Hur klär man sig i ert stall?

Jag har en tjej som är väldigt mån om att passa in. Hon ska på ridläger i sommar på annan ort (Göteborg). Vad har unga tonåringar för toppar/tröjor när de rider? Någonstans läste jag att man bör ha lång ärm, har ni det på sommaren?

Jag har alltid långärmat för det lärde min ridlärare mig när jag var liten. Men jag vet många som rider i kortärmat.
 
Jag har en tjej som är väldigt mån om att passa in. Hon ska på ridläger i sommar på annan ort (Göteborg). Vad har unga tonåringar för toppar/tröjor när de rider? Någonstans läste jag att man bör ha lång ärm, har ni det på sommaren?
Jag rider i linne och t-shirt och det gör de flesta i mitt stall, det där är nog en smaksak.
 
Jag rider i kortärmat men inte i linne, vill ha tyg över axlarna - och har även lärt mig det som säkerhetsgrej även om jag fattar att tunt tyg inte skyddar så mycket.
 
Jag har en tjej som är väldigt mån om att passa in. Hon ska på ridläger i sommar på annan ort (Göteborg). Vad har unga tonåringar för toppar/tröjor när de rider? Någonstans läste jag att man bör ha lång ärm, har ni det på sommaren?
Jag har alltid ridit i långärmat och långbyxor. En del ställen har det som krav, andra inte.
 
Jag har en tjej som är väldigt mån om att passa in. Hon ska på ridläger i sommar på annan ort (Göteborg). Vad har unga tonåringar för toppar/tröjor när de rider? Någonstans läste jag att man bör ha lång ärm, har ni det på sommaren?
Bäst är att kolla med ridlägret vad de har för regler. Det borde finnas i informationen, men är det otydligt så hör av dig och fråga.
Jag har aldrig varit med om att man kräver lång ärm men har hört att det förekommer. Själv tycker jag att det blir alldeles för varmt mitt i sommaren. Brukar klä mig efter väder, dvs t-shirt och linne på sommaren. Långärmat om det är svalare.
Finns mycket toppar/tröjor i funktionsmaterial, det tycker jag är skönast. Bomullströjor blir inte så nice när man svettas..
 
Bäst är att kolla med ridlägret vad de har för regler. Det borde finnas i informationen, men är det otydligt så hör av dig och fråga.
Jag har aldrig varit med om att man kräver lång ärm men har hört att det förekommer. Själv tycker jag att det blir alldeles för varmt mitt i sommaren. Brukar klä mig efter väder, dvs t-shirt och linne på sommaren. Långärmat om det är svalare.
Finns mycket toppar/tröjor i funktionsmaterial, det tycker jag är skönast. Bomullströjor blir inte så nice när man svettas..

Tunnare skjortor är rätt skönt att rida i när det är varmt.
 
Det här har jag helt missat, trots att jag ridit i över 40 år, varav de första 15 på ridskola :D Rider i det som passar med avseende på värme, så är det riktigt varmt är det linne som gäller på sommaren. Annars T-shirt.
Vi hade inte heller regler om långärmat på ridskolan när jag var liten. Verkar väldigt olika!
 
Jag tycker att det är skönare med långärmat. Jag rider alltid ut och i skog och mark föredrar jag alla gånger långärmat. Om inte annat för att det skyddar lite mot insekter och skrap från grenar och kvistar.
Jag brukar hålla mig på mer öppna ytor när det är mkt insekter. Eller hålla tempot uppe så de inte hinner ikapp😆
 
Det här har jag helt missat, trots att jag ridit i över 40 år, varav de första 15 på ridskola :D Rider i det som passar med avseende på värme, så är det riktigt varmt är det linne som gäller på sommaren. Annars T-shirt.
När jag var barn var det heller ingen regel på ridskolan, men när jag återvände 20 år senare till ridskolevärlden så var det regel att man måste ha långärmat året runt, deras motivation var att det skyddade huden från skrapsår om man ramlade av. :D
 
När jag var barn var det heller ingen regel på ridskolan, men när jag återvände 20 år senare till ridskolevärlden så var det regel att man måste ha långärmat året runt, deras motivation var att det skyddade huden från skrapsår om man ramlade av. :D
De enda skrapsår jag fått när jag åkt av en häst var på låret/höften där huden OCH RIDBYXORNA skrapades av i gruset. Inte jätteskönt, men ridbyxtyget hjälpte ju inte nämnvärt, hade nog behövt motorcykelställ för att undvika de skrapsåren! :o
 
De enda skrapsår jag fått när jag åkt av en häst var på låret/höften där huden OCH RIDBYXORNA skrapades av i gruset. Inte jätteskönt, men ridbyxtyget hjälpte ju inte nämnvärt, hade nog behövt motorcykelställ för att undvika de skrapsåren! :o
Kände lite samma sak! :laugh: Har cyklat omkull några gånger och jäklar vilka skrapsår jag fick även fast kläderna ovanpå lyckades förbli intakta. :cautious:
 
Jag undrar om inte det är det som är meningen... att de har "sitt" ridbyxtyg, men aningens mer stretchigt och pull on-modell typ. Istället för modellen "träningstights med grip" :p
Jag har ett par av tightsen och de är sköna (men inte LIKA sköna som tex mina från Alequi som jag i princip lever alla stalldagar i). Det som Pikeurtightsen faller på för mig är att de är för låga i midjan för att de ska vara mina go to, varje dag. Och de är såååå fina så det är så himla surt :cry:

Är Alequi högre? Jag gillar mina MD med knäskoning men den finare modellen med full grip är för tun och skapar friktion för sätet.
 
SÅ! Berätta för mig- Hur är modet på just DIN anläggning? 😁 Vilka märken är inne och vilka är hopplöst ute?
Där jag står är lyckligtvis så gott som befriat från sådant. Hela skalan finns, från ungdomar som prioriterar estetiken oerhört högt till t ex mig som prioriterar funktion före form och normalt rider i jeans eller, om det är varmt, i t ex piratshorts och t-shirt.
 
Jag fick också lära mig att rida i långärmat när jag var liten, och trillade av en gång när jag red i linne så mamma fick plocka ut småsten ur huden med pincett. Inte skönt. Slarvar dock lite och kan rida i T-shirt när det är varmt, men aldrig linne efter den incidenten. Är dessutom frusen så det är verkligen bara på högsommaren jag inte har långärmat.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag blivit med hingst är jag väldigt nyfiken på hur andra håller sina hingstar. Är det fortfarande så att det direkt innebär...
2
Svar
25
· Visningar
5 145
Senast: Dopy
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 385
Senast: moonstruck
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 583
Hästmänniskan Hoppas någon orkar läsa detta, jag är verkligen fullständigt förtvivlad och behöver skriva av mig.:cry: Vi har hyrt in våra hästar i...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 881
Senast: Stalltjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp