Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

M

murran

Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter) mobiltelefon. Med telefonen medföljde en USB sticka, som man stoppar in minneskortet som sitter i mobilen i, för att kunna föra över kort och film till datorn.

Korten går bra att föra över och går att se. Men när jag vill titta på mina filmer, så säjer datorn, att jag inte har nåt program, som stödjer att man kan titta på såna filer. Så jag kan inte titta på mina filmer, annat än i telefonen.

Tyckte mej se nånstans att det var mp2 filer. Hur gör jag nu, om jag vill ha nån spelare på datorn, som kan spela upp dessa filer? Vad är det för slags program jag behöver och finns det att ladda ner gratis nånstans?
Jag har windows mediaspelare, och har uppdaterat den, men den kan inte spela upp filmerna iallafall.
Snälla hjälp mej nån som fattar hur man gör!:cry:
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

Börja med att kolla vad som står om det i mobilens instruktionsbok. Ofta finns det program (antingen med på CD eller att hämta online) som tillverkaren står till tjänst med.
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

Ja, nu när du säjer det, så följde det nog med en cd-skiva till telefonen..det kanske finns ett sånt program på den. Nu gäller bara att försöka komma ihåg vart jag la den..hmmmm..:crazy:
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

du kan väl skicka den över blåtand om du inte har någon usbkabel? behövs sällan några program för att komma åt minneskortet i telefonerna.
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

Det hjälper väl inte om man inte har ett program som kan visa filen???
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

de flesta mediaspelare klarar av de formaten som telefoner och kameror spelar in video med, om inte så brukar de fråga "vill du söka efter codec?", klicka ja och mediaspelaren brukar ladda hem så det fungerar..

annars så brukar VLC kunna läsa det mesta, men är väldigt dålig på x264/h264 avkodning..

testa du vlc och mpc så ska du nog finna. bara att söka på google, gratis båda delar.
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter) mobiltelefon. Med telefonen medföljde en USB sticka, som man stoppar in minneskortet som sitter i mobilen i, för att kunna föra över kort och film till datorn.

Korten går bra att föra över och går att se. Men när jag vill titta på mina filmer, så säjer datorn, att jag inte har nåt program, som stödjer att man kan titta på såna filer. Så jag kan inte titta på mina filmer, annat än i telefonen.

Tyckte mej se nånstans att det var mp2 filer. Hur gör jag nu, om jag vill ha nån spelare på datorn, som kan spela upp dessa filer? Vad är det för slags program jag behöver och finns det att ladda ner gratis nånstans?
Jag har windows mediaspelare, och har uppdaterat den, men den kan inte spela upp filmerna iallafall.
Snälla hjälp mej nån som fattar hur man gör!:cry:

Hejsan!

Prova att ladda ner RealPlayer, som då också tillhandahåller ett konverteringsprogram, som kan omvandla olika videoformat. Detta brukar dock kunna ta en stund!! Annars kan du också gå in på google och göra en sökning efter FFDShow, som är en samling videocodecs, som brukar kunna lösa det mesta när det kommit till att se videoklipp/filmer! Brukar alltid installera detta själv, när jag gjort installation av Windows på datorn.

MvH

PS. Ta gratisversionen av RealPlayer!!!
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

Ja, nu när du säjer det, så följde det nog med en cd-skiva till telefonen..det kanske finns ett sånt program på den. Nu gäller bara att försöka komma ihåg vart jag la den..hmmmm..:crazy:

Hej igen!

Kom på att Ericsson har möjligheten att ladda ner mjukvaran från deras egen hemsida!! :) Lycka till!

MvH
 
Sv: Hur kunna se filmerna från mobilen i datorn?

ja annars kör jag VLC har funkat på de flesta filmer:)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 775
Senast: lisa412
·
M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: hvala
·
IT & mobiler Jag och en kompis har fått i uppdrag att filma in en instruktionsvideo för nybörjare om den sporten jag håller på med. tanken är att den...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Arrows
·
IT & mobiler Min sambo har filmat med mobilen och nu skulle vi sparar upp det på datorn men datorn hittar inte något program som kan öppna filen. Vi...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp