Hur kraftig?

Golden_Heart

Trådstartare
Rädd och orolig! :confused: Hur kraftig flytning kan man verkligen ha under en graviditet? :confused::confused:
Hur märker man skillnad ifall vattnet skulle gå för tidigt? :confused:
 
Sv: Hur kraftig?

Vid vattenavgång så slutar det inte sippra utan man behöver byta trosskydd/binda för att det blir blött. Vid flytning rinner det ju inte hela tiden. Men ring och kolla med förlossningen om du är osäker.
 
Sv: Hur kraftig?

Jag hade ganska rikliga, sega/slemmiga flytningar hela andra halvan av min andra graviditet, och min BM sa att det inte alls är ovanligt (jag hade inget sådant under min första graviditet)
 
Sv: Hur kraftig?

Om du är osäker, åk hellre in en gång för mycket så att de kollar. De kan ta prov och se om det är vattenavgång eller inte. Jag var med om det, var orolig för flytning som det dessutom var lite blod i, bara lite rosafärgad fllytning. De klappade mig först på huvudet och sa att det inte var något att bekymra sig över, bara att åka hem, helt vanlig flytning. Men, för särhets skull skulle de kolla en extra gång (i mikroskop?). Sedan kom de springande tillbaka och jag blev inlagd med stränga order om att bara gå upp ur sängen om jag var absolut tvungen att gå på toa och då skulle jag helst ha någon med mig...... Detta hände i vecka 32+3 och vår son är född i vecka 33+3, dvs efter en vecka på sjukhuset för mig!
 
Sv: Hur kraftig?

Men du, inte ska du behöva vara rädd och orolig - ring och be dem kolla att allt är som det ska så slipper du oroa dig.

Vilken vecka är du i? Kan ju vara slemproppen också, den måste väl vara mer som en flytning än fostervattnet?
 
Sv: Hur kraftig?

Det var nog bara lite förvärkar. De har lugnat ner sig nu!
Men tusen tack alla för era råd.
Jag har ca 1½ månad kvar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 031
Senast: Badger
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Hellhound
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 208
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp