Hur hitta så ”skonkostigt” torrfoder som möjligt utan att vara Id?

Ceta

Trådstartare
Humla är ju en kräsen fröken som snabbt tröttnar på sitt foder. Innan hon blev sjuk så blandade jag minst 4 sorters torrfoder och gav henne, vilket var en bra taktik för att få henne att äta bra.

Sen hon var inlagd ska hon äta leverfoder och/eller id-foder. Vanlig skonkost är också ok. Nu börjar hon dock tröttna på den, även om jag pimpar med blötmat ovanpå.
Då värdena var så pass bra vid återbesöket funderar jag på om jag kan tillsätta någon av fodersorterna hemma i blandningen av id+leverfoder hon får idag, för att få henne att äta bättre? Hon äter i dagsläget ok, men inte tillräckligt för att hålla vikten.

Om jag vill tillsätta någon av sorterna jag har hemma, vilka värden eller ingredienser är det jag ska hålla ögonen på för att göra det så bra som möjligt?

Vi har återbesök om 10 dagar, och jag tror vi kommer kunna återgå till normal diet efter det.
 
Vad tycker hon om kokt kyckling eller kokt vit fisk och grötris? Koka gärna riset i buljongen från kyckling/fisk-koket :) Du kan också tillsätta lite, lite oxbuljong till risvattnet för att få lite mer smak om hon är kräsen.
 
Vad tycker hon om kokt kyckling eller kokt vit fisk och grötris? Koka gärna riset i buljongen från kyckling/fisk-koket :) Du kan också tillsätta lite, lite oxbuljong till risvattnet för att få lite mer smak om hon är kräsen.
Ris äter hon bara från min tallrik (och jag äter sällan ris själv ;)) Men kokt kyckling ger jag också nu då hon gladeligen äter det :) Men det är inte riktigt hållbart att bara ge kycklingfiléer heller :angel: Men kan testa att slänga i ris i kokvattnet, och se om det skulle duga..
 
Som skonkost finns förutom Hill’s i/d
* Royal Canin Gastro Intestinal
* Purina Veterinary Diets Gastrointestinal
 
Ris äter hon bara från min tallrik (och jag äter sällan ris själv ;)) Men kokt kyckling ger jag också nu då hon gladeligen äter det :) Men det är inte riktigt hållbart att bara ge kycklingfiléer heller :angel: Men kan testa att slänga i ris i kokvattnet, och se om det skulle duga..
Eftersom det bara handlar om 10 dagar fram till återbesöket skulle jag köra på kyckling om hon gillar det :) Visar det sig sen att hon behöver fortsätta så skulle jag leta vidare då. Finns jättemånga foder som är snälla mot magen men som har lite olika sammansättning och fokus. Fler än vad som nämnts i tråden!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 330
Senast: niardasp
·
Katthälsa Gissar på att detta är en ständig fråga och att svaret allt som oftast är: blötmat eller barf inte torrfoder. Nu är problemet att det...
Svar
10
· Visningar
3 623
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 054
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp