Hur hittar man en stil eller klär sig prydligt?

Plus att beskrivningarna och bilderna lämnar väldigt mycket att önska. Förstår faktiskt inte hur så många kan bli nöjda med sina köp därifrån, det är ju verkligen ett lotteri om en ens får det som de skriver (har till exempel fått en klänning istället för t-shirt, och storlek xs istället för L). Men det är nog OT-gnäll det här :angel:
När jag köpte en runda därifrån för ett år sedan körde jag lite på det som ett lotteri - beställde många billiga plagg och räknade med att inte allt skulle passa/funka. Jag fick dock ändå hem en hel del som funkade, och pris per plagg om man delade på det som jag kunde använda hamnade ändå billigt. Jag föredrar väl dock egentligen andra aktörer.
 
Visa bifogad fil 92633
Som referens: statlig administratör at your service.
Vissa dagar ser jag ut såhär. Undertröja från Tyngre, hoodie från Lidl, kjol från Monki, knästrumpor med kompression (och glitter!) från Vårdväskan, på fötterna löparpjuck på rea från InterSport.

Kjolen är såklart knälång på alla över 150 cm - och den har FICKOR, djupa fickor. Har klänningar, maxikjolar med fickor. Byxor med fickor som går ner på halva låret. Det är en kvinnosaksfråga.
#pocketsforwomen
Vilken superbra kjol det verkar vara! :D

Jag kom precis på en sak till som jag verkligen gillar men som aldrig används när jag lufsar runt i skog: halsband! Det kan ju dessutom piffa upp de flesta kläderna till något lite tjusigare. Det ska undersökas mer.
 
Jag gillar verkligen inte att köpa från Sellpy. Kanske jag har haft otur, men de sätter höga priser och kläderna är ofta otvättade och i betydligt sämre skick än vad man skulle kunna förvänta sig.
Köpt mycket från sellpy och har aldrig fått hem otvättade kläder, eller kläder i sämre skick än vad som visats på hemsidan :)
Aldrig varit något fel på det jag beställt
 
Köpt mycket från sellpy och har aldrig fått hem otvättade kläder, eller kläder i sämre skick än vad som visats på hemsidan :)
Aldrig varit något fel på det jag beställt
Håller med.
Har både köpt och sålt. Tycker
Jag gillar verkligen inte att köpa från Sellpy. Kanske jag har haft otur, men de sätter höga priser och kläderna är ofta otvättade och i betydligt sämre skick än vad man skulle kunna förvänta sig.
De sätter ett rätt högt pris från början som sen går ner typ varje vecka. Alla varor kommer ner till 30 kr i slutändan. Så gillar man ngt så kan man klicka i på bevakning så får man mail med info när det säljs.
Har både köpt och sålt och är än så länge riktigt nöjd.
Förutom en vara jag skickade in som de satte helt snett och sen fotograferade. Men då skrev jag bara att de skulle fota igen så gjorde de det.
 
Kan tillägga att jag blev SÅ frustrerad av att gå i klädbutikerna idag. Jag ville ha en något mörkare klänning, dvs INTE pastellfärger eller vit. Det fanns bara på avdelningarna med "plussize-kläder", där fanns det å andra sidan inga ljusa kläder... Sedan blev det väl också att jag insåg att man ofta får lite vad man betalar för. I de vanliga "billiga" affärerna (lindex, kappahl...) så var passformen sisådär, materialen stumma och resårerna hårda. När jag väl gick in i en lite dyrare affär så blev allt mjukare, bekvämare och det kändes som om kläderna satt så som det var tänkt att de skulle göra. Det ska kommas ihåg till framtiden. Och jag ska våga gå in i läskiga "finbutiker" och leta efter rea-hyllor :angel:
Kan tillägga att jag blev SÅ frustrerad av att gå i klädbutikerna idag. Jag ville ha en något mörkare klänning, dvs INTE pastellfärger eller vit. Det fanns bara på avdelningarna med "plussize-kläder", där fanns det å andra sidan inga ljusa kläder... Sedan blev det väl också att jag insåg att man ofta får lite vad man betalar för. I de vanliga "billiga" affärerna (lindex, kappahl...) så var passformen sisådär, materialen stumma och resårerna hårda. När jag väl gick in i en lite dyrare affär så blev allt mjukare, bekvämare och det kändes som om kläderna satt så som det var tänkt att de skulle göra. Det ska kommas ihåg till framtiden. Och jag ska våga gå in i läskiga "finbutiker" och leta efter rea-hyllor :angel:
Jag köpte en jätteskön klänning idag på Åhléns som svart märke soya concept för 400 kronor. Såg också flera klänningar på Kappahl och lindex som skulle kunna matcha ditt krav som inte var pluszize. Kolla in deras hemsidor om du inte hittar i butikde har oftast fler klänningar online än i butiken.
 
Jag såg en fantastisk klänning igår, i en modell som jag tror hade kunnat passa mig också. MEN hon som hade den visste inte i vilken butik den var köpt :arghh:
Den var ärmlös men med breda "axelband" och lätt v-formad urringning, figursydd överdel och så gick kjoldelen svagt utåt så att den var ganska vid längst ner.

Sån modell känns omöjlig att hitta nu. Alla är antingen tighta överallt eller stora och vida överallt, eller har långa ärmar eller extremt djup urringning eller helt bar rygg. Eller så är de så korta att det känns som om man visar hela rumpan så fort det kommer en vindpust.
 
Jag såg en fantastisk klänning igår, i en modell som jag tror hade kunnat passa mig också. MEN hon som hade den visste inte i vilken butik den var köpt :arghh:
Den var ärmlös men med breda "axelband" och lätt v-formad urringning, figursydd överdel och så gick kjoldelen svagt utåt så att den var ganska vid längst ner.

Sån modell känns omöjlig att hitta nu. Alla är antingen tighta överallt eller stora och vida överallt, eller har långa ärmar eller extremt djup urringning eller helt bar rygg. Eller så är de så korta att det känns som om man visar hela rumpan så fort det kommer en vindpust.

Ja, modet nu är gräsligt!! Antingen fodral eller tält. Oftast i trist tyger och skärningar som jag inte kan tänka mig är smickrande på någon.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 710
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp