Bukefalos 28 år!

Hur klippa med trimmer?

T

Tysolina

Jag ska köpa en hundtrimmer och har hört olika vesioner hur man klipper sin hund med denna. Medhårs eller mothårs?
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Och jag klipper medhårs :D

TS. Nu beror det ju på vad man klipper. Men det jag klipper på mina schnauzer, det klipper jag medhårs.
Jag klipper några helklippningar på dvärgschnauzer och riesen, men de klipper jag också medhårs.
Beror väl på vilket skär man har också.
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Och jag klipper medhårs :D

TS. Nu beror det ju på vad man klipper. Men det jag klipper på mina schnauzer, det klipper jag medhårs.
Jag klipper några helklippningar på dvärgschnauzer och riesen, men de klipper jag också medhårs.
Beror väl på vilket skär man har också.

Ok, dum fråga men blir det olika långt beroende på hur man klippar dvs medhårs eller mothårs?
Maskinen jag ska köpa har 3mm skär men jag funderar på att köpa ett 9 mm. Hur kort klipper ni era?
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Jag klipper min Westie medhårs. Har även klippt mothårs, men det blir strävare då och även kortare. Mina skär är 3 mm, 6 mm och 9 mm. 3 mm är väldigt kort speciellt om man kör mothårs (min hund såg ut som en rosa liten gris efter att jag råkat göra det) :D. Jag skulle rekommendera 6 mm. Vad har du för ras btw?
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Jag använder 9 mm, rakar nästan allt medhårs. Ibland på benen kan jag klippa mothårs för det kan vara lite lättare att komma åt så. Ja, det blir kortare och jag har en pudel:laugh:
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Jag klipper min Westie medhårs. Har även klippt mothårs, men det blir strävare då och även kortare. Mina skär är 3 mm, 6 mm och 9 mm. 3 mm är väldigt kort speciellt om man kör mothårs (min hund såg ut som en rosa liten gris efter att jag råkat göra det) :D. Jag skulle rekommendera 6 mm. Vad har du för ras btw?

Ok provar då först medhårs. Har en blandras shi tzu/pudel/terrier mm. Har tjock lättovad päls. Brukar klippa med sax men tar sån tid att få jämnt.
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Jag klipper medhårs. Benen kan ibland vara lite svåra så det varierar jag lite medhårs/mothårs. Har två shih tzu´s som jag klipper ner.
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Jag klipper medhårs. Benen kan ibland vara lite svåra så det varierar jag lite medhårs/mothårs. Har två shih tzu´s som jag klipper ner.


Har du nåron bild där de är riktigt nedklippta. Roligt att se frisyrer:p
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Även jag har shih-tzus som jag klipper ner. Kör medhårs på kroppen och en del mothårs på ben, mage och ansikte. :)
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Ska leta upp bild, men jag klipper bara allt så mycket frisyr blir det inte, det blir korthårig shih tzu (önskar det fanns som ras!)
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Här är bilder där dom är nyklippta och hyffsat nyklippta. Lite tuffsigt kan det bli i början, men jag är ju långt ifrån proffs :p.

27818784.jpg

27991121.jpg

28747134.jpg

29075110.jpg

29669915.jpg

29525465.jpg

26570386.jpg
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Och här innan klippning, så man får se skillnaden.

Douglas (tyvärr kassa bilder)
27492735.jpg

27548374.jpg



Elvis
21774861.jpg

22822498.jpg


Och när pälsen växt ut en del.
28661048.jpg

28463455.jpg
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Tack för alla fina bilder. Blir inspirerad. Kommer kanske bild senare efter klippning.
 
Sv: Hur klippa med trimmer?

Här är bilder där dom är nyklippta och hyffsat nyklippta. Lite tuffsigt kan det bli i början, men jag är ju långt ifrån proffs :p.

27818784.jpg

27991121.jpg

28747134.jpg

29075110.jpg

29669915.jpg

29525465.jpg

26570386.jpg


Vilken klipplängd brukar du ha? Vilken klippmaskin?
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 804
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: ufot
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
987
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp