Hur hittar en vettigt hotell i London? (Eller andra större städer?)

Rummen är dock MINI. Vårt rum var endast 8 m2 inklusive eget badrum och det serverades ingen frukost på hotellet men priset var överlägset, jag tror vi betalade drygt en tusenlapp för 2 nätter. Rummen är verkligen pyttesmå men eftersom man ändå bara ska sova där så gjorde det inte mig något alls. :)
Nej så länge allt annat väger upp gör det ju inget att själva rummen är små :) Ska kolla upp om det finns något som ligger vettigt till för vår resa och som känns okej även för sambon :)
För övrigt vill jag slå ett slag för att åka buss i London! Tar lite längre tid ibland, men man får ju se så mycket mer och det är mycket trevligare än tunnelbanan, som jag skyr som pesten.
Kommer definitivt att åka buss i största möjliga mån, avskyr att vara under jorden :o (visst låter jag som gjord för att åka till London :D)
För en så kort resa hade jag först kikat på airbnb, mest för att jag trivs bättre att bo så. Frukost äter jag alltid ute, finns så många bra frukostställen/caféer i de flesta städer och London inget undantag. Tycker hotellfrukost alltid är tråkig typ.
AirBnb verkar inte vara så aktuellt i London (? Eller så kommer vi åka fel tid på året) men det finns andra typ lägenheter genom booking/hotels osv så får fundera på om det kanske är ett alternativ också
Det är tyvärr väldigt dyrt med hotellnätter rent generellt, men jag tycker det är värt att betala lite mer på just ställen som London för att se till att man inte hamnar i världens sunkhåla.
Ja alltså, vet inte hur många skräckhistorier en hört om dåliga hotellrum i just London :o Och det känns ju rätt kul om en kan undvika det.
När jag och svägerskan var i London i höstas bodde vi på The W14 Kensington Hotel i West Kensington. Inte särskilt dyrt, nyrenoverat, urtrevlig personal och liten men trevlig frukost. Nära tunnelbanan och mycket lugn gata. Förutom något enstaka utryckningsfordon hörde vi knappt ett pip de fyra nätter vi bodde där.
Låter som ett toppenställe verkligen! Ska kika på det med :)
Dyra dåliga hotell går bort genom att välja ett billigt och dåligt.
Helt rimlig inställning! :D
 
Jag bor numera alltid på samma hostel i Bloomsbury. Jag vet inte om de har några rum med eget badrum och toa, men det är supermysigt om än lite slitet och sunkigt. Stämningen är väldigt familjär och frukost ingår. Den är mest toast, men jag brukar köpa till ost, skinka och tomater. Kylskåp finns på rummet.

Jag har tom bott i deras sovsal (vid ålder 45+). Fyra bäddar, bara för kvinnor och med eget, fräscht badrum. Funkade kanonbra och jag åt frukost med en kanadensiska som reste runt Europa.

Pickwick Hall heter stället.
 
Jag har inte världens erfarenhet av just hotell i London, eftersom jag bott där själv och dessutom har halva släkten utanför London och då bor man sällan på hotell. 😅

Men standarden är generellt inte särskilt hög och rummen är väldigt ofta SMÅ. Så med fördel ska man kanske välja en större, välkänd hotellkedja. Dock ska jag tipsa om ett litet litet, otroligt charmigt hotell som ligger precis bredvid Shepherds Bush tunnelbana. Det heter W12 Rooms och jag bodde där för några år sen och var helt förälskad i stället. Superfina, ganska ”romantiska” rum, det var rent och fint, superfräscht badrum och allt var i hyfsat bra storlek. Vi sov dock i ett Deluxe dubbelrum så vet inte hur de andra rummen är. Tror bara det skilde en eller två hundralappar på rummen när vi bokade dock, så därför vi valde superior. Vi hade däremot inga vanliga fönster som de andra rummen hade, utan bara ett takfönster. Det gjorde mig absolut ingenting för det ökade bara känslan av att det var så mysigt där, och ljus fick vi ju in ändå.

Var ju som sagt några år sedan jag var där, men kan vara värt att kolla in i alla fall! Man har ju nära till tunnelbana, till Westfields shopping centre och mycket annat. Frukost ingick inte. :)
 
Senaste gången jag var i London bodde vi på Royal Horseguards. Ligger vid London eye och nära till allt. Stora rum, fantastisk service med städning två gånger per dag, gubbe i uniform som tryckte ner hissen, fantastisk frukost 😍
Där vill jag bo jämt 😁
 
Jag bor numera alltid på samma hostel i Bloomsbury. Jag vet inte om de har några rum med eget badrum och toa, men det är supermysigt om än lite slitet och sunkigt. Stämningen är väldigt familjär och frukost ingår. Den är mest toast, men jag brukar köpa till ost, skinka och tomater. Kylskåp finns på rummet.

Jag har tom bott i deras sovsal (vid ålder 45+). Fyra bäddar, bara för kvinnor och med eget, fräscht badrum. Funkade kanonbra och jag åt frukost med en kanadensiska som reste runt Europa.

Pickwick Hall heter stället.
Det låter verkligen himla trevligt och äventyrligt! Jag är dessvärre väldigt oäventyrlig och tycker tanken på sovsal känns rätt läskig. Men alltså, jag önskar verkligen att jag var en så cool person som kunde bo på det viset och träffa nya människor så :)

Jag har inte världens erfarenhet av just hotell i London, eftersom jag bott där själv och dessutom har halva släkten utanför London och då bor man sällan på hotell. 😅

Men standarden är generellt inte särskilt hög och rummen är väldigt ofta SMÅ. Så med fördel ska man kanske välja en större, välkänd hotellkedja. Dock ska jag tipsa om ett litet litet, otroligt charmigt hotell som ligger precis bredvid Shepherds Bush tunnelbana. Det heter W12 Rooms och jag bodde där för några år sen och var helt förälskad i stället. Superfina, ganska ”romantiska” rum, det var rent och fint, superfräscht badrum och allt var i hyfsat bra storlek. Vi sov dock i ett Deluxe dubbelrum så vet inte hur de andra rummen är. Tror bara det skilde en eller två hundralappar på rummen när vi bokade dock, så därför vi valde superior. Vi hade däremot inga vanliga fönster som de andra rummen hade, utan bara ett takfönster. Det gjorde mig absolut ingenting för det ökade bara känslan av att det var så mysigt där, och ljus fick vi ju in ändå.

Var ju som sagt några år sedan jag var där, men kan vara värt att kolla in i alla fall! Man har ju nära till tunnelbana, till Westfields shopping centre och mycket annat. Frukost ingick inte. :)
Det hotellet har jag faktiskt tittat på redan innan jag startade tråden iom att det ligger så himla nära där konserten är. Funderade på hur mycket trafik det är runtomkring dock för det ser ut som om det ligger i en stor korsning? :) (och så blev jag osäker och startade tråden och har fått så många bra tips generellt och mer specifikt! :D)


Senaste gången jag var i London bodde vi på Royal Horseguards. Ligger vid London eye och nära till allt. Stora rum, fantastisk service med städning två gånger per dag, gubbe i uniform som tryckte ner hissen, fantastisk frukost 😍
Där vill jag bo jämt 😁
Det såg ett fantastiskt ut verkligen! Väldigt engelskt :D (och lite över min övre smärtgräns för vad det får kosta :o men en kan ju drömma lite)
 
Det låter verkligen himla trevligt och äventyrligt! Jag är dessvärre väldigt oäventyrlig och tycker tanken på sovsal känns rätt läskig. Men alltså, jag önskar verkligen att jag var en så cool person som kunde bo på det viset och träffa nya människor så :)

Det finns vanliga dubbelrum men man får stå ut med badrum i korridoren. Som bonus får man ett trevligt common room.

Jag skulle inte bo i sovsal var som helst men just här funkar det bra.
 
Senaste gången jag var i London bodde vi på Royal Horseguards. Ligger vid London eye och nära till allt. Stora rum, fantastisk service med städning två gånger per dag, gubbe i uniform som tryckte ner hissen, fantastisk frukost 😍
Där vill jag bo jämt 😁
Alltså jag bodde på det hotellet för ca 15 år sen och drömmer fortfarande om att få bo där igen 😂😂
 

Liknande trådar

Äldre Maken fyller jämt och jag tänker bjuda honom på en överraskningsresa till London då vi båda älskar den staden. Men nu var det ganska...
Svar
15
· Visningar
995
Senast: Javan
·
Kropp & Själ Gör en liten smygpremiär på senior, med en gnälltråd :o Jag är så trött på alltihop just nu. Jag försöker "gilla läget" som vanligt...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 728
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp