Hur högt har ni hoppat?

Sv: Hur högt har ni hoppat?

Jag har hoppa som högst 115 med min ponny :)
Sen har jag hoppat 120 på en av ridskolans små stora hästar när jag red där (ca 5 år sedan)
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Hoppade 115 med Cornelias B ponny ,Never Stop "nisse" Otroligt begåvad B ponny. Hank Noren kom fram till henne på en tävling och ville köpa honom till sin dotter så dom åkte från belgien/holland/ eller vart fan dom nu bor för o provrida honom. haha! men hans dotter var inge vidare bra :smirk: så "nisse" dummade sig lite. men jag tror dom ska köpa honom iaf..

nu kom ja visst ifrån ämnet.

har hoppat 130 inte med min egna ponny..kompisens D-ponny connemara ponny Östrahults Didrik.
Förra ponnyn Andy hoppade jag 115 med.
Och dessutom lyckades jag komma över en trippelbarr på 110
:eek: han avskydde hinder med mycke bommar.. (stolt) :D

Med nuvarande ponnyn har jag som högst hoppat 70 :cool: wiiee
men vi gymnastik hoppar mest och vänjer henne vid lite olika typer av hinder.


Men det är ju faktiskt inte höjden som spelar någon roll.. men ibland är de roligt att bus hoppa lite :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Ja...Jag har inte hoppat så högt jag heller.... :p
Mitt högsta ligger på 1.15, det hoppade jag på en D-ponny ny i sommras...:)
Hoppas på att slå det nu i sommar när jag ska till England i två veckor och rida fyra timmar om dagen... :eek:
Det borde ju resultera i något högre iaf... ;)
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Jag och Zappa (151cm) har inte hoppat mer än 115 cm ännu. Men det ska vi nog slå snart :p (om jag vågar :crazy: )
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Jag har hoppat som högst 120cm, Är ju dressyr-ryttare hehe ;)
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Wiieee jag har hoppat 95cm med min d-ponny och bana på 90cm.. sen har jag hoppat ett vanligt räcke på 1m med en av ridskolans 1,70 hästar! :)
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Ja blir rädd bara av att läsa det ni hoppat. *skrattar*
Hade ett danskt halvblod tidigare. (finns i mitt galleri) Men hon är tyvärr avlivad nu.
Henne hoppade jag "bara" 1.15 på. Hon hade en underbar hoppteknik, man behövde bara styra och sitta kvar. Det gick lite fort ibland och ibland vart det "hellikoptersprång" men oj så jag älskade den hästen.
1.15 hindret var dock ett enkelhinder. En oxer, som jag vanligtvis är livrädd för. ja hatar länghinder :angel:
Men har hoppat bana på 1m som mest. En hemma bana där jag och min Palomino kom tvåa tävlingen.
Kom även tvåa med honom i 90cm och 3:a med halvblodet.
Vart bästa storhäst meetingekipaget. *stolt över mina sötnosa* :love:
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

jag har hoppat som högst 140 med min gamla c ponny och så har jag hoppat typ 145-150 med min d ponny :D
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

jag har hoppat 1.15 med min c ponny som är 1.35 i mank höjd :bump: och 1.05 med b ponny som är 1.19 :bump:



:love: häst älskaren :love:
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Räcke 1,20 och oxer 1,10 med min c-ponny. Högre känner jag att jag inte behöver besvära mig att komma över.
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Jag har hoppat ett räcke på 1,20 med min egna häst (D-Ponny) men sedan har jag hoppat en Oxer på 1,40 med en ridskolehäst :D
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Har tagit mig över 1,20 några gånger med min förra medryttarhäst, morganhäst 1,54 cm. Det kommer jag aldrig att göra om ;)

Jag är skiträdd när det blir över 80 cm och hela kroppen bara bromsar, så jag har gett upp det där med höjder. Men min nuvarande häst hoppar som en kratta upp till 70 ungefär, så det är lite motstridigt.
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

Är dressyrryttare så har hoppat 1 meters terränghinder som mest på stor häst samt 90 cms oxer på d-ponny.

Min egen häst hoppar upp till 150 men det skulle jag aldrig våga!:crazy:
 
Sv: Hur högt har ni hoppat?

jag har hoppat 145cm med C-ponny och 140cm med storhäst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Vi har trädgård och rumsväxter och paletter på forumet, men visst måste det finnas pelargonsamlare här också?! Jag skulle absolut inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 211
Senast: Masqueradee
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp