Hur hittar man barnfria singelvänner?

Får ni vara med era gamla vänner?
Jag som är 40+ har goda nyheter, för nu börjar barnen i flera fall bli så stora att de inte vill hänga med föräldrarna längre och föräldrarna sitter "övergivna" hemma och gärna vill umgås. Eller så har föräldrarna skilt sig och har barnen varannan vecka. Då blir det mycket party varannan vecka.

Men jag vet precis vad du menar. Jag separerade dessutom från en lång relation för några år sedan. Hela umgängeskretsen förändrades. Människor jag hade umgåtts med flera gånger i veckan och alltid vid speciella tillfällen var som bortblåsta när vi separerade. Både för mig och exet egentligen. Det var som att de inte kunde umgås med singlar utan bara ville umgås med andra par.
 
Jag som är 40+ har goda nyheter, för nu börjar barnen i flera fall bli så stora att de inte vill hänga med föräldrarna längre och föräldrarna sitter "övergivna" hemma och gärna vill umgås. Eller så har föräldrarna skilt sig och har barnen varannan vecka. Då blir det mycket party varannan vecka.

Men jag vet precis vad du menar. Jag separerade dessutom från en lång relation för några år sedan. Hela umgängeskretsen förändrades. Människor jag hade umgåtts med flera gånger i veckan och alltid vid speciella tillfällen var som bortblåsta när vi separerade. Både för mig och exet egentligen. Det var som att de inte kunde umgås med singlar utan bara ville umgås med andra par.

Egentligen är ju allt du skriver i detta inlägg tragiskt på sätt och vis.
Kanske inte som enstaka händelser för alla är ju sanna och tämligen vanliga utan att kategoriseras som tragiska, utan kanske för att det är det enda sättet att få tillbaka sina kompisar.

Att barnen är så stora att de inte vill umgås med sina föäldrar.
Att föräldrarna annars har skilt sig.
Att det är en jäkla massa party varannan vecka för att man är singel.
Att folk försvinner för att man gjort slut och/eller inte kan umgås med singlar.
 
Men jag vet precis vad du menar. Jag separerade dessutom från en lång relation för några år sedan. Hela umgängeskretsen förändrades. Människor jag hade umgåtts med flera gånger i veckan och alltid vid speciella tillfällen var som bortblåsta när vi separerade. Både för mig och exet egentligen. Det var som att de inte kunde umgås med singlar utan bara ville umgås med andra par.

En intressant reaktion är också den att vissa på nåt vis inte vågar umgås med nån separat del av paret som separerat, för att de känner att det "tar ställning" för nån sida. What liksom. Som att folks relationer angår andra relationer. Nån sorts missriktad lojalitet på nåt vis... förstår inte.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 912
Senast: cirkus
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 855
Senast: Halona
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp