Hur länge utan näring?

Att han fryser kan ju lätt botas med ett besök zoobutiken.:idea:;)
Jo, han har ett täcke :up: Han bara avskyr täcket så oftast får man välja mellan täcke eller aktivitet :laugh: För med täcke tänker han minsann inte röra sig ur fläcken ;) Men vi får helt enkelt träna mer på att ha täcket på och försöka göra kul grejer med täcke på (vilket som sagt kräver att man väntar ut honom tills han rör sig öht) :p
 
Tänker nog bryta tanken om vila iallafall och gå ut och göra ett personspår i skogen imorgon (håller han igång så brukar han inte frysa så gäller att hålla sig ordentligt i rörelse), han lär få bättre vila inne då om han kan slappna av efter att ha fått utlopp för sin energi :) Vill han inte vila får han väl slippa då ;) Jag tycker det är betydligt roligare att vara ute i skogen än att vila jag med, så jag förstår honom ändå någonstans :D Men när jag mår illa och är sjuk är jag inte lika sugen på skogen så just den biten förstår jag mig inte på :confused::p Men, men inte mig emot att äntligen göra något igen :up:
 
Gällande aktivering som kan passa, har ni testat på nosework eller annan doftdiskriminering? (Ber om ursäkt om detta har varit uppe tidigare). Kan göras var som, både inomhus samt utomhus. Är riktigt kul och en bra aktivering om man själv eller hunden behöver ta det lite lugnare (hjälpte oss ”klara” tiden när Ascot pga hjärnhinneinflammation behövde ta det lugnt och sen första månaden efter att jag opererade korsbandet).

Iofs så skulle jag säga att just inlärningen av doften är lättast att belöna med godis men sen när man börjar söka så funkar lekbelöning lika bra (förutsatt så klart att hunden uppskattat leksaker).

Annars tror jag personspår blir jättebra. Det är ju ändå en aktivering/sport som är ”lugnt” om du förstår vad jag menar. :)
 
Gällande aktivering som kan passa, har ni testat på nosework eller annan doftdiskriminering? (Ber om ursäkt om detta har varit uppe tidigare). Kan göras var som, både inomhus samt utomhus. Är riktigt kul och en bra aktivering om man själv eller hunden behöver ta det lite lugnare (hjälpte oss ”klara” tiden när Ascot pga hjärnhinneinflammation behövde ta det lugnt och sen första månaden efter att jag opererade korsbandet).

Iofs så skulle jag säga att just inlärningen av doften är lättast att belöna med godis men sen när man börjar söka så funkar lekbelöning lika bra (förutsatt så klart att hunden uppskattat leksaker).

Annars tror jag personspår blir jättebra. Det är ju ändå en aktivering/sport som är ”lugnt” om du förstår vad jag menar. :)
Har önskat mig Nosework-kit i julklapp (fattig student med veterinärräkningar, så har inte råd att köpa till sånt själv just nu ;)). Vi har testat Nosework på hundungdomsträffar och så och tyckte det var kul så tanken är att ha ett sånt kit att träna på när det stormar ute eller när jag har tentaplugg och inte hinner med allt annat man vill :) Personspår tyckte han var riktigt kul och han fattade grejen fort och som du säger är det ju iallafall inte så fysiskt även om han säkert kommer rusa om kring en massa innan vi kommit fram till spåret :D Men han har ju inte feber eller så och nu var det ju ändå ett par dagar sen han kräktes även om jag märker att han fortfarande mår illa titt som tätt, men lite motion och aktivering skadar förhoppningsvis inte :)
 
Har önskat mig Nosework-kit i julklapp (fattig student med veterinärräkningar, så har inte råd att köpa till sånt själv just nu ;)). Vi har testat Nosework på hundungdomsträffar och så och tyckte det var kul så tanken är att ha ett sånt kit att träna på när det stormar ute eller när jag har tentaplugg och inte hinner med allt annat man vill :) Personspår tyckte han var riktigt kul och han fattade grejen fort och som du säger är det ju iallafall inte så fysiskt även om han säkert kommer rusa om kring en massa innan vi kommit fram till spåret :D Men han har ju inte feber eller så och nu var det ju ändå ett par dagar sen han kräktes även om jag märker att han fortfarande mår illa titt som tätt, men lite motion och aktivering skadar förhoppningsvis inte :)

Då har ni en rolig aktivering att se fram emot under julen också, särskilt om vädret blir dåligt!

Jag tycker om båda aktiviteterna/sporterna och Ascot fullkomligen älskar dom!

Jag antar att du vet, men skriver det ändå, det enda du eg behöver för nosework är hydrolatet, tex eukalyptus, samt tex tops eller möbeltassar (förstår dock attraktionen med ett nosework kit). Tycker sidan ”hundigt” har bra priser på hydrolat :).
 
Har önskat mig Nosework-kit i julklapp (fattig student med veterinärräkningar, så har inte råd att köpa till sånt själv just nu ;)). Vi har testat Nosework på hundungdomsträffar och så och tyckte det var kul så tanken är att ha ett sånt kit att träna på när det stormar ute eller när jag har tentaplugg och inte hinner med allt annat man vill :) Personspår tyckte han var riktigt kul och han fattade grejen fort och som du säger är det ju iallafall inte så fysiskt även om han säkert kommer rusa om kring en massa innan vi kommit fram till spåret :D Men han har ju inte feber eller så och nu var det ju ändå ett par dagar sen han kräktes även om jag märker att han fortfarande mår illa titt som tätt, men lite motion och aktivering skadar förhoppningsvis inte :)
Du kan köra doftdiskriminering med tex en tepåse också :).
 
Då har ni en rolig aktivering att se fram emot under julen också, särskilt om vädret blir dåligt!

Jag tycker om båda aktiviteterna/sporterna och Ascot fullkomligen älskar dom!

Jag antar att du vet, men skriver det ändå, det enda du eg behöver för nosework är hydrolatet, tex eukalyptus, samt tex tops eller möbeltassar (förstår dock attraktionen med ett nosework kit). Tycker sidan ”hundigt” har bra priser på hydrolat :).
Jo, jag vet, men tänkte att om jag ändå måste köpa möbeltassar och grejer (och åka runt till olika ställen alt. betala frakt på flera sidor) så kan jag lika gärna önska mig kitet :) Det var inte särskilt dyrt ändå (99kr), men just nu är även 99 kr mycket för mig :p

Du kan köra doftdiskriminering med tex en tepåse också :).
Jasså, det visste jag inte! Då borde det fungera även med te i tesil (har alltså bara lösviktste)? :D
 
Det började jag med + en ställning för sju sockerströare där en var laddad med en the påse.
Busenkelt, dock måste man se till så ströarna inte blir kontaminerade av ens egen doft.
Det går ypperligt att kontaminera behållarna med egen doft, så länge den är lika på alla!
 
Det började jag med + en ställning för sju sockerströare där en var laddad med en the påse.
Busenkelt, dock måste man se till så ströarna inte blir kontaminerade av ens egen doft.
Borde även gå att ta lite av någon krydda på en tops eller liknande? Typ kanel eller nåt? :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Viva
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: annaovega
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp