Hur hittar man nån?

MissFideli

Trådstartare
Jag är en hemmasittare. Har inget direkt socialt liv (låter värre än det är, jag trivs som ensamvarg) och tränar inte på gym. Gillar inte dejtingsidor alls :o

Hur träffar man då nån? Tips på ideer? En vädjan på fb? :p
 
Mina senaste partners har jag träffat på jobbet, en på en ridtur och den sista i raden träffade genom att vi åkte på semester ihop. Nån har jag träffat på en efterfest, nån genom kompisar. Så man kan nog träffas lite varsom :)
 
Jag är en hemmasittare. Har inget direkt socialt liv (låter värre än det är, jag trivs som ensamvarg) och tränar inte på gym. Gillar inte dejtingsidor alls :o

Hur träffar man då nån? Tips på ideer? En vädjan på fb? :p

Rent krasst finns det nog bara två alternativ. Det ena är att ändra på något, t ex börja gå ut, vara på dejtingsidor osv. Det andra är att du sitter kvar hemma och väntar på att någon ringer på dörren och frågar om ni ska bli tillsammans. Alternativ två kan förstås ta lite tid.
 
Jag är en hemmasittare. Har inget direkt socialt liv (låter värre än det är, jag trivs som ensamvarg) och tränar inte på gym. Gillar inte dejtingsidor alls :o

Hur träffar man då nån? Tips på ideer? En vädjan på fb? :p
Ja det är inte lätt.
Jag tänker två saker-

Antingen får du försöka träffa någon IRL dvs se till att träffa folk vilket kam vara genom vänner, jobb, kurser eller varsom det finns folk.

Eller använda nätet.

Jag tror tyvärr inte det finns något bra svar. Jag tycker nätdejting inte alls är min grej egentligen. Men nu känns det lite kul.. Och jag hoppas det kommer få vägen ..
 
Jag är en hemmasittare. Har inget direkt socialt liv (låter värre än det är, jag trivs som ensamvarg) och tränar inte på gym. Gillar inte dejtingsidor alls :o

Hur träffar man då nån? Tips på ideer? En vädjan på fb? :p
Jag tycker man kan dra en parallell till andra saker också.
Dvs får du ett nytt jobb, nya vänner, en medryttarhäst etc genom att sitta hemma och inte göra ngt?
 
Jag tycker man kan dra en parallell till andra saker också.
Dvs får du ett nytt jobb, nya vänner, en medryttarhäst etc genom att sitta hemma och inte göra ngt?

Jobbet har jag haft i många år, fick det typ genom att ringa ett samtal. Nya vänner har jag mest fått via nätet, forum och katterna. Men det är ju bara tjejer. Det är egentligen bara en jag umgås med, nybliven mamma som ligger i skilsmässa... Dricker inte alkohol, men kanske går det att gå på fester ändå? Men hur hittar jag då fler vänner?
 
Det ligger mig såklart i fatet att jag inte direkt vågar kontakta nån, inte har råd att hänga på dejtingsidor för tillfället, samt inte är direkt attraktiv själv.
 
Av den erfarenheten jag har hittills är att jag är att jag inte är speciellt attraktiv. Just nu väger jag dessutom typ 25 kg mer än på bilden :( Men det ska förhoppningsvis bort.
 
Av den erfarenheten jag har hittills är att jag är att jag inte är speciellt attraktiv. Just nu väger jag dessutom typ 25 kg mer än på bilden :( Men det ska förhoppningsvis bort.
Men vet du... Det finns massa män som tänker likadant.
Jag har också massa övervikt men har fått kontakt med flera män som inte bryr sig om det eller som har egna osäkerheter. Jag har fått frågor från män om det gör ngt om han är tunnhårig eller inte så lång.
De flesta av oss är inga fotomodeller. Men vi är okej människor ändå,
Och värda att älskas ändå!
 
Men vet du... Det finns massa män som tänker likadant.
Jag har också massa övervikt men har fått kontakt med flera män som inte bryr sig om det eller som har egna osäkerheter. Jag har fått frågor från män om det gör ngt om han är tunnhårig eller inte så lång.
De flesta av oss är inga fotomodeller. Men vi är okej människor ändå,
Och värda att älskas ändå!

Visst är vi värda det! Men från det till att hitta nån annan som tycker det? Jag är själv lite utseendefixerad, och det gör att jag drar mig undan. Alltså, jag måste inte ha en modellsnygg kille, men med ett utseende som tilltalar mig.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 333
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
718
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp