Hur höga ska ridstövlar vara?

Eemmmas

Trådstartare
Hej!
Undrar hur många cm extra ni tog era ridstövlar när de va nya? Jag har 2 cm extra och det känns extremt högt, är de alldeles för höga tro?
 
Svårt att säga, men jag har för mig mina Cavallo Grand Prix Plus var ungefär så mycket för höga i början. Efter promenader i två veckor (något många dock rekommenderar att man inte ska göra...) så sjönk de ner till perfekt längd.
 
@Cambiaso
Promenader i två veckor med en 2 cm för hög, ny stövel? Du är tålig! Det hade jag aldrig kunnat fixa :up:

Kilklack och korta stunder typ flera månader...
 
Har man en gång tränat kampsport har man lärt sig käcka små affirmationer som "Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen...". Det var bitvis bökigt att gå i trappor. Mina grannar undrade nog vad jag höll på med när jag gick upp sidledes... :D

Dock är tydligen Cavallo rätt mjuka i jämförelse mot andra märken. Prövade ett par Königs och de var ju som att gå i ett par stuprör...
 
Testa att lägga in inlägg det gör stor skillnad!
Jag för övrigt är så bekväm av mig att jag hellre byter till ridstövlar precis innan ridning och har vanliga dojjor (dock med klack) i stallet. Skulle INTE fixa att gå i ridstövlarna en hel dag utan jag behöver de bekväma mellan varven
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
371
Senast: Badger
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 444
Senast: Soapbubble
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 948
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp