Hur klär ni er?

Iso

Trådstartare
När ni är ute i stallet hur brukar ni klä er? Klart att ni har ridkläder, men drar ni liksom på er närmaste plagg som är rent eller försöker ni vara lite snyggare även i stallet och matcha och sånt?

Jag har börjat rida i ett nytt stall, där alla verkar syna en rätt ordentligt så jag har försökt vara lite snyggare idag.

Ni kan väl ligga in bilder på hur ni brukar se ut!


Så här ser dagens outfit ut, man får ju se någorlunda bra ut när folk glor, haha.
ridklder.jpg
 
Sv: Hur klär ni er?

har tyvärr ingen direkt bild på min klädsel men jag försöker att vara hel och ren samt matcha även när jag ska till stallet. Sen måste man ju matcha sin häst och efter som min häst är världensfinaste (:p ´) måste ju jag försöka matcha honom även om det är svårt....


:p
 
Sv: Hur klär ni er?

Haha, det låter bra =P. Brukar du bara ha tröja och ridbyxor eller har du hela kittet såsom, väst, keps, och allt sånt där man ser att dom har i alla hästkataloger?
 
Sv: Hur klär ni er?

skippa kepsen det tycker jag är lite b- aktigt. kör på ett hårband istället. :) och just nu har jag jacka, är ingen väst älskare precis.
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag är ju nästan alltid ensam i stallet så egt borde det ju inte vara så noga.. :smirk: Men jag är perfektionist så allt måste matcha, spelar ingen roll om ingen ser mig, haha.... :p Man rider sämre om man har fula kläder... :angel:

Jag brukar ha ridbyxor med matchande strumpor, t-shirt/tröja och jacka. Väst har jag aldrig (fult och jag fryser ju på armarna) keps ganska sällan (men om jag har det så matchar den). Har väldigt långt hår så hästsvans eller fläta är ett måste!
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag brukar ta på mig det skitigaste som ligger närmast ;) jag blir ju ändå skitig när jag är i stallet!
Fast då har jag eget stall och bara en inhysning och hon är min bästa kompis så det är ingen ide att försöka imponera.

Ska jag bort och träna så försöker jag vara hel och ren... men det har hänt att jag har åkt på träning i lappade/trasiga ridbyxor.
 
Sv: Hur klär ni er?

de nblir väl som vanlgit svarta helskoda ridbyxor, ridstrumpor ( som matchar färgen för shabraket hästen har för dagen...) och min vanliga gråa utnötta tröja..
ÄR det sol så är det linnet jag har påmig för dagen som jag rider i!
 
Sv: Hur klär ni er?

Centaur skrev:
Jag är ju nästan alltid ensam i stallet så egt borde det ju inte vara så noga.. :smirk: Men jag är perfektionist så allt måste matcha, spelar ingen roll om ingen ser mig, haha.... :p Man rider sämre om man har fula kläder... :angel:

Jag brukar ha ridbyxor med matchande strumpor, t-shirt/tröja och jacka. Väst har jag aldrig (fult och jag fryser ju på armarna) keps ganska sällan (men om jag har det så matchar den). Har väldigt långt hår så hästsvans eller fläta är ett måste!




så är jag också ordet Perfektionist stämmer verkligen in bra på mig, det e nästan läskigt... allt ska va "perfkt" även om jag e på träning, tävling, skogen eller mitt stall. ensam,.
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag är hel och ren och jo..jag är matchningsfanatiker....Prefektionist och jo..jag mår psykiskt dåligt av att rida min häst om outfiterna inte matchar varandra.Jepp,jag är störd men jag och mina hästar är grymt snygga ihop om jag får säga det själv,haha!;)
 
Sv: Hur klär ni er?

jag brukar ha på mig jeans och tshirt/linne och huvtröja. och n¨¨ån gammal truckerkeps
 
Sv: Hur klär ni er?

Egentligen så tänker jag inte på hur jag ser ut i stallet. Men eftersom att brun är min favorit färg på ridgrejer så blir i stort sett alla mina stallkläder bruna och då blir det ju matchat i alla fall:D .
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag känner mig som en riktig bonnlurk gämfört med er, jag brukar gå runt i vanliga jeans (ibland är som hur smutsiga som helst) och en collagetröja, ridskor. Ibland går jag tilloch med runt i skolkläder. :p

Jagochdojjan.jpg

Srna2005-2006015.jpg
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag är en slusk!
Har oftast träningsoverallsbrallor, collegetröja, ridskor och arbetshandskar.
När jag rider (om jag inte rider i träningsoverallsbrallorna..) har jag ett par gamla blå ridbyxor med sockar till.

Gillar inte tajta grejjor, "löst å ledigt" ska det vara :)
 
Sv: Hur klär ni er?

isiodith skrev:
men drar ni liksom på er närmaste plagg som är rent

Rent? :rofl: Nä, första bästa helt enkelt, spelar ingen roll, man blir ju skitig i stallet ändå :angel:
Matchar inte, det är för jobbigt :angel:
Sista tiden har jag haft gröna byxor och blå vantar, fast nu har jag bytt så jag har svarta byxor och gröna vantar (de svarta är oskodd, lättare att tvätta efter barbackaritterna, och de blå vantarna gick sönder)
 
Sv: Hur klär ni er?

Försöker hålla mig någorlund matchad och ren, svårt dock när man jobbar i stall och mockar och asar in/ut hästar från hagen..

Har ont om tvätttider i tvättstugan så i slutet på månaden ser jag väl mer ut som en lodis :D
 
Sv: Hur klär ni er?

Jag håller ihop färgerna och ser till att vara hel och ren. Jag brukar ha ridbyxor, vanliga strumpor, en tjocktröja och en väst. Keps, mössa eller ett hårband. Gympaskor eller jodphurs.

Oftast har jag mjukisbyxor på mej när jag gör i ordning hästarna för att inte skita ner ridbyxorna. Det ser lite slappt ut men vafan...
 
Sv: Hur klär ni er?

Match, vad är det?:confused: :p Jag tar på mig närmaste plagg, rent eller ej skitsamma färg spelar inte heller ngt roll bara det går bra att rida i. Men åker oftast buss till stallet men då har jag inga ridbyxor på mig utan brukar ha på mig ngr andra byxor bara oftas träningsbrallor.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 921
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 333
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 404
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp