Hur länge är det rimligt att som vuxen vara som ett barn i förhållande till sina föräldrar?

Ja. Jag skulle gissa att sådan frånvaro numera ofelbart tolkas som alkoholmissbruk, och då har ju arbetsgivaren ett stort ansvar att ta. Eller så tolkas det som narkotikamissbruk, och då gäller snarast motsatsen.

Hur menar du med motsatsen? För mig är missbruk av droger något arbetsgivaren tillsammans med arbetstagaren måste hantera - oavsett typ av drog.
 
Ja. Jag skulle gissa att sådan frånvaro numera ofelbart tolkas som alkoholmissbruk, och då har ju arbetsgivaren ett stort ansvar att ta. Eller så tolkas det som narkotikamissbruk, och då gäller snarast motsatsen.
Min bild är att måndagsfrånvaron "förr" tolkades som alkoholmissbruk. Numera tror jag mer att man ser det som måndagströtthet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 899
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 352
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp