Hur hitta borttagna SMS?

Rie

Trådstartare
Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna...
Glömde att jag inte var inne på messet, ett av många meddelanden från bussbolag om att linje xx är försenad och som jag raderar med jämna mellanrum.
Hur hittar jag igen de andra mailen?
Har för mig att i datorn de ska ligga kvar 30 dagar så jag hoppas at det är liknande med mobil.
Har en Samsung S9.
Jag vill hitta igen dem för jag har några sms jag vill ha kvar och sedan kolla igenom de andra för att kunna spara/radera.

Och vara mer uppmärksam händanefter.

En sak till, som jag inte hade kunskap att besvara:
En kompis fick ett samtal från en kompis som sa att han skickat en del bilder till honom.
Att han måste logga in på Googlekontot och se dem på Drive.
Min kompis undrar nu om avsändaren eller andra kan se min kompis andra bilder på något sätt?
Det kändes inte bra att ha fått dem så, tyckte han.

Vad säger ni?
 
Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna...
Glömde att jag inte var inne på messet, ett av många meddelanden från bussbolag om att linje xx är försenad och som jag raderar med jämna mellanrum.
Hur hittar jag igen de andra mailen?
Har för mig att i datorn de ska ligga kvar 30 dagar så jag hoppas at det är liknande med mobil.
Har en Samsung S9.
Jag vill hitta igen dem för jag har några sms jag vill ha kvar och sedan kolla igenom de andra för att kunna spara/radera.
Är det sms eller mail?
Det är ju två helt skilda saker liksom..
Men på min S23 Ultra så ligger det en smspapperskorg i meddelanden under de prickarna uppe till höger. Hur S9 fungerar är jag osäker på däremot.
 
En sak till, som jag inte hade kunskap att besvara:
En kompis fick ett samtal från en kompis som sa att han skickat en del bilder till honom.
Att han måste logga in på Googlekontot och se dem på Drive.
Min kompis undrar nu om avsändaren eller andra kan se min kompis andra bilder på något sätt?
Det kändes inte bra att ha fått dem så, tyckte han.

Vad säger ni?
Du kan dela en mapp på sin google drive så den som "skickat" bilderna eller mer korrekt delat en mapp med bilder i, gör det på sitt konto och ger din kompis rättigheter att titta och ladda ner från just den mappen. Avsändaren har ingen tillgång till din kompis drive.
 
Är det sms eller mail?
Det är ju två helt skilda saker liksom..
Men på min S23 Ultra så ligger det en smspapperskorg i meddelanden under de prickarna uppe till höger. Hur S9 fungerar är jag osäker på däremot.
SMS. Sorry, såg inte att jag skrev mail längre ned i texten.
Har inte det i mina "prickar"
Där finns bara Ta bort, Markera alla som lästa, Redigera kategorier, Inställningar och Kontakta oss.
 
Senast ändrad:
Du kan dela en mapp på sin google drive så den som "skickat" bilderna eller mer korrekt delat en mapp med bilder i, gör det på sitt konto och ger din kompis rättigheter att titta och ladda ner från just den mappen. Avsändaren har ingen tillgång till din kompis drive.
Tack, har skickat svaret.
 
SMS. Sorry, såg inte att jag skrev mail längre ned i texten.
Har inte det i mina "prickar"
Där finns bara Ta bort, Markera alla som lästa, Redigera kategorier, Inställningar och Kontakta oss.
Använder du messages för Samsung eller meddelande appen? Jag kunde inte hitta borttagna i messages appen men finns i meddelande appen:)
Har du använt messages så tror jag inte du kan få tillbaka dem, inte vad jag har hittat.
 
Har du nåt Google account så kan du ha tur att ha en säkerhetskopia där? Det är väl som iCloud för iPhone....? 🤔
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 398
Senast: Vallmo
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 820
Senast: skuggi
·
Relationer Det tar emot att skriva denna tråden, men måste få lite input! Jag och min sambo älskar varandra innerligt och är bästa vänner, men på...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 000
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp