Hur komma över någon? orkar inte mer...

musicmakesit

Trådstartare
Kort och gott; Hur gör ni för att komma över någon? Hur ska man tänka? Jag blir snart knäpp fullständigt. Det tog slut med mitt ex som jag planerade barn, bröllop och hela den biten med, för fem år sedan, väldigt plötsligt och på hans initiativ.. jag var helt förkrossad och den känslan har aldrig släppt. Då vi bor på en liten ort har jag under dessa år fått höra mycket om honom från bekanta och andra som känner honom (ryktet går snabbt på en liten ort) och vet att han träffade någon annan ganska snart efter vårt uppbrott. Det tog senare slut mellan dem och han hörde av sig till mig för ett tag sedan och ville ha någon form av kk-relation. Jag, som bara var glad att han tänkt på att höra av sig till mig igen, gick med på det och hoppades att det skulle bli det avslut jag behöver (ärligt så hoppades jag väl ännu mer på att han skulle inse att vi är bra ihop och få tillbaka känslorna).. Men det hela har bara blivit kaosartat. Han hör av sig när han vill, men svarar knappt om jag skriver. Kan ena veckan skriva varje dag, hela tiden, om hur mycket han tänker på mig, vill ses igen osv.. och andra veckor får jag verkligen kalla handen.. Jag ser ju att han inte vill ha mig på riktigt, utan bara vill ha mig "när det passar" och att han utnyttjar att han antagligen förstår att jag har känslor kvar.. Så problemet är inte att få mig själv att förstå att han inte vill ha mig, jag vet det.. Men HUR jag ska komma över det och gå vidare? HUR ska jag kunna acceptera att det inte kommer bli vi? Jag kan inte hantera känslan av att jag inte duger för honom, att han helt enkelt verkligen inte vill ha mig.. Att något med mig inte är "bra nog" för honom.. jag dejtar andra samtidigt, för i grunden är det ett seriöst förhållande jag söker. Men det finns ingen annan som känns lika bra, lyckas inte hitta någon annan som jag vill ha på samma sätt utan får bara känslan av att jag kommer antingen behöva "nöja mig" med någon annan och sedan gå hela livet och sörja att han inte ville ha mig eller så får jag helt enkelt leva ensam..
 
Det första jag tänker är att du borde bryta kontakten. Dels för att underlätta att gå vidare och dels för att det låter som att han utnyttjar dig som någon att ligga med när han vill.

Annars, har du funderat på samtalskontakt? Någon som kan hjälpa dig bena i känslorna varför du inte kan gå vidare.
 
Jag tror också du behöver samtalsstöd för klara av att bryta helt med honom. En mkt erfaren präst sa en gång att rejäl livskris som den du hamnade i kan det ta upp till fyra år att komma över. Den relation du har till honom nu är nedbrytande. Jag känner med dig.
 
Vilket öppet, ärligt och sårbart inlägg. Ja detta med känslor....de kan verkligen vara svåra att styra över. Precis som i ditt fall -DU har kommit till insikt men kan inte stå emot, och någonstans djup inom dig hoppas att han ska vilja spendera sitt liv med dig så som du vill spendera ditt med honom.
Mitt råd är ändå att stryka honom helt ur ditt liv. Ta bort nr och allt på sociala medier (om du har det). Det här han ägnar sig åt skadar dig så mycket och djupt. Kanske du behöver terapi eller någon form av personliga verktyg och nycklar för att komma över den här personen.
Ska du ärligt och öppet kunna gå in i en ny relation måste du känna att du kommit över den här mannen -annars finns stor risk att det bara behöver vinkas med ett lillfinger och du är tillbaka hos honom -och kanske sumpar en annars bra relation.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
609
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp