hur kan man beskiva...

Sköter man de inte ungefär likadan som i ett "vanligt" hem. Förutom mer utevistelse då?
 
Jo men ja har inte hund :crazy:
Ja vet inte hur mycket/vad dom ska äta..
O katter har vi fyra stycken så vi ger dom fri tillgång till mat. Ska man ha det till en katt oxå?
 
Fri tillgång ska nog en ensam katt ha. Fast det beror ju på katten. Är det en katt som svullar och äter allt den får så ska den ju inte ha det. Men är det en som inte äter så mycket så är det ju okej.

Våra katter har fri tillgång till torrfoder och får sen blötfoder två gånger om dagen.

Min kompis hund får mat 2 gånger om dagen, torrfoder.
 
menar du hunden eller? det är individuellt, vissa har maten framme medan andra måste reglera. räkna ut hur mycket hunden ska ha och se till så att den äter det, varken mer eller mindre.

annars ska hundar aktiveras mer än katter och då de inte är lika självständiga vill de ha mänskligt sällskap så länge som möjligt om dagarna (se trådar om detta ämne).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På gården har de bland annat häst, hund och katt – och nu visar Viktor upp ytterligare en ny familjemedlem!
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 559
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 848
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp