Hur hinna med allt

vinkelina

Trådstartare
Som många andra har mitt dygn lite för lite timmar så funderar hur jag skall hinna med "allt"

Med resor till och från jobbet är jag borta 6-16 ca (lyckas aldrig sluta i tid vilket gör att jag fastnar i trafiken på hemvägen)

Äter lunch redan 10:30/11 så,är alltid väldigt hungrig när jag slutar

Stallet måste hinnas med varje dag, där borde jag vara klar 20, önskemål från de som äger stället då de bor nästan vägg i vägg med stallet

Skulle gärna träna på gym också ett par dagar i veckan.

För att röra till de lite extra är min man hemma först 17:30 på dagarna och vi vill äta middag tillsammans, jag brukar göra den klar så de är bara att äta när han kommer.

Så min dag
Jobb 6-16
Middag 17:30
Stall 18/19->
Sova 22
 
Det där var väl inte jättemycket tycker jag. Sådär har dom flesta det som har häst, jobbar heltid etc. Lägg till barn på de och djur/gård som ska skötas så börjar de bli mycket.

I din sits hade jag nog åkt till stallet direkt efter jobbet och ätit något lätt där/innan du drar från jobbet/etc och varit hemma vid 19 eller hur lång tid det tar, och ätit då. Och på så sätt ha några timmar hemma innan läggdags. :)

Gym skulle du ju kunna ta delvis helg och delvis nån/ett par dagar i veckan om hästen vilar eller efter du ätit vid 19.
 
Så är det väl att jobba heltid och ha häst.

Jag åker direkt till stallet efter jobbet. Äter middag hemma efter stallet (kl 21) om partner har lagat mat, annars kaffe och smörgås. Blir jag hungrig under eftermiddagen äter jag yoghurt eller något sådant på jobbet. Jag skule aldrig äta middag före stallet. Jag vill ha lugn och ro efter maten och ibland vin.
 
Jag hade gjort/gör som elisha skriver.

Ät nåt lätt och åk till stallet direkt efter jobbet.
Har hästen vilodag bör du hinna hem och laga middag då.
Några gånger i veckan kanske din man kan laga maten istället och då bör du hinna rida tom.

Gyma helg och/eller på hästs vilodag.
Laga större portioner ibland så ni kan äta samma två dagar i rad sparar massor av tid.

Jag är på arbetet samma tider men är hemma tidigast 16.30. Klar i stallet före 20.00. Äter efteråt. Vilar hästen är jag klar i stallet på en halvtimme-45 min.
 
Mina dagar:
Åker hemifrån 07:00
Jobb 8:00-16:30 brukar dock förskjuta tiden lite så att jag börjar lite tidigare och slutar lite tidigare, lunch när det passar verksamheten.
I stallet vid 17, har två hästar.
Hemma 19:30-20.
Middag, dusch, titta på nån serie
Sova 22-22:30

Försöker gymma ibland men nu har det blivit väldigt sällan det sista. Tar det när hästarna har vilodag eller på helgen. Jag åker direkt från jobbet till stallet, middag äter jag med sambon när jag kommer hem från stallet på kvällen. Han har oftast lagat mat till när jag kommer -jag skickar ett sms när jag åker från stallet (har 20min från stallet-hem). Jag hade inte kunnat åka hem mellan jobbet och stallet, haha hade jag gått in så hade jag aldrig kommit iväg igen :p Sen har jag också stallet mellan jobbet och hemmet så det faller sig naturligt att ta det på vägen.
 
Som många andra har mitt dygn lite för lite timmar så funderar hur jag skall hinna med "allt"

Med resor till och från jobbet är jag borta 6-16 ca (lyckas aldrig sluta i tid vilket gör att jag fastnar i trafiken på hemvägen)

Äter lunch redan 10:30/11 så,är alltid väldigt hungrig när jag slutar

Stallet måste hinnas med varje dag, där borde jag vara klar 20, önskemål från de som äger stället då de bor nästan vägg i vägg med stallet

Skulle gärna träna på gym också ett par dagar i veckan.

För att röra till de lite extra är min man hemma först 17:30 på dagarna och vi vill äta middag tillsammans, jag brukar göra den klar så de är bara att äta när han kommer.

Så min dag
Jobb 6-16
Middag 17:30
Stall 18/19->
Sova 22
Medryttare någon dag i veckan?
Då kan du gymma den dagen?

Kan ni inte äta middag senare bland så kan du åks till stallet direkt efter jobbet?

Man hinner inte med allt tyvärr. Dygnet har ju bara ett viss antal timmar
 
Jag håller med övriga: inget konstigt.

Jag åker hemifrån strax efter 07, är hemma ca kl 1730.
Går ut till hästarna, kommer in mellan 20 och 21, släcker lampan ca kl 2130-2145 (går upp kl 0540 på morgonen för att göra stallet på morgonen).

"borde" träna lite också, och har funderat på att lägga in joggingtur med häst i grimskaft tre dagar per vecka nu när det är lite ljusare på kvällarna.
 
Jag tycker @Elisha :s förslag var bra :). Sen kanske du skulle kunna byta tjänster med någon i stallet så du får någon/några helt lediga dagar i veckan?
 
Jag har inga hästar längre, men att komma hem kl 16 är för mig något som aldrig inträffat under mitt yrkesliv.

När jag hade häst brukade jag ofta komma till stallet vid 19-tiden och sedan vara hemma runt 22. Nu pendlar jag så häst är uteslutet. Jag jobbar vanligen 8-16.45 och det innebär att jag åker hemifrån 6 och kommer hem 19. Så min middag är runt 20 och lunch 11.30. För att lösa det har jag knäckebröd och ost på jobbet och tar en macka vid 16-tiden.

Som flera har sagt - ta stallet direkt efter jobbet och lägg in ett mellanmål.
 
Som många andra har mitt dygn lite för lite timmar så funderar hur jag skall hinna med "allt"

Med resor till och från jobbet är jag borta 6-16 ca (lyckas aldrig sluta i tid vilket gör att jag fastnar i trafiken på hemvägen)

Äter lunch redan 10:30/11 så,är alltid väldigt hungrig när jag slutar

Stallet måste hinnas med varje dag, där borde jag vara klar 20, önskemål från de som äger stället då de bor nästan vägg i vägg med stallet

Skulle gärna träna på gym också ett par dagar i veckan.

För att röra till de lite extra är min man hemma först 17:30 på dagarna och vi vill äta middag tillsammans, jag brukar göra den klar så de är bara att äta när han kommer.

Så min dag
Jobb 6-16
Middag 17:30
Stall 18/19->
Sova 22
Jag tänker också att du får ju prioritera. Om du vill äta middag med sambo blir det ju som du skriver ovan dvs du får ta stallet efter det dvs kanske 18.30- 20 om du ska vara klar i stallet 20.
Det är 1,5 h att vara i stallet.
Samt att du måste ta bort något om du vill hinna mer än ovan. Dvs vad vill du prioritera?
 
Jag har inga hästar längre, men att komma hem kl 16 är för mig något som aldrig inträffat under mitt yrkesliv.

När jag hade häst brukade jag ofta komma till stallet vid 19-tiden och sedan vara hemma runt 22. Nu pendlar jag så häst är uteslutet. Jag jobbar vanligen 8-16.45 och det innebär att jag åker hemifrån 6 och kommer hem 19. Så min middag är runt 20 och lunch 11.30. För att lösa det har jag knäckebröd och ost på jobbet och tar en macka vid 16-tiden.

Som flera har sagt - ta stallet direkt efter jobbet och lägg in ett mellanmål.
Ja jag tänker också att TS har mkt fritid jämfört med många.
Jag åker halv sju och kommer hem sju på kvällen.,
Efter det ska man träna, intressen, laga matlådor eller vad man vill göra
Om kag ska ha häst är det en förutsättning med medryttare och / eller fullservice. Annars skulle jag gå in i väggen
 
Jag tänker också att du får ju prioritera. Om du vill äta middag med sambo blir det ju som du skriver ovan dvs du får ta stallet efter det dvs kanske 18.30- 20 om du ska vara klar i stallet 20.
Det är 1,5 h att vara i stallet.
Samt att du måste ta bort något om du vill hinna mer än ovan. Dvs vad vill du prioritera?
Fast de kan ju äta middag tillsammans ändå. Hon tar stallet direkt efter jobbet, han lagar middag när han kommit hem. Sen äter de tillsammans när hon kommer från stallet.
 
Fast de kan ju äta middag tillsammans ändå. Hon tar stallet direkt efter jobbet, han lagar middag när han kommit hem. Sen äter de tillsammans när hon kommer från stallet.
Min partner slutar ofta vid 19-19.30. Hen är hemma kanske 20 minuter senare. Och har rätt ofta middagen klar åt oss vid 21-snåret.

Det kan väl troligen bli lite tidigare hos TS, men själva turordningen blir ju densamma. Och resultatet: man kan äta middagen tillsammans.
 
Senast ändrad:
Mina dagar brukar se ut så här:

8.00-17.00 jobb
17.30-18.00 hundpromenad
18.00-18.30 laga middag
18.30-20.00 träning
20.00 äta middag
22.00 sova
 
Jag är inne på sista året som doktorand och det börjar bli dags att fundera på "livet efter detta". Den här tråden får mig att inse att jag i största möjliga mån kommer att prioritera ett fritt arbete där jag inte behöver vara på plats fasta tider varje dag över hög lön och andra fördelar alla dagar i veckan. @Myrten har du två timmars pendling enkel resa, varje dag?
 
@snow - ja, sedan snart två år. Jag bor i Uppsala och jobbar i Stockholm. Från början skulle det bara vara sju månader, men sen fick jag en fast tjänst.

Jag var i en fas på mitt förra jobb då jag kände att jag stod och stampade. Ingen direkt utveckling, så jag sökte och fick ett vikariat och det ena ledde till det andra.

Jag är helt medveten om att jag inte kan fortsätta såhär. Men på sikt vill jag nog göra något annat än det jag gör nu. Så jag vet inte om jag ska ge mig in på att försöka flytta till Stockholm. Om jag ens hittar någon bostad där:crazy:. Jag har också två ganska gamla hundar (11 år) och en gammal katt (14,5 år). Det begränsar vilka lägenheter som passar mig även om jag skulle flytta till ett bättre pendlarläge i Uppsala. Helst skulle jag vilja bo här tills djuren har droppat av men jag är rätt sliten faktiskt. Och så har jag "bara" tio års kötid vilket endast räcker till dyra nyproduktioner i innerstan (Uppsala alltså).

Så jag ska väl antingen försöka hitta ett jobb i Uppsala eller en bostad i Stockholm. Men mina djur begränsar mig som sagt och ska jag ha ett nytt jobb vill jag ha något jag verkligen vill göra den här gången.

Ska tillägga att jag har flex, goda möjligheter att jobba hemma när det behövs och en superbra chef. Men det är slitsamt ändå!
 
Jag är inne på sista året som doktorand och det börjar bli dags att fundera på "livet efter detta". Den här tråden får mig att inse att jag i största möjliga mån kommer att prioritera ett fritt arbete där jag inte behöver vara på plats fasta tider varje dag över hög lön och andra fördelar alla dagar i veckan. @Myrten har du två timmars pendling enkel resa, varje dag?
Jag har minst 1,5 h enkel resa.
Många i Sthlm har ju längre pendling om man vill bo på landet men jobbar inne i stan
 
Jag har minst 1,5 h enkel resa.
Många i Sthlm har ju längre pendling om man vill bo på landet men jobbar inne i stan

Jo, jag är själv uppväxt i en söderförort till Sthlm och gick i gymnasiet vid Odenplan. Hade när allting flöt 75 minuter dörr till dörr, oftast längre. Där och då bestämde jag mig för att aldrig någonsin igen bo och jobba i Sthlm ;)
 
Jobbdag 1 borta 4.30-19.45
Jobbdag 2 borta 4.30-19.15
Jobbdag 3 borta 4-17.15

Dag 1 får hästarna mat och koll.
Dag 2 mat, koll och promenad med en.
Dag 3 mat, koll och ridning av en.

Sedan är jag ledig två dagar innan jag börjar jobba igen.

Kort och gott gör jag inte så mkt annat än jobbar och matar hästar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 467
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 946
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 149
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp