Hur hitta häst?

Modest

Trådstartare
Jag skulle vilja hitta en häst som jag red för flera år sedan. Hur kan jag bäst gå tillväga?

Jag vet namn, födelseår och stam så jag kan hitta hästen på vissa registersidor men sedan kommer jag inte vidare.
Jag vet att hästen åkte tillbaka till Tyskland efter att jag red den men den har tävlingsresultat i Sverige året därefter. Den tävlingsryttaren står fortfarande registrerad som ägare i tdb och jag har skrivit till henom men inte fått svar. Jag är ganska säker på att hen inte har kvar hästen idag.

Någon som har några tips? Det är en sådan där häst man inte glömmer och jag har tänkt på hur det har gått för honom många gånger under åren.
 
Jag skulle vilja hitta en häst som jag red för flera år sedan. Hur kan jag bäst gå tillväga?

Jag vet namn, födelseår och stam så jag kan hitta hästen på vissa registersidor men sedan kommer jag inte vidare.
Jag vet att hästen åkte tillbaka till Tyskland efter att jag red den men den har tävlingsresultat i Sverige året därefter. Den tävlingsryttaren står fortfarande registrerad som ägare i tdb och jag har skrivit till henom men inte fått svar. Jag är ganska säker på att hen inte har kvar hästen idag.

Någon som har några tips? Det är en sådan där häst man inte glömmer och jag har tänkt på hur det har gått för honom många gånger under åren.
Ring personen istället. Om inte annat så får du veta om hästen är i livet eller inte. Det är långt från alla som har för vana att svara på mejl.
 
Ring personen istället. Om inte annat så får du veta om hästen är i livet eller inte. Det är långt från alla som har för vana att svara på mejl.

Jag förstår att jag kan försöka kontakta personen igen. Det är andra möjliga metoder jag är ute efter. :)
 
Det var ju lite jobbigare 😅
Kolla under hashtag för pappan kanske?

Ännu fler träffar :D

Jag såg nu att personen som tävlade hästen sålde honom 2017, hittar dock inga tävlingsresultat efter det varken i Sverige eller Danmark. Jag får nog försöka lägga ut en efterlysning helt enkelt.
 
Sökte på Jordbruksverket och fick upp hoppet ett tag men slutade i en återvändsgränd. Hamnade via SWB hos BLUP men där har jag redan varit och det är den gamla ägaren som är registrerad där. :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: Hedinn
·
Gnägg Hej! Jag har letat och letat efter min tidigare häst som jag sålde 2020. Då hon jag sålde henne till inte hållit kontakt som hon lovat...
Svar
18
· Visningar
3 430
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
696
Hästmänniskan Hej! Jag söker en häst jag hade hand om en tid för några år sedan. Har undrat vart den tog vägen, då ägaren inte velat uppge det. Han...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp