Hur kryddar ni köttfärssåsen?

Alltså i tillagningen. Jag har ingen fantasi.

Chilisås, oregano och basilika.
Timjan, persilja och vitlök.
Rosmarin (gärna både färsk och torkad), vitlök och enbär.
Spiskummin, vitlök och torkad korianderkrydda (absolut ALDRIG färska korianderblad). Här kan man snärta till med rejält med svartpeppar och några pressade limeklyftor också.

Alltid krossade/passerade/färska tomater.
Salt, soja och svartpeppar.

Har man långkokstid så gärna märgben, några hela pepparkorn och några lagerblad.

Andra i hushållet envisas med att ha i grädde också - men det tar bara ner smakerna tycker jag.

På epic fail-listan (tunn men har observerats i det Sjöbergska hushållet):
Kryddpeppar, kanel och oregano.
 
Lök, vitlök, salt, peppar, vin, socker, oregano (eller basilika) och mycket tomatpure.
Sen finkrossade tomater och lite vatten.

Har quorn eller soja istället för kött :)
 
Färska tomater + körsbärstomater på burk, vitlök, salt(flak), peppar, chili/chiliflakesflakes, oregano, en snutt honung, en snutt curry, en snutt kanel.
 
Förutom tomater på burk, köttfärs, salt och peppar har jag följande i: lök, vitlök, oregano, tomatpuré, lite cayenne och sen får det sjuda rätt länge. Om jag känner för det kan jag tillsätta en eller flera av följande: basilika, soltorkade tomater, pesto, oliver, zucchini, aubergine, morot, timjan, rosmarin, kanel, rökt paprikapulver. Jag varierar en del beroende på vad jag har hemma och vad jag känner för.
 

Liknande trådar

Mat Jag hittade ett recept på annorlunda tillagning av potatismos. Nu undrar jag om ni har gjort potatismos på potatischips? Blir det olika...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
9 758
Senast: Luff
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 166
Senast: sjoberga
·
Mat Hej buke! Jag har alltid lagat mat i teflonpannor innan men har numera både kolstålspanna, gjutjärnspanna och gjutjärnsgryta i min ägo...
2
Svar
31
· Visningar
1 177
Senast: co-SMAD4
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp