som tagit då det legat lätt tillgängligt. ☹️😢

Så folk kommer garanterat bli av med foder i vinter. Att stjäla för att sälja dyrt kan löna sig bra.
Har också varit med om att en tjej blev av med sin hage (inga hästar i som tur var) - mitt och ditt, vad är det?:mad:
 

Liknande trådar

Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
15
· Visningar
1 561
Senast: Habina
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
7 030
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 421
Senast: Zoya
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
24
· Visningar
1 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp