Hur kommunicerar du helst med nära och kära?

Hur kommunicerar du helst (lite längre samtal) ?

  • Chat (ex vis messenger)

    Röster: 63 39,1%
  • Telefonsamtal

    Röster: 76 47,2%
  • Videosamtal

    Röster: 4 2,5%
  • SMS

    Röster: 14 8,7%
  • Mail

    Röster: 1 0,6%
  • Övrigt (skriv vad i inlägg så jag får veta vad jag borde haft med) 😇

    Röster: 3 1,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    161
  • Omröstning stängd .
Det beror på vad och vem. Barnen (vuxna) blir ibland ett kort meddelande i Messenger, ibland samtal. Har jag inte träffat barnbarnet på ett tag kan vi Facetima, det är lättare för en fyraåring att få prata och röra sig och visa vad han gör ❤️ Mamma och pappa ringde jag mens de levde. Maken blir korta mess om vi bara ska checka av nåt, samtal om det blir lite längre. Ett par kompisar skickar gärna små hälsningar på Snapchat.
 
Jag skulle aldrig använda video via telefonen, det gör jag bara på datorn. Det är också enda gången jag pratar med folk. Är jag inte hemma och parkerad i soffan har jag inte tid. :D
Så olika det är! Är jag hemma och parkerad i soffan har jag inte tid alls. Då vilar jag. Det är när jag är på språng som jag har tid att prata.
 
För smågrejer blir det messenger, annars telefonsamtal. Min mor har fått dille på att ringa med videosamtal och jag blir GALEN på detta fenomen. Jag vill inte behöva sitta och glo in i telefonen och behöva tänka på att jag ska synas när jag pratar i telefon. Hua. Nu får jag snällt svara men ibland "missar" jag videosamtalet och ringer upp som vanligt och ursäktar med att jag var på toa eller något :angel:
 
Föredrar chatt till 100%. Messenger eller WhatsApp eller vanligt sms. Pratar i telefon med mamma ibland förvisso, men numera mest videosamtal där dottern är i fokus, jag sitter vid sidan av och slänger in ett ord eller två här och där.

Jag och min man har varit tillsammans i 4½ år och jag tror inte att vi har pratat i telefon mer än max tio gånger. Ingen av oss är fans av att prata i telefon, som nog märks :D

Blir som @Mineur inte klok på röstmeddelanden. Det händer inte så ofta men jag kan nästan aldrig lyssna på ett meddelande utan att behöva rota fram hörlurar eller gå iväg någonstans.
 
Pappa och syskon - telefonsamtal, även om det funkar med messenger med syskonen

Bästa vännen - telefonsamtal men messenger eller så funkar åxå

Övriga vänner eller släkt - messenger eller sms
 
För mig beror det helt på vem det gäller.
När det gäller några av mina närmaste kompisar föredrar jag telefon, min syster via messenger (chatt), några av mina kompisar via SMS och mamma som bor långt bort via Facetime de gånger brorsan är där på besök (hon bor på demensboende)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Äldre Det här är en skriva-av-sig-tråd då jag är tämligen upprörd och ledsen. I ca ett halvår har vi haft en man här på gården som gjort lite...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 705
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 470
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp