Hur i h-vete får man i pållen medicin !?

Men det konstiga var att när det friska ögat blev solbelyst smärtade det i det heltäckta trasiga. Förklara det. Häromdagen fick hästen Jucket när någon insekt troligen tog sig in under huvan. Huvan var en horseware med skärm som står ut och då inte kan trycka på ögat. Dock var den ganska stor nertill när resåret gett med sig. Jag gissar att något kan ha krypit innanför.
Den sprang nästan över folk och fä. Boxvila i 5 dagar dagtid gjorde inte saken bättre. Nu har den vanlig huva.

Det är väl som på människor, drar det ena ihop sig så drar det andra ihop sig och skador som drar ihop sig är inte skönt.
 
Ögonen är svåra. De är fuktansvärt starka när de kniper ihop dem, så där har jag inget tips tyvärr mer än att se till att ni är 2 stycken och en håller fast huvudet och en försöker öppna ögat.

Ang medicin som ska in i munnen så har vi gjort så att sambon har lagt upp huvudet på sin axel och hållt fast hästen hårt. Jag har sprutat in i mungipan och sen stängt igen munnen ganska länge. Då fördelas i allafall medicinen och sprider ut sig i slemhinnan så det inte blir en klump som lätt spottas ut.
 
Några dagar in i skiten och det läker i alla fall som det ska så det är ju härligt.

Medicinen i munnen slickar han glatt i sig nu om man sprutar in den på tungan. Jag tror att han blev förolämpad över att jag försökte gömma det i maten första dagen :laugh:

Ögonsalvan är fortsatt kaos, med brems och nyp i örat har det ändå fungerat senaste dagarna. Jag längtar tills detta är över
 
Ögonen är svåra. De är fuktansvärt starka när de kniper ihop dem, så där har jag inget tips tyvärr mer än att se till att ni är 2 stycken och en håller fast huvudet och en försöker öppna ögat.

Ang medicin som ska in i munnen så har vi gjort så att sambon har lagt upp huvudet på sin axel och hållt fast hästen hårt. Jag har sprutat in i mungipan och sen stängt igen munnen ganska länge. Då fördelas i allafall medicinen och sprider ut sig i slemhinnan så det inte blir en klump som lätt spottas ut.
Man önskar ju att han hade använt de där sjukt starka ögonmusklerna när själva skadan skedde för att förhindra den :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp