Hur kan man räkna ut hur stor hästen blir?

Indigo15

Trådstartare
Jag vet ju att det finns flera olika sätt man kan räkna ut hur stor hästen kommer bli. Vilket är de lättaste?
 
Det vet du inte :D

Men du kan gissa. Förr sa man att man skulle ta ett snöre och mäta från armbågen till hoven och sedan vända snöret uppåt och se var änden hamnade. Men det stämmer ju bara om benen inte är så himla långa.

Bäst ledning brukar man få av föräldrarnas storlek.
 
Det vet du inte :D

Men du kan gissa. Förr sa man att man skulle ta ett snöre och mäta från armbågen till hoven och sedan vända snöret uppåt och se var änden hamnade. Men det stämmer ju bara om benen inte är så himla långa.

Bäst ledning brukar man få av föräldrarnas storlek.
Ja visserligen, föräldrarna är 1,50, men han är nu snart 1,40 o är åring.. så kände mig lite paff idag när ja spontan mätte honom som jag gör varannan månad ca😅
 
Jag har läst att dem vuxit ungefär 90% av sin vuxna mankhöjd vid ett år. Min ettåring var 131,5 cm och ska enligt den beräkningen bli +13,1 cm i så fall. Nu väntar jag med spänning.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur stor del av en ras (i procent) "ska" ha en viss sjukdom/defekt för att det ska räknas som rasbundet?
2 3
Svar
45
· Visningar
1 961
Senast: Dentaku
·
Juridik & Ekonomi Okej, jag har sålt ett hus för 1 200.000:- Jag har 900.000:- i lån på huset. Jag har fått 10% i handpenning. Hur mycket kommer mer...
Svar
11
· Visningar
749
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 257
Senast: manda
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
300
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp