Hur hittar jag en bra sadel??

L

Lindis

Jag har två ponnyer som är ny inridna och inte särskillt musklade. Har två dressyr sadlar som passar utmärkt idag. Men jag vill ha en hoppsadel som inte är fördyr med tanke på att jag snart måste bytta igen. Har gärna en gammal men jag hittar inga varken på buke, hästfynd, ridsport eller blocket. Skall ha 16,5 och normal bom. Var kan man annars leta??? :bump:
 
Kolla i hästbutiker, de brukar ofta ha sadlar inne för försäljning. Och så kan du ju sätta in en annons nånstans?
 
jag har kollat i de vanligaste ridbutikerna och hitta en men den kostar 13000 och så mycket pengar vill jag inte lägga förrän de är mer musklade. Hade med enna ponnyn till hööks och hon trodde att jag kommer få bytta sadel minst 4 gånger till. var kan man ha annons mer än i ridsport och hästfynd? :idea: här på buke. Varför har jag inte kommit på det tidigare :D
 
Prova sadel med ställbar bom kanske? Hubertus Flexline är inte så dyr, och då kan man justera vidden. :idea:
 
Ja där sa du något klokt :bow::banana:. Den sadel får vi kolla upp imorgon. Tack!!!
 
Tänk bara på att om man går in och ändrar bommen för många gånger, blir alla sadlar med den funktionen lite "slirviga" att rida i. Jag skulle köpa en så bred sadel som jag kunde hitta och använda paddar av olika tjocklekar tills häaten satt muskler. Jag hade en smal tillridnings ponny som krävde 2 tjocka paddar den första och andra månaden. Efter knappt 6 månader behövde jag inga paddar alls.
 
oki! :( Jag som trodde att jag hade den perfekta sadeln nu! Tja jag får väl annars vänta och se om jag hittar någon begangnad. Vill inte köpa någon ny än ( har en tendens till att kasta av mig ibland). Får väl se vad jag hittar men tack för att du sa till mig! :smirk:
 
Varför inte prova en syntetsadel. Hööks har Griffin i olika modeller. Har själv syntetsadel till min unghäst som är under inridning. mvh SUperbusan
 
Jag har själv haft en av dem och var inte alls nöjd :( tyvärr! Men jag titta på en begangnad stübben i dag hoppas den passar :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 269
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 714
Senast: Debsie
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 008
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp