Hur kommer man upp på kuskbocken

Bregen

Trådstartare
Kanske dum fråga, men jag undrar hur man kommer upp på kuskbocken på säkrast vis. Jag har mest kört rockard innan men har nu köpt mig en åkvagn. Det finns steg att sätta dit på sidan, men det sitter ju mer så att man kan ta sig upp i bakre sätet.
IMG_1545.JPG
 
Kanske dum fråga, men jag undrar hur man kommer upp på kuskbocken på säkrast vis. Jag har mest kört rockard innan men har nu köpt mig en åkvagn. Det finns steg att sätta dit på sidan, men det sitter ju mer så att man kan ta sig upp i bakre sätet.Visa bifogad fil 13943
Tjusig vagn.

Kör med groom ett tag så du lär dig ta dig i och ur snabbt. Ett snyggt och elegant skutt på navet och så upp.

Är lite svårare om man har en häst som inte står still.

Har provat den andra vägen att klättra i med fotsteget. Slutade med att jag dök från sitsen ner i backen och blev överkörd av vagnen. Hästen fattade ingenting utan fortsatte snällt att trava på sidan av vägen i tre km innan vi lyckades köra om med bilen som jag fått lift med. När jag stod och väntade så saktade han in. Tittade mycket förvånat på mig och jag klättrade upp och körde milen hem.
 
Tjusig vagn.

Kör med groom ett tag så du lär dig ta dig i och ur snabbt. Ett snyggt och elegant skutt på navet och så upp.

Är lite svårare om man har en häst som inte står still.

Har provat den andra vägen att klättra i med fotsteget. Slutade med att jag dök från sitsen ner i backen och blev överkörd av vagnen. Hästen fattade ingenting utan fortsatte snällt att trava på sidan av vägen i tre km innan vi lyckades köra om med bilen som jag fått lift med. När jag stod och väntade så saktade han in. Tittade mycket förvånat på mig och jag klättrade upp och körde milen hem.

Haha, vilken förvånad häst. Tack för tipset, använda navet och så lite spänst alltså 🙂
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: SiZo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
727
Senast: Lutten
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp