Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hur länge löper dom?

N

nemi_baby

min tik på 10 månader har börjat löpa. har skaffat henne ett tikskydd, funkar kanon, men hur länge löper dom? hon började i torsdags och blöder ganska mycke.. men inte överdrivet mycket.:confused:

Sv: hur länge löper dom?

Det är lite olika, men mina yngsta tikar har löpt ungefär 3 veckor. Den äldsta löpte bara 2 veckor.

//E

N

nemi_baby

lady_vip skrev:
Det är lite olika, men mina yngsta tikar har löpt ungefär 3 veckor. Den äldsta löpte bara 2 veckor.

//E
oj oj så länge? nemi är min första egna hund, så jag vet inte riktigt. men det kan vara över en vecka då? där ser man...

Min förra hund tillverkades på 31 dygnet efter löpets start - dom trodde faran var över. Som tur var så var både far o mor avelshundar av samma ras även om modern var lite för gammal.

N

nemi_baby

hmm, då kan jag inte sluta ora mej för det då. hon har en hankompis hon brukar umgås med, men sån tur är så är hon skyddad..*puh*...

Dom löper i 2-3 veckor cirka....men jag skulle inte råda dig å låta henne leka med en okasterard hane, olyckor händer så lätt

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5513 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund Jag tänkte kolla med er kloka om nån har nåt vettigt input som jag själv inte kommit fram till än :) Jag har sen en tid tillbaka bokat...
Svar
15
· Visningar
1 799
Hundhälsa Min 18 månader gamla tik hade ett konstigt första löp i april förra året. Det började med tydlig svullnad och lite rött på pappret om...
Svar
13
· Visningar
1 014
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
842
Hundavel&Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 917

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?