Hur hittar man en tränare?

Kilauea

Trådstartare
Som nybliven hästägare så känner jag att jag skulle behöva några lektioner i ridningen. Har inte ridit lektion på flera år.
Hur hittar man en tränare? Har inte så mycket kontakter inom hästeriet (än?).
Vad brukar en lektion kosta?
 
Finns det någon i stallet som har någon tränare? Då kan du kika på dem och se om det känns ”rätt” för dig.
Eller kolla i grannstall tex.
Utöver de tips du redan fått.
 
Nångång har jag googlat rätt på en intressant tränare och bara bokat in för att testa, men generellt hänger jag med nån kompis och testar dennes tränare när jag behöver hitta en ny. Skulle också kunna tänka mig att hålla koll i t ex fb-grupper efter träningar i närheten och kika på dem som publik innan jag bokar in.

Jag betalar just nu 400 kr/45 min ensam träning, billigare om man är fler ekipage.
 
Jag har frågat stallkompisar, hängt med och kollat när bekanta tränat hos nån, googlat, letat på FB :)
Kollat på tävlingar hur tränare rider, om dom verkar rida på ett sätt som jag gillar

Dom jag ridit för detta året har tagit 250 och 370 typ, 60 min, då är vi minst 2 st som rider :)
 
Finns det någon i stallet som har någon tränare? Då kan du kika på dem och se om det känns ”rätt” för dig.
Eller kolla i grannstall tex.
Utöver de tips du redan fått.
Står just nu i litet privat stall med bara stallägarens häst i stallet, så har ingen att kolla på tyvärr.
 
Kolla på ngn ridskola i närheten om de har träningar för privatryttare, ex har den ridskola jag rid på olika "utbud på kurser typ" dressyrträning varje v, hoppträning varje v. Hoppning varannan v, dressyr varannan v, hopp/dressyr varannan v. Samt typ 3 helger/termin tar de upp en bra dressyrtränare för weekend pass( två pass) samt likadant med hoppning.

Nu har de gjort om betalningen så man betalar veckotränings/spåren i månadskostnad (de har olika spår också typ 8 dressyrpass å dressyr weekend osv så man betalar lite/må ist för mkt på en gång osv)

Iaf så kosta dressyrträningen (som är varje tisdag, vi är grupp på 4 och rider 1 h) betalar 800/månaden så typ 200/lektion.
Jag är i grupp för vuxna, finns juniorgrupp m dressyr/hoppning varje v(dressyr varannan hoppning varannan) för typ 500/månad.
Dressyr kurserna å hopp kurserna kostar det typ 900/helg.(två pass enskilt 30 min) men ibland har de grupppros för oss som rid veckoträning då får vi för typ 600 hela helgen å då två pass à 1 h(3-4 st)
Tränaren vi har på dressyrträningen(hsde hon som ridlärare när jag var mindre på ridskolan å även ibland nu) är väldigt abitös, full m bra idéer och tankar osv, kan komma ut och hjälpa en på helger osv om man behöv hjälp/har ngt problem hemma som inte visas på lektionen osv. Kan fråga om tips osv ttp dygnet runt nästan.
 
Många ridskolor erbjuder ju också privatlektioner med egen häst, så det kan vara värt att kolla upp. Tänker att många ridskolelärare brukar ha bra pedagogisk utbildning och vara bra "grundtränare" om man inte riktigt har något specifikt man vet att man vill träna på än. När jag skaffade egen häst så kontaktade jag en av mina gamla ridlärare för träning, då jag redan visste att hennes sätt att lära ut passade mig.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 326
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 840
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp