Hur hittar man barnfria singelvänner?

Blå

Trådstartare
Hur hittar man barnfria singelvänner som är 30+?

Tidigare hade jag många vänner men nu har de fått barn och jag märker att jag inte får vara med längre. Aktiviteterna har blivit utbytta till barnkalas, dop mm och dessa blir jag inte bjuden på. Jag försöker höra av mig och vill ses men de har aldrig tid och vänskapen rinner ut i sanden.

Jag är också singel och det verkar försvåra ytterligare, då jag inte heller blir bjuden på parmiddagar. Så dop, barnkalas och parmiddagar är de nya aktiviteterna och passar man inte in i det får man inte vara med längre. Det känns så förbaskat tråkigt.

Jag vill inte ha egna barn men försöker ändå intressera mig för deras men det hjälper inte. Jag trivs också bra som singel. Vet inte om detta upplevs som ett hot och därför får jag inte vara med?

Finns det någon mer som är 30+ singel och barnfri? Får ni vara med era gamla vänner?
´Hur hittar man nya vänner? Gärna barnfria singelvänner?
 
Jag har inget svar på din fråga men som småbarnsförälder förstår jag ditt problem, från andra hållet s.a.s.
Jag vill bara inflika att jag inte har kommit på tanken att någon av mina vänner som är barnlös och singel skulle VILJA komma på kalas och annat. Så den vännen skulle nog dessvärre behöva vara väldigt tydlig med att hen ville ses även MED barnen isf, för att jag skulle fatta att hen vill bli bjuden.

Lycka till!
 
Jag är barnfri och dessutom evig singel. Mina närmaste vänner har alla fått barn och vi har kvar samma relation som tidigare, visst kan det vara meckigare att träffas (beror kanske mer på att vi bor på olika orter nuförtiden) men vi pratas vid i princip varje dag via chatt/telefon. Visst har jag även tappat en del på vägen, en del har jag själv sagt upp kontakten med (orka bara prata om barn konstant) och en del har uppenbarligen tyckt att jag är en konstig figur.

Jag är långt ifrån expert på att hitta nya vänner men ngt jag märkt är att man kanske får vidga sina vyer angående ålder på vänner (om man nu inte har det från början), jag har vänner mellan 20 till 70 dvs både folk som kanske vill ha barn men inte skaffat än samt de med utflugna ungar. Har även barnfria kompisar men har inte hittat dem aktivt så att säga utan de har bara dykt upp :D

Såg att podden Barnfrihet hade lagt in ett inlägg på sitt instagram där man kunde efterlysa barnfria vänner. Kanske kan vara något?
 
Jag är som du. Lever utanför normen vad gäller barn osv, de vänner jag har som skaffar barn försvinner mer eller mindre under småbarnsåren. Om än jag inte är lika hårt drabbad som du, så känner jag igen mig. Mina vänner med barn har nog inte aktivt sökt sig bort från mig, det har bara blivit naturligt då vi bor långt ifrån varandra, att de är mindre rörliga och mindre intresserade av att komma och hälsa på osv. Jag erbjuder inte så mkt aktiviteter som barn gillar att haka på, och ska jag vara ärlig är jag ganska ointresserad av småbarnsrelaterade saker som att gå på badhus, leka i lekpark osv. Det blir ju som det blir då.

Jag tror mer och mer på konceptet kompisdejta för att hitta likasinnade i vår ålder (jag är 30+). Beroende på vart du bor kanske det finns fler med samma intresse av at skapa nya vänrelationer?
 
GoFrendly appen!! Den blev min räddning när de flesta vännerna skaffade barn/familj/flyttade. Har träffat flera fantastiska tjejer genom den som blivit bra vänner och vi hittar på saker tillsammans. Man kan antingen pratat med folk dirket genom meddelanden men jag rekomenderar att gå på något av de "event" som finns, det är alltså medlemmar som organiserar olika sorters träffar där man gör allt från drinkar och middag till klättring, promenader, bio eller vadosmhelst annat. Finns något för alla :)
 
Jag har inget svar på din fråga men som småbarnsförälder förstår jag ditt problem, från andra hållet s.a.s.
Jag vill bara inflika att jag inte har kommit på tanken att någon av mina vänner som är barnlös och singel skulle VILJA komma på kalas och annat. Så den vännen skulle nog dessvärre behöva vara väldigt tydlig med att hen ville ses även MED barnen isf, för att jag skulle fatta att hen vill bli bjuden.

Lycka till!

Bra med ett svar från "andra hållet"! Kan förstå med barnkalas, men gäller samma sak för dop?
Känns konstigt att du inte blir bjuden på dop, TS @Blå Tråkigt.

Jag är långt ifrån expert på att hitta nya vänner men ngt jag märkt är att man kanske får vidga sina vyer angående ålder på vänner (om man nu inte har det från början), jag har vänner mellan 20 till 70 dvs både folk som kanske vill ha barn men inte skaffat än samt de med utflugna ungar. Har även barnfria kompisar men har inte hittat dem aktivt så att säga utan de har bara dykt upp :D

Såg att podden Barnfrihet hade lagt in ett inlägg på sitt instagram där man kunde efterlysa barnfria vänner. Kanske kan vara något?

Även jag skulle vilja bredda mitt kompisgäng, barnfri jag också. Satt just och tänkte på det när jag såg tråden faktiskt. Jag tror jag ska ta mod till mig och fråga två nya vikarier på jobbet ifall de vill luncha eller så :). Wish me luck!

Den där podden lyssnar en kompis till mig mycket på, det lät ju som ett bra ställe att träffa barnfria vänner på.
 
Hur hittar man barnfria singelvänner som är 30+?

Tidigare hade jag många vänner men nu har de fått barn och jag märker att jag inte får vara med längre. Aktiviteterna har blivit utbytta till barnkalas, dop mm och dessa blir jag inte bjuden på. Jag försöker höra av mig och vill ses men de har aldrig tid och vänskapen rinner ut i sanden.

Jag är också singel och det verkar försvåra ytterligare, då jag inte heller blir bjuden på parmiddagar. Så dop, barnkalas och parmiddagar är de nya aktiviteterna och passar man inte in i det får man inte vara med längre. Det känns så förbaskat tråkigt.

Jag vill inte ha egna barn men försöker ändå intressera mig för deras men det hjälper inte. Jag trivs också bra som singel. Vet inte om detta upplevs som ett hot och därför får jag inte vara med?

Finns det någon mer som är 30+ singel och barnfri? Får ni vara med era gamla vänner?
´Hur hittar man nya vänner? Gärna barnfria singelvänner?

Alltså, jag har 5 barn men har (nästan) aldrig umgåtts med andra vuxna på dop, barnkalas eller parmiddagar. Jag vet nog inte ens vad det sistnämnda är riktigt , annat än från TV. Möjligtvis har jag varit på någon där man är exakt 2 familjer som träffas över mat, men är det fler så är partillhörighet inte en egenskap som är särskilt intressant.

Ofta kan/vill ju inte alla vuxna i en familj komma samtidigt på samma fester och då finns inte särskilt många ”par”.

Det brukar vara väldigt brokiga, föränderliga och intressant oförutsägbara konstellationer när jag varit på tillställningar. Trist att man inte ens blir inbjuden som singel, det befäster verkligen norm-tristessen hårt.
 
Känner igen mig till viss del. Jag har kvar de flesta av vännerna, men umgänget blir liksom annorlunda. Jag har länge försökt träffa vännerna med barn, för att träffa dem oftare, men det ger mig inget så jag ger upp på den fronten. Kan göra det någon enstaka gång när det dröjt allt för länge att få till något umgänge.

Tycker det är vettigt att kanske inte stirra sig blind på ålder, utan söka vänner i varierande ålder. Kanske via något intresse? Via jobb? Någon granne? Jag försöker utvidga mitt nätverk med att gå på kurser och nu senast testade jag att gå på stickcafé.
 
Den sista i kompisgänget (förutom jag då) berättade att hon ska ha sitt första barn i sommar. De andra har fått eller ska få sitt andra i år. Samtidigt som jag såklart var jätteglad för henne så ville jag typ börja storgråta. Det kändes som spiken i kistan, Vi ses nästan aldrig längre eftersom barnaktiviteter är ganska exkluderande för barnfria vuxna men de är sällan intresserade att träffas utan barn. De vet till exempel inte vart jag bor trots att jag flyttade för drygt ett och ett halvt år sedan. Känns jättetråkigt.

I den andra kompiskretsen är det bara par så där blir jag aldrig medbjuden heller, ibland kommer de på det i sista stund. I lördags till exempel fick jag sms 22:43 att de var ute om jag ville joina. Nu var jag visserligen sjuk och orkade knappt upp ur sängen men annars hade jag liksom haft hårtvätt, ombyte från pyjamas, sminkning och en 20 minuters promenad innan jag faktiskt varit där och stället stänger kl. 01.

Jag försöker bjuda in folk ibland, men oftast har folk massa annat att göra så det blir ändå bara 2-3 stycken som kommer.

Funderat lite på att byta ridklubb för att träffa nytt folk men samtidigt jobbar jag en del för min gamla fortfarande.

Har laddat ner appen GoFrendly efter tips på buke men inte registrerat mig än.
 
Allmänna reflektioner:

Jag tror på att våga avsluta relationer som inte ger något. Tar bara energi att gå och älta vad som varit. Jag har två kompisar som har en tredje kompis som blivit konstig och som de aldrig träffar nuförtiden. Ibland när vi ses är det liksom "har du pratat nå med xx ? "Nä, har du?" "Nä, hon..." och så blablablabla i två timmar. Släpp det där liksom.

Jag ser livet som en bok med olika kapitel. Vissa personer är inte menade att hänga med i alla kapitel, utan det var det kapitlet, nu är det ett nytt.
 
Hur hittar man barnfria singelvänner som är 30+?

Tidigare hade jag många vänner men nu har de fått barn och jag märker att jag inte får vara med längre. Aktiviteterna har blivit utbytta till barnkalas, dop mm och dessa blir jag inte bjuden på. Jag försöker höra av mig och vill ses men de har aldrig tid och vänskapen rinner ut i sanden.

Jag är också singel och det verkar försvåra ytterligare, då jag inte heller blir bjuden på parmiddagar. Så dop, barnkalas och parmiddagar är de nya aktiviteterna och passar man inte in i det får man inte vara med längre. Det känns så förbaskat tråkigt.

Jag vill inte ha egna barn men försöker ändå intressera mig för deras men det hjälper inte. Jag trivs också bra som singel. Vet inte om detta upplevs som ett hot och därför får jag inte vara med?

Finns det någon mer som är 30+ singel och barnfri? Får ni vara med era gamla vänner?
´Hur hittar man nya vänner? Gärna barnfria singelvänner?

Är 30 plus och singel. Många av mina vänner är i förhållanden, men utan barn.

Får givetvis vara med dom :) som nu senast i fredags blev jag inbjuden på grill med bästis och hennes man!

Jag hittar nya vänner (en del är singlar) genom att bjuda in till fest och be folk ta med sig vänner. Sen även i en grupp som finns på Facebook.
 
Aktiviteter där barn oftast inte är med, är nog mitt tips :) Då träffar man folk som dels inte har barn så klart, men även de som gör saker utan sina barn emellanåt.
Jag vet inte vad du har för hobbies, men jag tränar mycket hund och det är sällan barn med på våra träningar. Åldern på deltagarna är mellan 25-60 typ.
Jag umgås tyvärr inte så flitigt med de vänner som har fått barn längre, eftersom umgänget har ändrat sig så mycket. Många har fått svårt att prata om något annat än sina barn, vilket är jätteroligt och intressant ett tag, men inte en hel kväll.
 
Mitt intresse är också hund, och de jag umgås mest med inom det är 10-30 år äldre än mig och har vuxna barn och därmed tid att lägga på sitt intresse. Tycker inte åldern har någon stor betydelse (jag är själv 40).

De flesta av mina vänner som jag umgicks mycket med tidigare har jag glidit ifrån när de skaffade barn. Vi umgicks mycket i grupp som blev mindre och mindre. De som inte fått barn är väl de jag egentligen inte hade så mycket gemensamt med så vi träffas knappt heller. Men jag känner det som att det är en ny fas i livet, jag har nytt umgänge kring hunden och det passar mig. Jag är inte heller sådan som person att jag spontant vill träffa folk, tycker om att ha några lugna kvällar/vecka hemma själv så jag tycker inte jag saknar något.
 
Hur hittar man barnfria singelvänner som är 30+?

Tidigare hade jag många vänner men nu har de fått barn och jag märker att jag inte får vara med längre. Aktiviteterna har blivit utbytta till barnkalas, dop mm och dessa blir jag inte bjuden på. Jag försöker höra av mig och vill ses men de har aldrig tid och vänskapen rinner ut i sanden.

Jag är också singel och det verkar försvåra ytterligare, då jag inte heller blir bjuden på parmiddagar. Så dop, barnkalas och parmiddagar är de nya aktiviteterna och passar man inte in i det får man inte vara med längre. Det känns så förbaskat tråkigt.

Jag vill inte ha egna barn men försöker ändå intressera mig för deras men det hjälper inte. Jag trivs också bra som singel. Vet inte om detta upplevs som ett hot och därför får jag inte vara med?

Finns det någon mer som är 30+ singel och barnfri? Får ni vara med era gamla vänner?
´Hur hittar man nya vänner? Gärna barnfria singelvänner?

Förstår att du tycker det är tråkigt att bli lämnad bakom medan vännerna blir uppslukade av sitt nya liv. Jag hade inte heller tyckt det var okej och förmodligen berättat det för de vännerna och sen lagt ner alla kontaktförsök. Det var en av mina stora rädslor när jag blev gravid, att mina vänner skulle känna sig bortglömda och att allting som var skulle försvinna. Jag gav mig fan på att upprätthålla kontakten och bjuda in även barnlösa singlar på kalas/häng/barnaktivitet men också sådant som inte hade med barnet att göra. De är ju mina vänner och intresserar sig för mitt liv varesig det innehåller barn eller inte.

Jag tänker att du kanske kan hitta någon ny hobby/aktivitet för att träffa nya människor. Vinprovning, för att vara 100 på att barn inte finns på plats? ;)
De flesta nya vänner jag skaffat mig i vuxen ålder har jag fått genom vänner jag redan haft, det är lite svårt det där tycker jag. Några har jag börjat umgås med eftersom vi jobbar i samma bransch.

Jag är visserligen varken singel eller barnfri men gör gärna saker utan mitt barn och träffar gärna nya människor, dessutom är min bästa vän singel, barnfri och 30+. Så finns du i västra/sydvästra skåne så hänger vi gärna med på den där vinprovningen! :D
 
Hur hittar man barnfria singelvänner som är 30+?

Tidigare hade jag många vänner men nu har de fått barn och jag märker att jag inte får vara med längre. Aktiviteterna har blivit utbytta till barnkalas, dop mm och dessa blir jag inte bjuden på. Jag försöker höra av mig och vill ses men de har aldrig tid och vänskapen rinner ut i sanden.

Jag är också singel och det verkar försvåra ytterligare, då jag inte heller blir bjuden på parmiddagar. Så dop, barnkalas och parmiddagar är de nya aktiviteterna och passar man inte in i det får man inte vara med längre. Det känns så förbaskat tråkigt.

Jag vill inte ha egna barn men försöker ändå intressera mig för deras men det hjälper inte. Jag trivs också bra som singel. Vet inte om detta upplevs som ett hot och därför får jag inte vara med?

Finns det någon mer som är 30+ singel och barnfri? Får ni vara med era gamla vänner?
´Hur hittar man nya vänner? Gärna barnfria singelvänner?

Jag har skaffat mig mycket barnfria vänner som håller på med hundar! Tycker inte att det går att umgås med folk som har barn utan att det ska pratas barn 24/7.
 
Jag är den enda kvar av mina vänner som inte har barn. Min ena bästa vän har barn men är singel precis som jag. Umgås typ bara med henne. Umgicks inte så mycket med dom andra innan heller. Det funkar bra men jag kan bli fruktansvärt irriterad dom gånger hon släpar med sin unge utan att checka av innan.
Den andra bästa vännen har tack och lov inga barn men bor en bit bort och alltid mycket att göra tyvärr så vi ses sällan.
Jag har ju andra aktiviteter där jag slipper barn men jag lär inte känna nån.
 
Hur hittar man barnfria singelvänner som är 30+?

Tidigare hade jag många vänner men nu har de fått barn och jag märker att jag inte får vara med längre. Aktiviteterna har blivit utbytta till barnkalas, dop mm och dessa blir jag inte bjuden på. Jag försöker höra av mig och vill ses men de har aldrig tid och vänskapen rinner ut i sanden.

Jag är också singel och det verkar försvåra ytterligare, då jag inte heller blir bjuden på parmiddagar. Så dop, barnkalas och parmiddagar är de nya aktiviteterna och passar man inte in i det får man inte vara med längre. Det känns så förbaskat tråkigt.

Jag vill inte ha egna barn men försöker ändå intressera mig för deras men det hjälper inte. Jag trivs också bra som singel. Vet inte om detta upplevs som ett hot och därför får jag inte vara med?

Finns det någon mer som är 30+ singel och barnfri? Får ni vara med era gamla vänner?
´Hur hittar man nya vänner? Gärna barnfria singelvänner?
Mina väner försvann. nu är jag inte barn fri men mina är så stora att man snart är det igen.
 
Jag har barn. Men jag vill ju ändå träffa mina vänner utan att barn är med. Någon vän har extra svårt att få till barnfri tid tyvärr. Men ska jag vara ärlig träffas jag hellre mer sällan än har barnen med alltför ofta.

Jag skulle ha svårt att upprätthålla en vänskap med någon som ska ha sitt barn med varje gång.
 
Jag känner verkligen igen mig! Nästan 40, singel och inga barn. Och heller inget socialt liv, för alla har blivit helt ointresserade efter att de fått barn... Dessutom blir andra sociala tillställningar också rätt ointressanta för mig eftersom de flesta tenderar att huvudsakligen prata om sina barn och jag känner inte att jag har så mycket att bidra till i de samtalen.

Edit: När det gäller frågan har jag verkligen ingen aning :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 917
Senast: cirkus
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 856
Senast: Halona
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp