Hur länge kan man vänta med att klippa?

Snorpan

Trådstartare
Jag går och velar fram och tillbaka ifall jag ska klippa min häst eller inte. :confused:
Jag vill gärna att hon ska ha så mycket päls som möjligt och slippa alla täcken men hon blir så väldigt långhårig och i höst tänkte jag sätta igång och träna lite mer seriöst. Hur länge kan jag vänta med att klippa henne? Jag vill se ifall det fungerar att ha henne oklippt eller ej?

Någon som har några erfarenheter kring detta område?

/Snorpan - som är velig... :crazy:
 
jag brukar vänta att klippa min tills hon är så långhårig att jag tycker att hon svettas för mycket... då kapar jag pälsen... fast innan jag rakar henne har hon fått gå med täcke... och hon får ju sälvklart täcke inne och ute när hon är klipt.
 
"fast innan jag rakar henne har hon fått gå med täcke... "

Av någon speciell anledning?


/Snorpan - som är en anti-täck-människa och har därför inte så mycket erfarenhet inom detta område. ;)
 
jag har hört att man bör vänta tills vinterpälsen växt nästan klart för att inte störa den naturliga pälsen, men jag vet inte om det är sant... :confused:
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp