Hur länge sov era barn på dagis?

Det ska självklart vara upp till föräldrarna om och hur länge barnet ska sova på förskolan.

När vi flyttade tilbaka till Lund för 2 år sen så började min son på en riktig skitförskola med sjukt oengagerad personal. Där skulle ALLA barn på avdelningen, även de som fyllt sex år, ha vila med ljudbok. Somnade de så gjorde de de typ. Vi bytte förskola (detta var såklart inte enda anledningen).

Tre kan absolut vara en lämplig ålder att sluta sova på dagen Säg till personalen att det är slut med vilan nu, och stå på dig. Prata med chefen om du inte får gehör.

Fast är de så illa med ”aktiv” vila även för större barn. Inte de att de somnar men ligga och lyssna på en bok låter ju bra.
 
Jag har en tvååring som sover från 21.30 till omkring 7.30 på morgonen. Vaknar en eller två gånger på natten lite kort. På dagen sover hon cirka en timme. Ibland blir det en timme till på eftermiddagen mot kvällen.
 
2,5 ungefär. SKORK sover dagtid men jag försöker hålla det till max 1 timme, annars somnar hen aldrig på kvällen.
 
Min dotter är 2 år 8 månader och när hon har sovit på föris är hon vaken till 22.30-ish. Hemma sover hon väldigt sällan på dagen. Nu ska hon vara sommarledig till mitten på augusti och tänker att det är slut med dagsovandet då. Det är inte alla barn i hennes grupp som sover på dagen. De som sover är i ett rum och de som inte sover får vara i något annat.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
5 819
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Ja enligt denna artikel alltså. http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article12899981.ab Vad säger ni om det? Isak sover inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 078
Senast: taccotad
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 757
Senast: Lupin
·
F
Övr. Barn Jag har väl dåliga stamina eller nåt, men det är bara så jobbigt att ha småbarn. Nu har jag bara ett, men sambon gnäller så förbålt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 463
Senast: Britta68
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp