Hur länge får era 12åringar vara ute?

Jag tänker att på landet är det färre barn. Det är mer troligt att man vet vem barnet umgås med än i större ställe där det finns mer folk. Där kanske det blir mera barn som träffar fler barn och det blir större grupper som inte länge är trygga och fasta

Kanske? Barnen delar ju upp sig med sina kompisar, och så de går till parken med sin kompis för att leka med den. Sen kanske man stöter på någon till gemensam kompis, men det kan man ju göra på landet också.

Växer man upp i stan lär man sig ju hantera det där med att det finns många människor ute. Man går inte fram och börjar hänga med vemsomhelst som man får syn på.

Man får ju tänka på att stadsbarn har hängt på lekplatser och i parker sen de var bebisar. Då lär man sig ju hantera det, på samma sätt som barn på landet lär sig att inte ramla i sjön eller gå vilse i skogen (eller vad det nu kan vara).
 
Ok, jag bor på landet. Och jag jobbade i mååånga år på fritidsgård på kvällstid i små byar/orter likväl som i staden.
Och nu jobbar jag som behandlingsassistent med vuxna missbrukare. Gissa i vilken ålder dom knarkdebuterat ungefär?
Ni föräldrar är så naiva som tror att inget händer och att 12-åringar är ute och "leker". Dagens pubertet inträffar mycket tidigare än för bara 40 år sen. Och med hormonerna kommer känslor som är svårt att hantera. Jag skulle ha noga uppsikt på var dom är, vad som händer där. Och då menar jag att åka dit och titta.

Jag har polisanmält en knarklangare som jag hittat utanför fritidsgården hängandes med 13-åringar, han kom med bussen och tog sen bussen till nästa lilla by. Veckan innan hade jag slängt ut honom från en annan fritidsgård då jag upplevde honom påverkad. Hans facebook hade ca 1500 högstadielever från kommunen som vänner och han hade då bott i kommunen några månader då hans hemkommun hade placerat honom här.

Jag har ringt brandkår OCH föräldrar när det eldats - de föräldrar som kom och letade efter sitt barn efter jag berättat att ögonbryn och armhår svetts och av vid "lek" med AXE kallade det pojkstreck...han fick inte gå till fritidsgården sen - och det hade han inte gjort innan heller.

Det brann i en björk 5 meter upp bredvid skolan med torrt gräs som barriär mot närmsta villa. Jag kan säga att det var nervöst när brandsläckaren tog slut. Den som tände på där försåg småkidsen med cigg. Det var ett sätt för honom få pengar till bränsle åt EPAn.
Dom små, 12-13 år, tyckte att han var stencool men efter elden blev dom rädda - ett tag. Mest var dom rädda för att dom skvallrat på "eldaren".

Kollegor har fått vittna efter att 14-åringar rånat en förvirrrad åldring.

Vi har fått hjälpa 12-åriga tjejer med gränssättning i praktiken efter att en grupp mycket förslagna killar i sjuan-nian försökt få tjejerna att skicka lättklädda foton genom att lura dom att dom var kära i dom.
Och ja, allt detta och ännu mer hände på landet när föräldrar trodde "barnen" cyklade omkring och "hoppade studsmatta" hos varandra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 682
Senast: Sel
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: Praefatio
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 740
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp